Rozdział 3 - Sprawozdania naczelnych organów administracji państwowej i urzędów centralnych. - Sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu Państwa za rok 1952.

Monitor Polski

M.P.1953.A-47.547

Akt utracił moc
Wersja od: 20 maja 1953 r.

Rozdział  III.

Sprawozdania naczelnych organów administracji państwowej i urzędów centralnych.

§  9.
Sprawozdania naczelnych organów administracji państwowej i urzędów centralnych powinny być sporządzone według załączonych wzorów nr 1a (sprawozdania o dochodach budżetowych), nr 2a (sprawozdania o wydatkach budżetowych) oraz nr 3 (bilanse zbiorcze).
§  10.
1.
Zbiorcze bilanse i zbiorcze rachunki wyników, o których mowa w § 14 powołanej na wstępie uchwały nr 365 Rady Ministrów z dnia 16 maja 1953 r., powinny być sporządzone na podstawie bilansów poszczególnych przedsiębiorstw działających według zasad rozrachunku gospodarczego uzgodnionych z wydziałami finansowymi prezydiów powiatowych rad narodowych (miast stanowiących powiaty) w zakresie podatku obrotowego i podatku od operacji nietowarowych.
2.
Część opisowa bilansów zbiorczych i zbiorczych rachunków wyników, o których mowa w ust. 1, powinna zawierać w szczególności dane dotyczące stanu rozliczeń z budżetem z tytułu:
1)
podatku obrotowego;
2)
podatku od operacji nietowarowych;
3)
wpłat z zysku;
4)
pokrywania strat;
5)
środków obrotowych.
3.
Dane, o których mowa w ust. 2, w odniesieniu do każdego z tytułów wymienionych w pkt 1 do 5 powinny zawierać określenie:
1)
stanu zobowiązań (należności) wobec budżetu na dzień 1 stycznia 1952 r.;
2)
planowanych na rok 1952 sum zobowiązań (należności) wobec budżetu;
3)
rzeczywistej (zarachowanej) sumy zobowiązań (należności) wobec budżetu na rok 1952;
4)
sumy wpłaconej do budżetu (otrzymanej z budżetu) roku 1952 z tytułu zobowiązań (należności) na dzień 1 stycznia 1952 r.;
5)
sumy wpłaconej do budżetu (otrzymanej z budżetu) roku 1952 z tytułu sum planowanych na rok 1952;
6)
stanu zobowiązań (należności) wobec budżetu na dzień 31 grudnia 1952 r.
§  11.
1.
Sprawozdania o dochodach budżetowych oraz sprawozdania o wydatkach budżetowych powinny być uzgodnione:
1)
z Wydziałem Centralnej Księgowości Ministerstwa Finansów - w zakresie sum preliminowanych i zmian w tych sumach;
2)
z Centralą Narodowego Banku Polskiego - w zakresie sum osiągniętych dochodów budżetowych i sum dokonanych wydatków budżetowych bieżących;
3)
z centralami banków finansujących inwestycje - w zakresie sum dokonanych wydatków na sfinansowanie inwestycji.
2.
Fakt dokonania uzgodnień, o których mowa w ust. 1, powinien być stwierdzony w formie klauzuli zamieszczonej na formularzu sprawozdania przez Wydział Centralnej Księgowości Ministerstwa Finansów i centralę banku.