§ 5. - Zmiany i uzupełnienia taryfy ogólnej na przewóz towarów, zwłok i zwierząt.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1923.73.575

Akt jednorazowy
Wersja od: 1 sierpnia 1923 r.
§  5.
W części V Taryfy Ogólnej "Taryfy wyjątkowe" (Dz. U. R. P. z 1923 r. № 17; poz. 112; № 37, poz. 24 i Na 46, poz. 315) wprowadza się zmiany i uzupełnienia następujące:

Opłaty przewozowe w taryfach wyjątkowych: № 1-B i № 2-A (tak stacyjnej, jak i ogólnej tablicy opłat) podwyższa się o 75% z zaokrągleniem każdej opłaty do pełnych marek wzwyż.

Opłaty stacyjne, wskazane w odsyłaczach w wysokości 90 i 180 mk. podnosi się do 160 i 320 mk. za każde 100 kg.

W taryfie wyjątkowej Na 1-B do tablicy opłat za przewóz ropy włącza się jako stację odbiorczą Panewnik z opłatami:

od stacjiBorysław-Tustsnowice17.310
"Jedlicze9.330
"Krosno9.610
"Nadworna18.250
"Olszanka11.190
"Rożniatów-Krechowice15.860
"Rymanów10.800
"Sanok10.350
"Skołyszyn8.560

W taryfach wyjątkowych № 2-A nomenklatura pozycji b) i c) zmienia się w sposób następujący:

"b) na wywóz nafty oczyszczonej, olejów smarowych i tłuszczów technicznych oraz oleju parafinowego,

c) na wywóz olejów: gazowego, motorowego i solarowego, mieszania opałowej, smół naftowych: asfaltu, gudionu i mazutu oraz koksu naftowego i ropału niskoprocentowego".

W zależności od tego skreśla się "Uwaga" W taryfie wyjątkowej № 2-A.

W tablicy opłat przewozowych do taryfy wyjątkowej № 2-A skreśla się opłaty za odległość od 1 do 50 klm.

W tar. wyj. № 2-B norma zwrotu z przewoźnego podnosi się z 30% na 50%.

W tar. wyj. № 2-C w p. 2) Opłaty" skreśla się w poz. b) zdanie ostatnie od słów: "Obliczenie według taryfy normalnej ......" aż do końca (Dz. U. R. P. z 1923 r. № 54, poz. 335).

Opłaty przewozowe oraz opłaty stacyjne w tejże tar. wyj. 2-C podwyższa się o 100%.

Taryfę wyjątkową № 3 na wywóz budulca drzewnego zastępuje się nową w redakcji następującej:

"Taryfa № 3.

Na wywóz zagranicą budulca drzewnego Obrobionego (2 gr. 41), a mianowicie budulca: piłowanego (tartego), ciosanego, struganego, szpuntowanego lub heblowanego, również fugowanego lub falcowanego, jako też i deski bale, belki, dyle, listwy, krokwie, łaty i t. p. w przesyłkach cdowagonowych.

1) Obszar ważności:

Od wszystkich stacji polskich kolei państwowych lub prywatnych, zarządzanych przez Państwo, do których budulec drzewny był dowieziony końmi, wodą lub kolejką dojazdową na wywóz do Gdańska przez Tczew lub poza granice państwa przez stacje: Chojnice, Kaczory, Drawski Młyn, Zbąszyn, Leszno, Rawicz, Zduny, Łąka, Zebrzydowice i Goleszów-Cieszyn, a w kierunku przez polską część Śląska Górnego przez stacje: Chebzie (Morgenroth), Strzybnicę (Fridrichschütte), Chorzów, Lubliniec, Górzyce Śl., Suminę, Pawanków, Wolfgang (Wolfgangsweiche), Radzionków i Rudą.

2) Opłaty:

Za wszystkie towary, wymienione wyżej, przewoźne oblicza się według stawek kl. IV-C ze zniżką 25%.

3) Warunki stosowania:

a) Opłaty według p. 2) stosuje się dc przesyłek, wysyłanych za bezpośredniemi listami przewozowemi do Gdańska lub zagranicę, z obliczeniem przewoźnego do granicy państwa, względnie do punktów przejściowych na polską część Śląska Górnego;

b) Przy przesyłkach do wyżej wymienionych stacji granicznych (oprócz Tczewa) za listami przewozowemi wewnętrznemu przewoźne oblicza się według taryfy normalnej i dopiero po złożeniu w terminie 4-miesięcznym dowodu o dokonanym wywozie przesyłki zagranicę (przez okazanie wtórnika nowego listu przewozowego lub zaświadczeń urzędu celnego) oraz przy jednoczesnem przedłożeniu pierwotnego listu przewozowego, będzie zwracana różnica opłat pomiędzy opłatą, pobraną według taryfy normalnej, a należną według taryfy wyjątkowej".