Zmiany i uzupełnienia taryfy towarowej polskich kolei normalnotorowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1926.70.409

Akt jednorazowy
Wersja od: 19 lipca 1926 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI
z dnia 8 lipca 1926 r.
wydane w porozumieniu z Ministrami: Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa i Dóbr Państwowych o zmianach i uzupełnieniach taryfy towarowej polskich kolei normalnotorowych.

Na mocy art. 4 p. 9 ustawy z dnia 12 czerwca 1924 roku o zakresie działania Ministra Kolei Żelaznych i o organizacji urzędów kolejowych (Dz. U. R. P. z 1924 r. № 57, poz. 580) zarządza się co następuje:
W części V Taryfy towarowej polskich kolei normalnotorowych (Dz. U. R. P. z 1926 roku № 11, poz. 73) "Taryfy wyjątkowe" wprowadza się zmiany następujące:

W tar. wyj. № № 8, 9 i 11 na przewóz węgla stacja "Brześć" wymieniona na linji demarkacyjnej, zmienia się; na "Łuków, Lublin". Ponadto w t. w. № 11 stacje "Krasne, Chodorów, Stryj" zmienia się na "Lwów, Drohobycz, Sianki".

W tar. wyj. XVIII na wywóz węgla "Uwaga" do ust. 3 "Warunki stosowania" uzupełnia się w sposób następujący:

"b) Za przesyłki węgla z kopalń polskich, nadawane do Prus Wschodnich w składzie całych pociągów, najmniej 700 tonn w jednym dniu, przez Lubliniec-Łękę-Jmielnik lub przez Dębiln - Grajewo przewoźne pobiera się (za cześć kolei polskich) w wysokości 10,5 zł. za tonnę.

c) Za przesyłki węgla z kopalń polskich, nadawane do Łotwy, Rosji lub Ukrainy w składzie całych pociągów, najmniej 700 tonn w jednym dniu, przewoźne do granicy Państwa pod Turmontem, Zahaciem, Stołpcami, Mikaszewiczami, Zdołbunowem i Podwołoczyskami oblicza się po 1,5 gr. od tonny i kilometra".

W tar. wyj. XIX na wywóz węgla "Uwaga" otrzymuje brzmienie następujące:

"Uwaga. a) Opłaty według niniejszej taryfy stosuje się także do przesyłek węgla i koksu, nadawanych w składzie całych pociągów, najmniej 700 tonn, do wszystkich przystani na rzece Wiśle i jej dopływach dla przeładowania na statki i dalszej wysyłki przez Gdańsk morzem. Przewoźne do przystani, oprócz Tczewa, oblicza się początkowo według tar. wyj. № 9, a różnica zwraca się dopiero po złożeniu Dyrekcji gdańskiej dowodu o wywozie odnośnych ilości węgla lub koksu zagranicę drogą morską przy jednoczesnem dołączeniu pierwotnych listów przewozowych. Przy przesyłkach do Tczewa, o ile nadawca zamieścił w liście przewozowym oświadczenie: "na eksport drogą morską", przewoźne oblicza się odrazu według niniejszej taryfy pod warunkami, podanemi w ust. 3 "Warunki stosowania".

b) Opłaty według taryfy niniejszej stosuje się za część kolei polskich także do przesyłek węgla i koksu, nadawanych w składzie całych pociągów, najmniej 700 tonn, do Szczecina drogą na Lubliniec-Łęka-Drawski Młyn. Przewoźne oblicza się odrazu według taryfy niniejszej na warunkach, podanych w ust. 3 "Warunki stosowania".

c) Przy wszystkich tych przewozach czas wolny od postojowego przedłuża się do norm, podanych w ust. 3 "Warunki stosowania".

W tar. wyj. XXIV na wywóz przetworów naftowych do tabeli stacyjnej włącza się stacja nadania "Stryj" z następującemi opłatami:

do Gdańska - locodo Gdańska tr.
abcabc
1025735645388296234
pod Lasocicamipod Zbąszyniem
367284224388305236
Gran. pod Chorzowempod Cieszynem
abcabc
215182165221192164
pod Zebrzydowicamido Zemgale
221186163504373290

Równocześnie tytuł rubryki 4-tej tejże tablicy "Granica pod Chorzowem itd." otrzymuje brzmienie:

"Granica pod Chebziem w kierunku Borsigwerk i Karf, pod Chorzowem w kierunku Beuthen, Makoszowami, Orzegowem w kierunku Bobrek, Przyszowicami, Rudą Śląską i Wolfgangiem".

Rozporządzenie niniejsze uzyskuje moc obowiązującą z dniem 20 lipca 1926 r.