Art. 2. - Białoruś-Polska. Umowa o utrzymaniu granicznych kolejowych obiektów mostowych na polsko-białoruskiej granicy państwowej. Mińsk.2019.03.01.

Monitor Polski

M.P.2020.104

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 stycznia 2020 r.
Artykuł  2

Do celów niniejszej Umowy używa się następujących definicji i określeń:

1)
graniczne kolejowe obiekty mostowe (zwane dalej "obiektami mostowymi") - budowle obejmujące most z nawierzchnią kolejową, skarpy nasypów, umocnienia brzegów, urządzenia odwadniające, tamy kierujące, urządzenia zabezpieczające przed spływem lodu i kolizjami statków żeglugi śródlądowej z filarami mostu, urządzenia infrastruktury transportowej;
2)
granica utrzymania - granica, zgodnie z którą Umawiające się Strony ustalają podział obowiązków w zakresie utrzymania obiektów mostowych między właściwymi Zarządcami Infrastruktury niezależnie od przebiegu polsko-białoruskiej granicy państwowej;
3)
elementy niepodzielne - przęsła lub filary lub inne elementy obiektów mostowych, zaprojektowane i zbudowane do funkcjonowania jako jednolita niepodzielna całość;
4)
utrzymanie obiektów mostowych - działania zapewniające właściwe wykorzystywanie obiektów mostowych i ich odpowiedni stan techniczny z zachowaniem stanu bezpiecznego tych obiektów bez zmiany ich wymiarów geometrycznych w procesie eksploatacji w tym prowadzone całorocznie działania w zakresie realizacji i finansowania wszelkich prac w zakresie kontroli, remontów, modernizacji i konserwacji obiektów mostowych;
5)
właściwi Zarządcy Infrastruktury - podmioty państw Umawiających się Stron, którym zgodnie z przepisami wewnętrznymi państw Umawiających się Stron powierzono utrzymanie infrastruktury kolejowej, w tym obiektów mostowych.