Zm.: rozporządzenie w sprawie krajowego transportu drogowego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1974.23.139

Akt jednorazowy
Wersja od: 25 czerwca 1974 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRÓW KOMUNIKACJI I GOSPODARKI TERENOWEJ I OCHRONY ŚRODOWISKA
z dnia 3 czerwca 1974 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie krajowego transportu drogowego.

Na podstawie art. 8 ust. 4, art. 9 ust. 3 i art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 listopada 1961 r. o transporcie drogowym i spedycji krajowej (Dz. U. Nr 53, poz. 297) zarządza się, co następuje:
W rozporządzeniu Ministrów Komunikacji i Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska z dnia 31 lipca 1972 r. w sprawie krajowego transportu drogowego (Dz. U. z 1972 r. Nr 34, poz. 234 i z 1973 r. Nr 2, poz. 20) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 36:
a)
w ust. 1 pkt 2 lit. b) otrzymuje brzmienie:

"b) prowadzenie publicznego ciężarowego transportu samochodowego, z wyjątkiem określonego w ust. 2 pkt 2",

b)
ust. 1a oznacza się jako ust. 2 i nadaje się mu brzmienie:

"2. Zezwolenia na prowadzenie zarobkowego transportu drogowego:

1) pojazdami konnymi,

2) ciężarowego ciągnikami przez rolników w czasie wolnym od pracy na roli

- udziela naczelnik gminy (miasta i gminy), naczelnik miasta nie stanowiącego powiatu, prezydent lub naczelnik miasta stanowiącego powiat, a w mieście wyłączonym z województwa - prezydent miasta lub naczelnik dzielnicy tego miasta.",

c)
skreśla się dotychczasowy ust. 2,
d)
ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Jeżeli zezwolenie na prowadzenie zarobkowego transportu drogowego ma być udzielone na obszar powiatu i miasta stanowiącego powiat, zezwolenie wydaje terenowy organ administracji państwowej stopnia powiatowego, właściwy ze względu na siedzibę (zamieszkanie) jednostki (osoby) ubiegającej się o zezwolenie.",

2)
w § 46 ust. 1 pkt 1 wyrazy: "państwowa jednostka organizacyjna" zastępuje się wyrazami: "uspołeczniona jednostka organizacyjna",
3)
w § 58:
a)
ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Posiadacz pojazdu tworzy fundusz premiowy w wysokości 10% należności otrzymanych od placówek spedycyjnych z tytułu zleconych przewozów w ramach wykorzystania ładowności i próżnych przebiegów pojazdów.",

b)
dodaje się ust. 3-5 w brzmieniu:

"3. Kierowcy, który przewiózł przesyłkę w ramach wykorzystania ładowności i próżnych przebiegów pojazdów, przysługuje premia z funduszu, o którym mowa w ust. 2. Premię oblicza się od należności otrzymanej od placówki spedycyjnej, za każdy wykonany przez kierowcę przewóz, w wysokości:

- 10% od kwoty do 500 zł,

- 5% od kwoty powyżej 500 do 1.000 zł,

- 2% od kwoty powyżej 1.000 zł.

Premię oblicza się systemem składanym, oddzielnie dla każdego przedziału kwotowego.

4. Osobie bezpośrednio przygotowującej i zlecającej jazdę przysługuje z funduszu, o którym mowa w ust. 2, premia w wysokości 0,5% należności otrzymanej od placówki spedycyjnej za każdą zleconą przez tę osobę jazdę, nie więcej jednak niż 1.100 zł miesięcznie.

5. Pozostałą kwotę funduszu premiowego przeznacza się na premię dla pracowników, przyczyniających się do wykorzystana ładowności i próżnych przebiegów pojazdów, z tym że indywidualna premia nie może przekraczać 1.100 zł miesięcznie. Wykaz stanowisk, na których zatrudnieni pracownicy uprawnieni są do otrzymania premii, oraz warunki jej wypłacania ustalą właściwi ministrowie w porozumieniu z Ministrem Komunikacji.",

4)
w § 59 na końcu kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się wyrazy: "nie więcej jednak niż 1.100 zł miesięcznie.",
5)
użyte w dotychczasowych przepisach rozporządzenia określenia właściwości prezydiów rad narodowych stopnia wojewódzkiego lub powiatowego albo bez oznaczenia stopnia, a także dotyczące właściwości organów tych prezydiów, zastępuje się odpowiednio określeniami: "terenowy organ administracji państwowej stopnia wojewódzkiego" lub "terenowy organ administracji państwowej stopnia powiatowego" albo "terenowy organ administracji państwowej" bez oznaczenia stopnia.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 1974 r.