§ 4. - Rozdzielnictwo pojazdów samochodowych.

Monitor Polski

M.P.1961.92.392

Akt utracił moc
Wersja od: 1 października 1974 r.
§  4.
1.
Plan rozdziału pojazdów samochodowych dla gospodarki uspołecznionej, administracji państwowej i spółdzielczej oraz organizacji politycznych i społecznych należy opracowywać:
1)
w zakresie samochodów ciężarowych i pochodnych oraz podwozi samochodów ciężarowych z podziałem na:
a)
jednostki transportu zorganizowanego:

- Państwową Komunikację Samochodową,

- uspołecznione przedsiębiorstwa transportu branżowego,

- spółdzielnie transportowe,

b)
- Ministerstwo Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych,

- Ministerstwo Przemysłu Chemicznego,

- Ministerstwo Przemysłu Ciężkiego,

- Ministerstwo Górnictwa i Energetyki,

- Ministerstwo Komunikacji,

- Ministerstwo Rolnictwa,

- Ministerstwo Leśnictwa i Przemysłu Drzewnego,

- Ministerstwo Przemysłu Lekkiego,

- Ministerstwo Łączności,

- Ministerstwo Przemysłu Spożywczego i Skupu,

- Centralny Urząd Geologii

na zaopatrzenie podległych jednostek organizacyjnych objętych planowaniem centralnym, z wyjątkiem jednostek transportu zorganizowanego, o których mowa pod lit. a),

c)
Ministerstwo Gospodarki Komunalnej - w zakresie samochodów ciężarowych na taksówki bagażowe oraz podwozi i samochodów małotonażowych na pojazdy specjalne dla gospodarki komunalnej,
d)
prezydia wojewódzkich rad narodowych - na zaopatrzenie jednostek gospodarki uspołecznionej, instytucji oraz organizacji społecznych o zasięgu lokalnym, mających swą siedzibę na terenie województwa, z wyjątkiem jednostek transportu zorganizowanego wymienionych pod lit. a), jednostek podległych organom wymienionym pod lit. b) oraz z wyjątkiem potrzeb własnych prezydiów rad narodowych,
2)
w zakresie autobusów z podziałem na:
a)
Państwową Komunikację Samochodową,
b)
Ministerstwo Gospodarki Komunalnej - na potrzeby przedsiębiorstw komunikacji miejskiej,
c)
inne jednostki zorganizowanego transportu drogowego osób, z wyjątkiem przedsiębiorstw, organizacji i spółdzielni turystycznych,
d)
Główny Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki - na potrzeby przedsiębiorstw, organizacji i spółdzielni turystycznych,
e)
prezydia wojewódzkich rad narodowych - na potrzeby socjalne zakładów pracy i związków zawodowych mających swą siedzibę na terenie województwa,
3)
w zakresie samochodów osobowych z podziałem na:
a)
Ministerstwo Gospodarki Komunalnej - w zakresie taksówek osobowych dla miejskich przedsiębiorstw komunikacyjnych,
b)
prezydia wojewódzkich rad narodowych - na zaopatrzenie jednostek gospodarki uspołecznionej, instytucji oraz organizacji społecznych o zasięgu lokalnym, z wyjątkiem potrzeb własnych prezydiów rad narodowych,
c)
jednostki organizacyjne centralnej administracji państwowej i spółdzielczej, organizacje polityczne i organizacje społeczne o zasięgu ogólnokrajowym - na potrzeby własne,
d)
Urząd Rady Ministrów (Biuro do Spraw Prezydiów Rad Narodowych) - na potrzeby prezydiów rad narodowych.
2.
Przewodniczący Komisji Planowania przy Radzie Ministrów może w porozumieniu z Ministrem Komunikacji:
1)
na uzasadniony wniosek zainteresowanego ministra objąć ministerstwo przepisem ust. 1 pkt 1 lit. b) oraz
2)
w uzgodnieniu z zainteresowanym ministrem wyłączyć ministerstwo z przepisu ust. 1 pkt 1 lit. b) i ustalić, że jednostki podległe temu ministerstwu będą zaopatrywane w samochody przez prezydia wojewódzkich rad narodowych, zgodnie z ust. 1 pkt 1 lit. d).