Ramowe zasady ustalania kategorii hoteli pracowniczych w zakładach i jednostkach budżetowych.

Monitor Polski

M.P.1983.35.198

Akt utracił moc
Wersja od: 29 października 1983 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA PRACY, PŁAC I SPRAW SOCJALNYCH
z dnia 5 października 1983 r.
w sprawie ramowych zasad ustalania kategorii hoteli pracowniczych w zakładach i jednostkach budżetowych.

Na podstawie § 2 uchwały nr 7 Rady Ministrów z dnia 31 stycznia 1983 r. w sprawie ustalania opłat za korzystanie z hoteli pracowniczych w zakładach i jednostkach budżetowych (Monitor Polski Nr 6, poz. 38) zarządza się, co następuje:
1.
Ustala się cztery kategorie hoteli pracowniczych.
2.
Podział hoteli na kategorie oraz wymagania bytowe i socjalne w poszczególnych kategoriach hoteli określają ramowe zasady ustalania kategorii hoteli pracowniczych, stanowiące załącznik do zarządzenia.
Wykaz osób uprawnionych do korzystania z hoteli pracowniczych i kwater prywatnych określa rozporządzenie Ministra Pracy, Płac i Spraw Socjalnych z dnia 21 czerwca 1976 r. w sprawie zasad zajmowania i opróżniania lokali położonych w hotelach pracowniczych (Dz. U. z 1976 r. Nr 25, poz. 149 i z 1983 r. Nr 57, poz. 257).
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

RAMOWE ZASADY USTALANIA KATEGORII HOTELI PRACOWNICZYCH

1. Podstawowe wymagania bytowe i socjalne w hotelach pracowniczych.
Lp.KryteriaKategorie hoteli pracowniczych
IIIIIIIV
123456
1Budownictwo trwałe - hotelowe00
2Budownictwo trwałe - mieszkalne z przystosowaniem na hotel00
3Budownictwo przenośneDD
4Instalacje:
1) wodociągowa000
2) kanalizacyjna000
3) elektryczna0000
4) centralnego ogrzewania00
5) ciepłej wody000
6) telefoniczna do użytku ogólnego w recepcji00
7) dźwigowa w budynku trwałym powyżej pięciu

kondygnacji

000
5Urządzenia sanitarne:
1) umywalki z ciepłą i zimną wodą:
- na każdej kondygnacji0
- w pomieszczeniach mieszkalnych000
2) natryski, ewentualnie wanny:
- w budynku00
- na każdej kondygnacji00
3) ustępy spłukiwane:
- na każdej kondygnacji0
- w pomieszczeniach mieszkalnych, przy

zespołach mieszkalnych

00
6Pokoje 1-2-osobowe00
7Pokoje 3-osobowe00
8Pokoje 4-5-osobowe0
9Wyposażenie podstawowe na 1 osobę w pomieszczeniu mieszkalnym:
1) miejsca do spania: łóżko z materacem (tapczan,

wersalka)

0000
2) pościel: kołdra lub 2 koce, poduszka0000
3) bielizna pościelowa - komplet0000
4) krzesło0000
5) szafa ubraniowa lub jej odrębny zamknięty

segment

0000
10Wyposażenie pomieszczenia mieszkalnego:
1) stół0000
2) fotele0
3) półki, regały0000
4) szafki na żywność i naczynia0000
5) lustro0000
6) zasłony na okna0000
7) lampa przenośna0
8) firanki na okna00
9) elementy dekoracyjne0
10) radio (głośniki radiofoniczne)0
11Wydzielona recepcja i hol00
12Pomieszczenia do działalności kulturalno-oświatowej0000
13Pokój samorządu mieszkańców000
14Urządzenia gastronomiczne:
1) kiosk - bufet wraz z zapleczem00
2) kuchenki podręczne i zlewozmywaki:
- w pomieszczeniach mieszkalnych lub zespołach

mieszkalnych

0
- w wydzielonych pomieszczeniach na każdej

kondygnacji

00
- w budynku0
15Pomieszczenia do czyszczenia ubrania, butów, do prasowania itp.00
16Pomieszczenia do podręcznego prania i suszenia0000
17Pomieszczenia administracyjne000
18Pomieszczenia gospodarcze (magazyny, warsztaty naprawcze itp.)000
19Zagospodarowanie terenu:
1) mała architektura (alejki, trawniki, klomby,

ławki, oświetlenie itp.)

00
2) boiska sportowe i urządzenia do rekreacji

ruchowej

00
3) parking0

Uwaga: 1. "0" - kryterium obowiązujące w danej kategorii hotelu.

2. "D" - kryterium dopuszczalne w danej kategorii hotelu.

2. Kategorię hotelu pracowniczego ustala komisja powołana przez kierownika zakładu pracy prowadzącego hotel pracowniczy. W skład komisji powinni wchodzić kierownik hotelu oraz przedstawiciele zakładu pracy prowadzącego hotel, zakładowej organizacji związkowej i samorządu mieszkańców hotelu.

3. Wnioski komisji dotyczące zaliczenia poszczególnych hoteli pracowniczych do właściwych kategorii zatwierdza kierownik zakładu pracy, który prowadzi hotel pracowniczy.

4. W razie przeprowadzenia remontu lub modernizacji w budynku, w którym mieści się hotel pracowniczy zaliczony do określonej kategorii, należy ten hotel pracowniczy przekwalifikować odpowiednio do stanu techniczno-eksploatacyjnego osiągniętego po tym remoncie lub modernizacji.

5. Jeżeli budynek hotelowy nie odpowiada wszystkim kryteriom, od których jest uzależnione zaliczenie hotelu pracowniczego do określonej kategorii, komisja wymienia w protokole te warunki, którym hotel nie odpowiada, z równoczesnym podaniem stanu faktycznego w tym zakresie oraz uzasadnieniem propozycji komisji w sprawie zaliczenia hotelu pracowniczego do odpowiedniej kategorii.