§ 1. - Zmiany i uzupełnienia taryfy towarowej polskich kolei normalnotorowych.
Dz.U.1927.35.316
Akt utracił mocW części V "Taryfy wyjątkowe":
W taryfach wyjątkowych №№ 9 i 11 na przewóz węgla kamiennego i brykietów węglowych w "Uwadze" stacje linji demarkacyjnej: "Krotoszyn, Jarocin, Gniezno" zmienia się na "Kaczory, Bydgoszcz".
W taryfie wyjątkowej № 13 na przewóz szlaki i żużli i t. d. "Uwagę I" uzupełnia się zdaniem: "przy przewozie tychże przesyłek w składzie Całych pociągów, najmniej 500 tonn, stosuje się klasy wyj. G ze zniżką 20%."
W taryfie wyjątkowej XIX na wywóz węgla kamiennego i t. d. w "Uwadze" ust. c) otrzymuje brzmienie:
c) Czasowo, na okres od 15 kwietnia do 31 sierpnia 1927 r. włącznie, za przesyłki węgla i koksu, nadawane w składzie całych pociągów, najmniej 700 tonn, do Szczecina przez Drawski Młyn pobiera się opłatą w wysokości 6,2 zł. za tonne. Opłata ta stosuje się przy nadaniu z zachowaniem warunków, podanych w p. 3 "Warunki stosowania".
W taryfie wyjątkowej XXII na przewóz rudy żelaznej i t. d. w p. 1 "Obszar ważności" po słowach "od granicy Państwa pod" dodaje się: "Zebrzydowicami, Zwardoniem i Muszyną".
W taryfie wyjątkowej XXX na przewóz złomu żelaznego i stalowego w p. 1 "Obszar ważności" dodaje się w końcu: "oraz punktów granicznych". Ponadto wprowadza się "Uwagę" następującą:
"Uwaga. Nadawca albo odbiorca, który udowodni przewóz w okresie 3 miesięcy (90 dni) najmniej 30.000 tonn złomu z Gdańska, Gdyni i Tczewa, otrzyma zwrot 20% z uiszczonego przewoźnego. W tym celu osoba uprawniona powinna złożyć jednej z Dyrekcyj, w obrębie której znajdują się stacje przeznaczenia, listy przewozowe, stwierdzające fakt przewozu w terminie wskazanym odpowiedniej ilości złomu. Dyrekcja ta, po stwierdzeniu przewozu, wypłaca osobie uprawnionej 20% uiszczonego pierwotnie przewoźnego."