§ 5. - Organizacja i funkcjonowanie kontroli wewnętrznej w Ministerstwie Kultury i Sztuki oraz urzędach, instytucjach i przedsiębiorstwach podległych, wydane w porozumieniu z Najwyższą Izbą Kontroli na wniosek Ministra Kultury i Sztuki.

Monitor Polski

M.P.1949.A-52.722

Akt utracił moc
Wersja od: 21 lipca 1952 r.
§  5.
Całokształtem kontroli w Ministerstwie Kultury i Sztuki w zakresie organizacji, wyszkolenia planowania i wykonywania kontrola oraz sprawozdawczości kieruje Dyrektor Departamentu Kontroli w Ministerstwie Kultury i Sztuki odpowiedzialny przed Ministrem Kultury i Sztuki. § 6.

Do szczególnych obowiązków i uprawnień Dyrektora Departamentu Kontroli Ministerstwa Kultury i Sztuki z tytułu kierownictwa kontroli należą:

a. wnioskowanie i opiniowanie w sprawach organizacji kontroli oraz w sprawach obsady personalnej na stanowiskach kontrolerskich (§ 40),

b. współpraca i bezpośrednie uzgadnianie w sprawach kontroli, a szczególnie w sprawie planu i sprawozdawczości kontroli z Najwyższą Izbą Kontroli,

c. wydawanie ogólnych instrukcji, wytycznych itp. w przedmiocie planowania kontroli (§ 5), w szczególności celem uniknięcia zbieżności kontrolowania przez organa różnych stopni kontroli co do czasu i przedmiotu kontroli oraz wytycznych, podręczników fachowych, wzorów itp. w sprawie wykonywania kontroli, metodyki kontroli i sprawozdawczości, z uwzględnieniem przepisów specjalnej instrukcji, wydanej przez Ministra Kultury i Sztuki, w porozumieniu z Najwyższą Izbą Kontroli (pkt. 8 uchwały Rady Ministrów z dnia 26.IV. 1948 r.),

d. sprawowanie ogólnego fachowego nadzoru nad wykonywaniem kontroli przez organa kontrolne wszystkich stopni,

e. prawo żądania od wszystkich organów kontroli podległych Ministerstwu Kultury i Sztuki wykonania określonych czynności kontrolnych,

f. programowe szkolenie inspektorów kontroli, prowadzenie odpraw, instruktaży, egzaminów.