Dział 1 - Warunki techniczne skrzyżowań linii kolejowych z drogami publicznymi. - Skrzyżowanie linii kolejowych z drogami publicznymi.
M.P.1962.76.354
Akt utracił mocDZIAŁ I
Warunki techniczne skrzyżowań linii kolejowych z drogami publicznymi.
Warunki techniczne skrzyżowań linii kolejowych z drogami publicznymi.
Przepisy ogólne.
Przepisy ogólne.
Kategoria drogi miejskiej (ulicy) | Klasa techniczna drogi miejskiej (ulicy) | Ilość jezdni | Ilość pasm ruchu na każdej jezdni |
E | I | 2 | 3 |
II | 2 | 2 | |
P | I | 2 | 3 |
II | 2 | 2 | |
IIA | 1 | 4 | |
III | 1 | 3 | |
IV | 1 | 2 | |
N | I | 2 | 3 |
lub 1 | 6 | ||
II | 2 | 2 | |
lub 1 | 4 | ||
III | 1 | 3 | |
IV | 1 | 2 | |
W | IV | 1 | 2 |
V | 1 | 1 lub 2 |
II klasy technicznej - 40 m,
III klasy technicznej - 25 m,
IV, V A i V B klasy technicznej - 15 m,
wszystkich klas technicznych w kategorii P - 40 m,
I, II i III klasy technicznej w kategorii N - 25 m,
IV klasy technicznej w kategorii N oraz IV i V klasy technicznej w kategorii W - 15 m.
II klasy technicznej - 50 m,
III klasy technicznej - 30 m,
IV, V A i V B klasy technicznej - 20 m,
wszystkich klas technicznych w kategorii P - 50 m,
I, II i III klasy technicznej w kategorii N - 30 m,
IV klasy technicznej w kategorii N oraz IV i V klasy technicznej w kategorii W - 20 m.
Skrzyżowania jednopoziomowe.
Skrzyżowania jednopoziomowe.
Klasa techniczna drogi | Odległość widoczności m |
II | 100 |
III | 80 |
IV | 70 |
V a i V b | 60 |
Kategoria i klasa techniczna drogi miejskiej (ulicy) | Odległość widoczności m |
I i II w kategorii P | 100 |
II A, III i IV w kategorii P | 80 |
I, II, III i IV w kategorii N | 70 |
IV i V w kategorii W | 60 |
II i III klasy technicznej - co najmniej 20 m,
IV, V A i V B klasy technicznej - co najmniej 10 m,
wszystkich klas technicznych w kategorii P oraz I i II klasy technicznej w kategorii N - co najmniej 20 m,
III i IV klasy technicznej w kategorii N oraz IV i V klasy technicznej w kategorii W - co najmniej 10 m,
II klasy technicznej - 4%,
III klasy technicznej - 5%,
IV klasy technicznej - 6%,
V A i V B klasy technicznej - 8%,
I i II klasy technicznej w kategorii P - 4%,
II A, III i IV klasy technicznej w kategorii P oraz I i II klasy technicznej w kategorii N - 5%,
III i IV klasy technicznej w kategorii N - 6%,
IV i V klasy technicznej w kategorii W - 8%,
Klasa techniczna drogi | Szerokość w metrach | |
korony drogi | jezdni | |
II | 12 | 7 |
iii | 11 | 6 |
IV | 10 | 6 |
V A | 8 | 5 |
V B | 7 | 5 |
- mierząc od skrajnej szyny z każdej strony przejazdu. Gdy spadek drogi ku przejazdowi przekracza 4%, długości te należy powiększyć o 10 m. Szerokość jezdni należy ustalać zgadnie z § 17.
Skrzyżowania dwupoziomowe.
Skrzyżowania dwupoziomowe.