Organizacja skupu i odsprzedaży używanego ogumienia trakcyjnego.

Monitor Polski

M.P.1970.6.58

Akt utracił moc
Wersja od: 28 lutego 1970 r.

ZARZĄDZENIE
PRZEWODNICZĄCEGO KOMITETU DROBNEJ WYTWÓRCZOŚCI
z dnia 14 lutego 1970 r.
w sprawie organizacji skupu i odprzedaży używanego ogumienia trakcyjnego.

Na podstawie § 4 pkt 1, 2 i 5 uchwały nr 185 Rady Ministrów z dnia 18 czerwca 1968 r. w sprawie gospodarki ogumieniem trakcyjnym (Monitor Polski Nr 29, poz. 193) zarządza się, co następuje:
1.
Zarządzenie reguluje zasady organizacji skupu i odprzedaży używanego ogumienia trakcyjnego oraz organizacji i działania aparatu klasyfikatorów tego ogumienia.
2.
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o używanym ogumieniu trakcyjnym, należy przez to rozumieć opony bez dętek i ochraniaczy, nadające się do regeneracji (bieżnikowania lub naprawy) albo do dalszego użytkowania w trakcji wolnobieżnej lub konnej, określone w § 3 zarządzenia Ministra Przemysłu Chemicznego z dnia 30 września 1969 r. w sprawie zasad gospodarowania używanym ogumieniem trakcyjnym (Monitor Polski Nr 46, poz. 364).
1.
Skup używanego ogumienia trakcyjnego prowadzą punkty skupu przedsiębiorstw zgrupowanych w Centrali Surowców Wtórnych oraz przedsiębiorstwa Centrali Techniczno-Handlowej "Motozbyt", zwane dalej "jednostkami skupu", z wyjątkiem używanego ogumienia trakcyjnego, o którym mowa w ust. 2.
2.
Używane ogumienie trakcyjne, będące w posiadaniu następujących jednostek gospodarki uspołecznionej:
1)
przedsiębiorstw Państwowej Komunikacji Samochodowej,
2)
komunalnych przedsiębiorstw (zakładów) komunikacyjnych,
3)
przedsiębiorstw transportowych i baz transportu resortu budownictwa i przemysłu materiałów budowlanych,
4)
wojewódzkich spółdzielni transportu wiejskiego,

sprzedawane jest przez te jednostki bezpośrednio odbiorcom, wskazanym przez Centralę Surowców Wtórnych, z uwzględnieniem przepisu § 4.

1.
Skup używanego ogumienia trakcyjnego odbywa się na podstawie klasyfikacji, uwzględniającej podział na ogumienie nadające się do bieżnikowania, naprawy oraz dalszego użytkowania w trakcji wolnobieżnej lub konnej.
2.
Klasyfikacja, o której mowa w ust. 1, dokonywana jest zgodnie z warunkami, ustalonymi przez Ministra Przemysłu Chemicznego na podstawie § 1 pkt 3 uchwały nr 185 Rady Ministrów z dnia 18 czerwca 1968 r. w sprawie gospodarki ogumieniem trakcyjnym (Monitor Polski Nr 29, poz. 193).
3.
Klasyfikacji używanego ogumienia trakcyjnego dokonują klasyfikatorzy jednostek skupu, z wyjątkiem sprzedawanego przez jednostki wymienione w § 2 ust. 2.
4.
Klasyfikacji używanego ogumienia trakcyjnego sprzedawanego przez jednostki wymienione w § 2 ust. 2 dokonują klasyfikatorzy tych jednostek.
Jednostki skupu odprzedają skupione używane ogumienie trakcyjne, w zależności od rodzaju i jakości:
1)
zakładom bieżnikującym, wskazanym przez Zjednoczenie Przemysłu Gumowego - opony nadające się do bieżnikowania,
2)
usługowym zakładom naprawczym, wskazanym przez Miejskie Przedsiębiorstwo Usług Samochodowych w Poznaniu, sprawujące funkcje jednostki wiodącej w dziedzinie usług wulkanizacyjnych - opony przeznaczone do naprawy,
3)
jednostkom handlowym Centrali Rolniczej Spółdzielni "Samopomoc Chłopska" i Centrali Handlowej Sprzętu Rolniczego - opony nadające się do dalszego użytkowania w trakcji wolnobieżnej lub konnej,

zwanym dalej "odbiorcami".

1.
Jednostką koordynującą skup i odprzedaż zużytego ogumienia trakcyjnego jest Centrala Surowców Wtórnych.
2.
Centrala Surowców Wtórnych ustala na podstawie zapotrzebowania uzgodnionego ze Zjednoczeniem Przemysłu Gumowego zadania dla jednostek skupu w zakresie wielkości skupu i odprzedaży zużytego ogumienia trakcyjnego odbiorcom.
3.
Zadania Centrali Techniczno-Handlowej "Motozbyt" w zakresie skupu i odprzedaży używanego ogumienia trakcyjnego ustala w porozumieniu z nią Centrala Surowców Wtórnych.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 marca 1970 r.