Art. 1. - Jordania-Polska. Umowa o komunikacji lotniczej. Amman.1993.11.22.

Monitor Polski

M.P.2020.874

Akt obowiązujący
Wersja od: 2 lipca 2001 r.
ARTYKUŁ  1

DEFINICJE

Dla celów niniejszej Umowy, jeśli z kontekstu nie wynika inaczej:

a)
określenie "Konwencja" oznacza Konwencję o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, otwartą do podpisu w Chicago dnia siódmego grudnia 1944 roku i obejmuje każdy Załącznik przyjęty zgodnie z Artykułem 90 Konwencji i każdą zmianę Załączników do Konwencji dokonaną zgodnie z jej Artykułami 90 i 94, jeżeli te Załączniki i zmiany wejdą w życie w odniesieniu do obydwu Umawiających się Stron;
b)
określenie "władze lotnicze" oznacza w przypadku Rządu Rzeczypospolitej Polskiej, Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej, a w przypadku Rządu Haszymidzkiego Królestwa Jordanii, Zarząd Lotnictwa Cywilnego/Ministerstwo Transportu і/lub każdy inny organ prawnie upoważniony do pełnienia funkcji wykonywanych obecnie przez te władze;
c)
określenie "wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze" oznacza przedsiębiorstwo lotnicze, które zostało wyznaczone i upoważnione zgodnie z Artykułem 3 niniejszej Umowy;
d)
określenie "terytorium" w odniesieniu do Państwa oznacza obszary lądowe i przylegające wody terytorialne, znajdujące się pod władzą zwierzchnią tego Państwa;
e)
określenie "linia lotnicza" oznacza linię lotniczą obsługiwaną przez statki powietrzne w zakresie transportu publicznego pasażerów, poczty lub ładunków. Określenia "międzynarodowa linia lotnicza", "przedsiębiorstwa lotnicze" i "lądowanie w celach niehandlowych" posiadają znaczenie odpowiednio określone dla nich w Artykule 96 Konwencji;
f)
określenie "wyposażenie statku powietrznego", "zapasy pokładowe" i "części zamienne" posiadają znaczenie odpowiednio określone dla nich w Załączniku 9 do Konwencji;
g)
"pojemność" w odniesieniu do "statku powietrznego" oznacza udźwig handlowy tego statku powietrznego dostępny na trasie lub części trasy; oraz
h)
"oferowanie" w odniesieniu do "uzgodnionej linii" oznacza pojemność statku powietrznego eksploatowanego na tej linii pomnożoną przez częstotliwość operacji tego statku powietrznego w danym okresie czasu i na danej trasie lub części trasy.