Regulamin Rady Ochrony i Ułatwień Lotnictwa Cywilnego.
Monitor Polski
M.P.2003.35.488
Akt utracił moc Wersja od: 11 lipca 2003 r.
ZARZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 30 czerwca 2003 r.
w sprawie regulaminu Rady Ochrony i Ułatwień Lotnictwa Cywilnego
Na podstawie art. 19 ust. 7 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112) zarządza się, co następuje:
Ustala się Regulamin Rady Ochrony i Ułatwień Lotnictwa Cywilnego, stanowiący załącznik do zarządzenia.
______
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165).
ZAŁĄCZNIK
REGULAMIN RADY OCHRONY I UŁATWIEŃ LOTNICTWA CYWILNEGO
REGULAMIN RADY OCHRONY I UŁATWIEŃ LOTNICTWA CYWILNEGO
§ 1.
Rada Ochrony i Ułatwień Lotnictwa Cywilnego, zwana dalej "Radą", jest organem opiniodawczo-doradczym ministra właściwego do spraw transportu.§ 2.
1.
Rada spośród swoich członków, zwykłą większością głosów, wybiera oprócz Przewodniczącego, także Wiceprzewodniczącego oraz Sekretarza.2.
Przewodniczący Rady kieruje pracami Rady, a w szczególności:1)
planuje, organizuje, zwołuje i prowadzi posiedzenia Rady;2)
dokonuje podziału zadań pomiędzy członków Rady;3)
może zwracać się o przygotowanie opinii do ekspertów w zakresie ochrony i ułatwień w lotnictwie cywilnym;4)
zaprasza gości i ekspertów na posiedzenia Rady;5)
przedstawia ministrowi właściwemu do spraw transportu coroczne sprawozdanie z prac Rady oraz przekazuje je do wiadomości Ministrowi Obrony Narodowej, ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, Szefowi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szefowi Agencji Wywiadu oraz Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego.3.
W przypadku nieobecności Przewodniczącego Rady, jej posiedzenia prowadzi Wiceprzewodniczący Rady.§ 3.
1.
Rada obraduje na posiedzeniach zwykłych zwoływanych przez Przewodniczącego w terminach określonych w planie pracy Rady lub nadzwyczajnych, zwoływanych na wniosek co najmniej połowy składu Rady.2.
Posiedzenia zwykłe zwoływane są nie rzadziej niż dwa razy w roku.3.
Przewodniczący Rady może, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady, zwołać posiedzenie Rady w innym niż określony w planie pracy Rady terminie.4.
W uzasadnionych przypadkach posiedzenie Rady zwołuje się w trybie pilnym. W zawiadomieniu o posiedzeniu określa się dodatkowo przyczynę zwołania posiedzenia w tym trybie.§ 4.
1.
Zawiadomienia o terminie, miejscu i porządku posiedzenia Rady są przekazywane członkom Rady i innym osobom zaproszonym na posiedzenie nie później niż na 7 dni przed wyznaczonym terminem posiedzenia.2.
W przypadku zwołania posiedzenia, o którym mowa w § 3 ust. 3 i 4, zawiadomienie o terminie posiedzenia Rady, wraz z porządkiem obrad, powinno być doręczone uczestnikom posiedzenia niezwłocznie po podjęciu przez Przewodniczącego Rady decyzji o zwołaniu posiedzenia.3.
Przewodniczący Rady może w trakcie posiedzenia wprowadzić do porządku obrad sprawy nieprzewidziane wcześniej w tym porządku.§ 5.
1.
Rada wyraża swoje stanowisko w formie ocen lub opinii.2.
Ustalenie stanowiska Rady dokonuje się w drodze uzgodnienia. W przypadku gdy osiągnięcie uzgodnienia jest niemożliwe, Przewodniczący Rady przeprowadza głosowanie. O treści stanowiska decyduje większość głosów, a w razie równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego.3.
Członkowie Rady mogą zgłosić do protokołu zdanie odrębne w stosunku do przyjętego stanowiska.§ 6.
1.
Z posiedzenia Rady sporządza się protokół, który podpisują członkowie Rady.2.
Protokół powinien zawierać w szczególności:1)
porządek obrad;2)
listę obecności osób biorących udział w posiedzeniu;3)
wnioski osób biorących udział w posiedzeniu;4)
przyjęte przez Radę oceny i opinie;5)
dokumenty stanowiące przedmiot obrad.3.
Protokół podpisują Przewodniczący Rady i Sekretarz Rady.4.
Prawo wglądu do protokołu mają osoby wchodzące w skład Rady oraz inne osoby upoważnione przez Przewodniczącego Rady.5.
Przewodniczący Rady może, na pisemny wniosek członka Rady, przesłać protokół podmiotom wskazanym we wniosku.§ 7.
1.
Sekretarz Rady prowadzi obsługę organizacyjną i techniczną prac Rady oraz wykonuje zadania zlecone mu przez Radę lub Przewodniczącego Rady.2.
Do zadań Sekretarza Rady należy:1)
przygotowywanie projektów planów pracy Rady;2)
koordynacja przygotowania oraz dostarczenia materiałów i projektów dokumentów przeznaczonych do rozpatrzenia przez Radę;3)
informowanie członków Rady oraz innych uczestników posiedzenia Rady o terminie posiedzenia oraz o porządku obrad;4)
sporządzanie protokołów posiedzeń Rady i przedstawianie ich do podpisu Przewodniczącemu Rady;5)
gromadzenie i przechowywanie dokumentacji Rady;6)
zapewnianie właściwego przygotowania i sprawnej obsługi posiedzeń Rady;7)
sporządzanie projektu rocznego sprawozdania z działalności Rady i przedstawienie go Przewodniczącemu Rady.§ 8.
Obsługę organizacyjno-biurową Rady zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw transportu.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »