§ 4. - Szczegółowe zasady tworzenia i formy zaplecza technicznego transportu samochodowego.

Monitor Polski

M.P.1965.59.305

Akt utracił moc
Wersja od: 6 listopada 1965 r.
§  4.
1.
Przy tworzeniu, budowie i prowadzeniu odpowiednich typów zajezdni (cz. IV pkt 2.1.2. normatywu) należy kierować się następującymi zasadami:
1)
dla pojazdów silnikowych w liczbie od 25 do 40 włącznie można prowadzić:
a)
zajezdnię typu I,
b)
zajezdnię typu II - o ile odległość od zaplecza technicznego mogącego wykonywać dla niej obsługi i naprawy o pełnym zakresie czynności, zwana dalej "odległością od zaplecza", przekracza 60 km,
c)
zajezdnię typu III - o ile odległość od zaplecza przekracza 90 km,
2)
dla pojazdów silnikowych w liczbie 41 do 75 włącznie można prowadzić:
a)
zajezdnię typu I,
b)
zajezdnię typu II - o ile odległość od zaplecza przekracza 25 km,
c)
zajezdnię typu III - o ile odległość od zaplecza przekracza 60 km,
3)
dla pojazdów silnikowych w liczbie 76 do 120 włącznie można prowadzić:
a)
zajezdnię typu II,
b)
zajezdnię typu III - o ile odległość od zaplecza przekracza 60 km,
4)
dla pojazdów silnikowych w liczbie 121 do 200 włącznie można prowadzić:
a)
zajezdnię typu II,
b)
zajezdnię typu III - o ile odległość od zaplecza przekracza 25 km,
5)
dla ponad 200 pojazdów silnikowych można prowadzić zajezdnię typu III, bez względu na odległość od zaplecza.
2.
Przy stosowaniu zasad ustalonych w ust. 1 dopuszcza się nieznaczne odchylenia dotyczące odległości od zaplecza, uzasadnione warunkami lokalnymi.
3.
Od zasad ustalonych w ust. 1 można stosować odchylenia w odniesieniu do zajezdni przeznaczonych dla pojazdów użytkowanych w transporcie technologicznym lub specjalizowanym - w uzgodnieniu z właściwym organem porozumienia branżowego transportu samochodowego, zgodnie z § 4 ust. 3 uchwały.
4.
Dla jednostek, których pojazdy samochodowe pracują stale w trudnych warunkach eksploatacyjnych, dopuszcza się stosowanie zajezdni typu o jeden stopień wyższego.