Zmiany i uzupełnienia taryfy towarowej polskich kolei normalnotorowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1927.35.316

Akt utracił moc
Wersja od: 13 kwietnia 1927 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOMUNIKACJA
z dnia 6 kwietnia 1927 r.
wydane w porozumieniu z Ministrami: Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa i Dóbr Państwowych o zmianach i uzupełnieniach taryfy towarowej polskich kolei normalnotorowych.

Na mocy art. 4 ustawy z dnia 12 czerwca 1924 r. o zakresie działania Ministra Kolei Żelaznych i o organizacji urzędów kolejowych (Dz. U. R. P. № 57, poz. 580) oraz art. 2 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 września 1926 r. w sprawie ustanowienia urzędu Ministra Komunikacji (Dz. U. R. P. № 97, poz. 567) zarządza się co następuje:
W taryfie towarowej polskich kolei normalnotorowych, ogłoszonej jako załącznik do rozporządzenia Ministra Komunikacji z dnia 22 grudnia 1926 r. (Dz. U. R. P. № 129, poz. 778) i uzupełnionej rozporządzeniem Ministra Komunikacji z dnia 23 lutego 1927 r. (Dz. U. R. P. № 15, poz. 114) i z dnia 5 kwietnia 1927 r. (Dz. U. R. P. № 33, poz. 299), wprowadza się zmiany i uzupełnienia na stepujące:

W części V "Taryfy wyjątkowe":

W taryfach wyjątkowych №№ 9 i 11 na przewóz węgla kamiennego i brykietów węglowych w "Uwadze" stacje linji demarkacyjnej: "Krotoszyn, Jarocin, Gniezno" zmienia się na "Kaczory, Bydgoszcz".

W taryfie wyjątkowej № 13 na przewóz szlaki i żużli i t. d. "Uwagę I" uzupełnia się zdaniem: "przy przewozie tychże przesyłek w składzie Całych pociągów, najmniej 500 tonn, stosuje się klasy wyj. G ze zniżką 20%."

W taryfie wyjątkowej XIX na wywóz węgla kamiennego i t. d. w "Uwadze" ust. c) otrzymuje brzmienie:

c) Czasowo, na okres od 15 kwietnia do 31 sierpnia 1927 r. włącznie, za przesyłki węgla i koksu, nadawane w składzie całych pociągów, najmniej 700 tonn, do Szczecina przez Drawski Młyn pobiera się opłatą w wysokości 6,2 zł. za tonne. Opłata ta stosuje się przy nadaniu z zachowaniem warunków, podanych w p. 3 "Warunki stosowania".

W taryfie wyjątkowej XXII na przewóz rudy żelaznej i t. d. w p. 1 "Obszar ważności" po słowach "od granicy Państwa pod" dodaje się: "Zebrzydowicami, Zwardoniem i Muszyną".

W taryfie wyjątkowej XXX na przewóz złomu żelaznego i stalowego w p. 1 "Obszar ważności" dodaje się w końcu: "oraz punktów granicznych". Ponadto wprowadza się "Uwagę" następującą:

"Uwaga. Nadawca albo odbiorca, który udowodni przewóz w okresie 3 miesięcy (90 dni) najmniej 30.000 tonn złomu z Gdańska, Gdyni i Tczewa, otrzyma zwrot 20% z uiszczonego przewoźnego. W tym celu osoba uprawniona powinna złożyć jednej z Dyrekcyj, w obrębie której znajdują się stacje przeznaczenia, listy przewozowe, stwierdzające fakt przewozu w terminie wskazanym odpowiedniej ilości złomu. Dyrekcja ta, po stwierdzeniu przewozu, wypłaca osobie uprawnionej 20% uiszczonego pierwotnie przewoźnego."

Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem 15 kwietnia 1927 roku.