Jordania-Polska. Umowa o komunikacji lotniczej. Amman.1993.11.22.
M.P.2020.874
Akt obowiązującyUMOWA
między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej i Rządem Haszymidzkiego Królestwa Jordanii o komunikacji lotniczej,
sporządzona w Ammanie dnia 22 listopada 1993 r.
będąc stronami Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym otwartej do podpisu w Chicago dnia siódmego grudnia 1944 roku oraz
pragnąc zawrzeć umowę, uzupełniającą do tej Konwencji, w celu ustanowienia komunikacji lotniczej pomiędzy i poza ich odnośne terytoria,
uzgodniły, co następuje:
DEFINICJE
Dla celów niniejszej Umowy, jeśli z kontekstu nie wynika inaczej:
PRZYZNANIE PRAW
WYZNACZENIE I UPOWAŻNIENIE
SPOSÓB EKSPLOATACJI UZGODNIONYCH LINII
STOSOWANIE USTAW
UZNAWANIE ŚWIADECTW I LICENCJI
Świadectwa zdatności do lotu, świadectwa uzdolnienia i licencje wydane lub potwierdzone przez jedną Umawiającą się Stronę i nadal pozostające w mocy, będą uznane za ważne przez drugą Umawiającą się Stronę, w celu eksploatacji uzgodnionych linii. Jednakże każda Umawiająca się Strona zastrzega sobie prawo odmowy uznania za ważne, w odniesieniu do lotów nad jej własnym terytorium, świadectw uzdolnienia i licencji wydanych jej własnym obywatelom lub potwierdzonych przez inne Państwo.
OCHRONA LOTNICTWA
ZWOLNIENIA OD CEŁ I PODATKÓW
RUCH W TRANZYCIE BEZPOŚREDNIM
Pasażerowie, bagaż i ładunki w tranzycie przez terytorium jednej Umawiającej się Strony i nie opuszczające obszaru portu lotniczego przeznaczonego dla tego celu będą poddawane jedynie bardzo uproszczonej kontroli; bagaż i ładunki w tranzycie bezpośrednim będą zwolnione od opłat celnych i innych podobnych opłat.
TARYFY
TRANSFER NADWYŻKI WPŁYWÓW
DZIAŁALNOŚĆ HANDLOWA
Z zastrzeżeniem ustaw i przepisów drugiej Umawiającej się Strony, wyznaczone przedsiębiorstwo lub przedsiębiorstwa lotnicze każdej Umawiającej się Strony będą miały jednakową możliwość w zakresie:
KONSULTACJE I ZMIANY
Uzgodnione w ten sposób zmiany będą zatwierdzone przez każdą Umawiającą się Stronę zgodnie z jej procedurami konstytucyjnymi i wejdą w życie w dniu wymiany not dyplomatycznych wskazujących takie zatwierdzenie,
UMOWY WIELOSTRONNE
W przypadku zawarcia ogólnej wielostronnej umowy dotyczącej transportu lotniczego, wiążącej obie Umawiające się Strony, niniejsza Umowa będzie odpowiednio zmieniona, tak, aby dostosować jej postanowienia do takiej umowy.
ROZSTRZYGANIE SPORÓW
DANE STATYSTYCZNE
Władza lotnicza każdej Umawiającej się Strony będzie dostarczała władzy lotniczej drugiej Umawiającej się Strony, na żądanie tej drugiej, takie okresowe lub inne sprawozdania statystyczne, jakich można rozsądnie żądać dla ustalenia wielkości oferowania na uzgodnionych liniach przez wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze Umawiających się Stron.
ROZWIĄZANIE UMOWY
REJESTRACJA W MIĘDZYNARODOWEJ ORGANIZACJI LOTNICTWA CYWILNEGO
Niniejsza Umowa i wszelkie zmiany do niej, włączając wymianę not, będą zarejestrowane przez którąkolwiek z Umawiających się Stron w Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego,
WEJŚCIE W ŻYCIE
ZAŁĄCZNIK
WYKAZ TRAS
WYKAZ TRAS
CZĘŚĆ I
PUNKTY POCZĄTKOWE | PUNKTY POŚREDNIE | PUNKTY KOŃCOWE | PUNKTY POŁOŻONE DALEJ |
Punkty w Polsce | Ateny, Sofia, Istambuł i/lub Ankara, Bukareszt, Praga, Wiedeń, Berlin, Budapeszt, Rzym, Larnaca, Kair | Amman | Dubaj, Sharjah Abu Dhabi, Pekin, De1hi, Bangkok, Karachі |
CZĘŚĆ II
PUNKTY POCZĄTKOWE | PUNKTY POŚREDNIE | PUNKTY KOŃCOWE | PUNKTY POŁOŻONE DALEJ |
Punkty w Jordanii | Ateny, Sofia, Istambuł i/lub Ankara, Bukareszt, Praga, Berlin, Budapeszt, Rzym, Wiedeń, Larnaca, Belgrad | Warszawa | Nowy Jork, i/lub Chicago, Montreal i/lub Toronto, trzy punkty w Europie do późniejszego określenia |
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »