Art. 11. - Rosja-Polska. Umowa o komunikacji lotniczej. Kaliningrad.2002.07.26.

Monitor Polski

M.P.2020.838

Akt obowiązujący
Wersja od: 8 września 2003 r.
Artykuł  11.

Opłaty celne

1. 
Statki powietrzne, eksploatowane na uzgodnionych liniach przez wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze jednej Umawiającej się Strony, a także ich normalne wyposażenie, części zapasowe, zapasy materiałów pędnych i smarów, zapasy pokładowe (w tym artykuły żywnościowe, napoje i tytoń), znajdujące się na pokładzie takich statków powietrznych, zwolnione są z opłat celnych, podatków i innych podobnych należności i opłat po przybyciu na terytorium państwa drugiej Umawiającej się Strony, pod warunkiem, że takie wyposażenie, części zapasowe, materiały i zapasy pozostają na pokładzie statku powietrznego do czasu ich ponownego wywozu.
2. 
Będą również zwolnione z opłat celnych, podatków, należności i

opłat:

a)
zapasy pokładowe zabrane na terytorium państwa jednej Umawiającej się Strony w granicach limitów ustalonych przez właściwe organy wymienionej Umawiającej się Strony i przeznaczone do zużycia na pokładzie statku powietrznego, eksploatowanego na uzgodnionych liniach przez wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze drugiej Umawiającej się Strony;
b)
wyposażenie i części zapasowe wwiezione na terytorium państwa jednej Umawiającej się Strony w celu obsługi technicznej lub naprawy statku powietrznego, eksploatowanego na uzgodnionych liniach przez wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze drugiej Umawiającej się Strony;
c)
materiały pędne i smary, przeznaczone do zużycia przez statek powietrzny eksploatowany na uzgodnionych liniach przez wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze jednej Umawiającej się Strony, nawet jeżeli zapasy te będą zużyte na odcinku lotu wykonywanego w granicach terytorium państwa drugiej Umawiającej się Strony, na którym zostały one zabrane na pokład;
d)
niezbędne dokumenty, posiadające nazwę przedsiębiorstwa lotniczego, używane przez wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze drugiej Umawiającej się Strony, w tym bilety lotnicze, lotnicze listy przewozowe, dostarczone lub dostarczane przez wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze jednej Umawiającej się Strony dla swoich służb eksploatacyjnych na terytorium państwa drugiej Umawiającej się Strony.
3. 
Nie zezwala się na wykorzystywanie materiałów, zapasów, części zapasowych i dokumentów, wymienionych w ustępie 2 niniejszego artykułu, w innych celach, niż te które wprost zostały wymienione w tym ustępie. Wymienione przedmioty mogą pozostawać pod kontrolą lub nadzorem organów celnych, zgodnie z ustawami i przepisami państwa właściwej Umawiającej się Strony.
4. 
Wyposażenie pokładowe, materiały, zapasy i części zapasowe, znajdujące się na pokładzie statku powietrznego, eksploatowanego na uzgodnionych liniach przez wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze jednej Umawiającej się Strony, mogą być wyładowywane na terytorium państwa drugiej Umawiającej się Strony tylko za zgodą organów celnych tej Umawiającej się Strony. W takim przypadku będą one poddane nadzorowi wymienionych organów do czasu, gdy zostaną ponownie wywiezione lub otrzymają inne przeznaczenie, zgodnie z przepisami celnymi tej drugiej Umawiającej się Strony.
5. 
Opłaty za dokonywaną obsługę, formalności celne i przechowywanie pobierane są zgodnie z ustawodawstwem celnym państwa Umawiającej się Strony, na terytorium którego dokonywana jest taka obsługa.