Zmiana statutu Banku Ziemiańskiego w Warszawie.
Dz.U.1928.86.760
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SKARBU, WYDANE W POROZUMIENIU Z MINISTREM SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 22 września 1928 r.
w sprawie zmiany statutu Banku Ziemiańskiego w Warszawie.
ZAŁĄCZNIK
STATUT
STATUT
I.
Organizacja Banku.
Organizacja Banku.
Właścicielem Banku jest Towarzystwo Kredytowe Ziemskie w Warszawie, które odpowiada za zobowiązania Banku zgodnie z przepisami Ustawy Towarzystwa Kredytowego Ziemskiego.
Siedzibą główną Banku jest miasto stołeczne Warszawa.
Działalność Banku rozciąga się na Państwo Polskie i zagranicę.
II.
Kapitał.
Kapitał.
Kapitał zakładowy Banku może być powiększony na zasadzie uchwały Ogólnego Zebrania Władz Towarzystwa Kredytowego Ziemskiego, zatwierdzonej przez Ministra Skarbu.
III.
Operacje Banku.
Operacje Banku.
Pozatem Bank może na skutek uchwały Rady Banku kupować nieruchomości, których nabycie jest konieczne dla uchronienia się od strat, lecz w tym wypadku nabyte nieruchomości winny być sprzedane w możliwie krótkim czasie.
Bank ma prawo posiadać własne składy towarowe, elewatory, bocznice kolejowe i t. p. oraz rozporządzać własnemi środkami przewozowemi.
IV.
Władze Banku.
Władze Banku.
A. Ogólne Zebranie Władz Towarzystwa Kredytowego Ziemskiego w Warszawie.
B. Rada.
C. Zarząd i Dyrekcja.
D. Komisja Rewizyjna.
A.
Ogólne Zebranie Władz Towarzystwa Kredytowego Ziemskiego.
Ogólne Zebranie Władz Towarzystwa Kredytowego Ziemskiego.
W szczególności do wyłącznej kompetencji Ogólnego Zebrania należy:
Skład Ogólnego Zebrania, terminy i sposób prowadzenia oraz kompetencje są określone w §§ 78 - 82 Ustawy Towarzystwa Kredytowego Ziemskiego w Warszawie (Dz. U. R. P. z 1922 r. Nr. 79, poz. 720).
B.
Rada.
Rada.
W skład Rady powinno wchodzić 5 członków Dyrekcji Głównej T. K. Z. oraz przynajmniej 6 radców okręgowych. Mandat członków Rady trwa 4 lata. Co roku ustępuje 1/4 członków Rady z początku według losu lub wzajemnego porozumienia, a potem według starszeństwa wyboru. Ustępujący członkowie Rady mogą być wybrani ponownie.
Na żądanie Zarządu lub 4 członków Rady prezes Rady lub zastępujący go wiceprezes obowiązany jest zwołać Radę w przeciągu 2 tygodni.
C.
Zarząd i Dyrekcja.
Zarząd i Dyrekcja.
Z pośród członków Zarządu Rada Banku mianuje prezesa Zarządu, wiceprezesa i dyrektora naczelnego. Radzie Banku przysługuje jednak prawo powołania na stanowisko dyrektora naczelnego osoby z poza grona członków Zarządu; nie będąc członkiem Zarządu, korzysta on jednak ze wszystkich praw, przysługujących członkom. Zarządu.
Do obowiązków Dyrekcji należy zarządzanie wszystkiemi sprawami Banku, a w szczególności:
Akty hipoteczne i notarjalne podpisują bądź dwie osoby z pośród dyrektorów lub wicedyrektorów, bądź też każdy z dyrektorów i wicedyrektorów z jednym z prokurentów. Prawo podpisywania za oddziały Banku, prócz dyrektorów, wicedyrektorów i prokurentów Banku, przysługuje dyrektorom, wicedyrektorom, prokurentom i pełnomocnikom danego oddziału, tym ostatnim z ograniczeniem takiem samem, jak dla pełnomocników centrali.
D.
Komisja Rewizyjna.
Komisja Rewizyjna.
Członkowie Rady, Zarządu i Dyrekcji nie mogą być wybierani do Komisji Rewizyjnej w ciągu 2 lat po złożeniu przez nich mandatów.
Ze swoich czynności Komisja Rewizyjna sporządza protokół, w którym mogą też być notowane odrębne zdania poszczególnych jej członków.
Komisja Rewizyjna za swoją pracę otrzymuje wynagrodzenie, wyznaczone przez Ogólne Zebranie Władz Towarzystwa Kredytowego Ziemskiego.
V.
Sprawozdanie i podział zysków.
Sprawozdanie i podział zysków.
IV.
Likwidacja Banku.
Likwidacja Banku.
Do likwidacji mają być stosowane właściwe prawa w tej mierze obowiązujące.
VII.
Przepisy przejściowe.
Przepisy przejściowe.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »