Skrzyżowanie linii kolejowych z drogami publicznymi.
M.P.1962.76.354
Akt utracił mocZARZĄDZENIE
MINISTRA KOMUNIKACJI
z dnia 21 września 1962 r.
w sprawie skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi.
Warunki techniczne skrzyżowań linii kolejowych z drogami publicznymi.
Warunki techniczne skrzyżowań linii kolejowych z drogami publicznymi.
Przepisy ogólne.
Przepisy ogólne.
Kategoria drogi miejskiej (ulicy) | Klasa techniczna drogi miejskiej (ulicy) | Ilość jezdni | Ilość pasm ruchu na każdej jezdni |
E | I | 2 | 3 |
II | 2 | 2 | |
P | I | 2 | 3 |
II | 2 | 2 | |
IIA | 1 | 4 | |
III | 1 | 3 | |
IV | 1 | 2 | |
N | I | 2 | 3 |
lub 1 | 6 | ||
II | 2 | 2 | |
lub 1 | 4 | ||
III | 1 | 3 | |
IV | 1 | 2 | |
W | IV | 1 | 2 |
V | 1 | 1 lub 2 |
II klasy technicznej - 40 m,
III klasy technicznej - 25 m,
IV, V A i V B klasy technicznej - 15 m,
wszystkich klas technicznych w kategorii P - 40 m,
I, II i III klasy technicznej w kategorii N - 25 m,
IV klasy technicznej w kategorii N oraz IV i V klasy technicznej w kategorii W - 15 m.
II klasy technicznej - 50 m,
III klasy technicznej - 30 m,
IV, V A i V B klasy technicznej - 20 m,
wszystkich klas technicznych w kategorii P - 50 m,
I, II i III klasy technicznej w kategorii N - 30 m,
IV klasy technicznej w kategorii N oraz IV i V klasy technicznej w kategorii W - 20 m.
Skrzyżowania jednopoziomowe.
Skrzyżowania jednopoziomowe.
Klasa techniczna drogi | Odległość widoczności m |
II | 100 |
III | 80 |
IV | 70 |
V a i V b | 60 |
Kategoria i klasa techniczna drogi miejskiej (ulicy) | Odległość widoczności m |
I i II w kategorii P | 100 |
II A, III i IV w kategorii P | 80 |
I, II, III i IV w kategorii N | 70 |
IV i V w kategorii W | 60 |
II i III klasy technicznej - co najmniej 20 m,
IV, V A i V B klasy technicznej - co najmniej 10 m,
wszystkich klas technicznych w kategorii P oraz I i II klasy technicznej w kategorii N - co najmniej 20 m,
III i IV klasy technicznej w kategorii N oraz IV i V klasy technicznej w kategorii W - co najmniej 10 m,
II klasy technicznej - 4%,
III klasy technicznej - 5%,
IV klasy technicznej - 6%,
V A i V B klasy technicznej - 8%,
I i II klasy technicznej w kategorii P - 4%,
II A, III i IV klasy technicznej w kategorii P oraz I i II klasy technicznej w kategorii N - 5%,
III i IV klasy technicznej w kategorii N - 6%,
IV i V klasy technicznej w kategorii W - 8%,
Klasa techniczna drogi | Szerokość w metrach | |
korony drogi | jezdni | |
II | 12 | 7 |
iii | 11 | 6 |
IV | 10 | 6 |
V A | 8 | 5 |
V B | 7 | 5 |
- mierząc od skrajnej szyny z każdej strony przejazdu. Gdy spadek drogi ku przejazdowi przekracza 4%, długości te należy powiększyć o 10 m. Szerokość jezdni należy ustalać zgadnie z § 17.
Skrzyżowania dwupoziomowe.
Skrzyżowania dwupoziomowe.
Zabezpieczenie ruchu na przejazdach i przejściach.
Zabezpieczenie ruchu na przejazdach i przejściach.
Klasyfikacja przejazdów i przejść.
Klasyfikacja przejazdów i przejść.
A - przejazdy użytku publicznego z rogatkami,
B - przejazdy użytku publicznego z samoczynną sygnalizacją świetlną z półrogatkami,
C - przejazdy użytku publicznego z samoczynną sygnalizacją świetlną,
D - przejazdy użytku publicznego bez rogatek i bez sygnalizacji świetlnej,
E - przejścia użytku publicznego,
F - przejazdy i przejścia użytku niepublicznego.
Rogatki.
Rogatki.
Samoczynna sygnalizacja świetlna z półrogatkami i bez półrogatek.
Samoczynna sygnalizacja świetlna z półrogatkami i bez półrogatek.
Wskaźniki i tablice ostrzegawcze.
Wskaźniki i tablice ostrzegawcze.
Oświetlenie przejazdów i przejść.
Oświetlenie przejazdów i przejść.
Postępowanie w razie uszkodzenia urządzeń zabezpieczających lub zakłóceń ruchu.
Postępowanie w razie uszkodzenia urządzeń zabezpieczających lub zakłóceń ruchu.
Skrzyżowanie linii kolejowych kolei górniczych i piaskowych z drogami publicznymi.
Skrzyżowanie linii kolejowych kolei górniczych i piaskowych z drogami publicznymi.
Przepisy przejściowe i końcowe.
Przepisy przejściowe i końcowe.
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Przekrój podłużny drogi na skrzyżowaniu z torami kolejowymi położonymi w łuku (toki szynowe ułożone w przekroju podłużnym drogi w linii prostej).
Przekrój podłużny drogi na skrzyżowaniu z torami kolejowymi położonymi w łuku (toki szynowe ułożone w przekroju podłużnym drogi w linii prostej).
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Przekrój podłużny drogi na skrzyżowaniu z torami kolejowymi położonymi w łuku (szyny bliższe osi międzytorza doprowadzane do jednego poziomu).
Przekrój podłużny drogi na skrzyżowaniu z torami kolejowymi położonymi w łuku (szyny bliższe osi międzytorza doprowadzane do jednego poziomu).
ZAŁĄCZNIK Nr 4
Warunki widzialności przejazdu kategorii D.
Warunki widzialności przejazdu kategorii D.
ZAŁĄCZNIK Nr 5
Warunki widzialności dla przejść użytku publicznego bez urządzenia zabezpieczającego obsługiwanego na miejscu.
Warunki widzialności dla przejść użytku publicznego bez urządzenia zabezpieczającego obsługiwanego na miejscu.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »