§ 10. - Zasady zajmowania i opróżniania lokali położonych w hotelach pracowniczych, ustalanie opłat za zakwaterowanie oraz ramowe zasady ustalania kategorii hoteli pracowniczych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1988.30.211

Akt utracił moc
Wersja od: 29 marca 1990 r.
§  10.
1.
Pracownik traci prawo do zakwaterowania w hotelu pracowniczym, jeżeli:
1)
została z nim rozwiązana umowa o pracę,
2)
minął okres delegacji służbowej lub odbywania praktyki,
3)
pracownik lub małżonek uzyskał mieszkanie w miejscowości, z której jest możliwy codzienny dojazd do pracy.
1a. 6
W przypadku rozwiązania z pracownikiem stosunku pracy z przyczyn określonych w ustawie z dnia 28 grudnia 1989 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn dotyczących zakładu pracy oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. z 1990 r. Nr 4, poz. 19 i Nr 10, poz. 59) pracownik zachowuje prawo do zakwaterowania w hotelu pracowniczym lub w kwaterze prywatnej na dotychczasowych zasadach odpłatności przez okres 6 miesięcy od dnia rozwiązania stosunku pracy. W przypadku przekwalifikowania do innej pracy, trwającego dłużej niż 6 miesięcy, prawo do zakwaterowania pracownika w hotelu lub w kwaterze prywatnej, na dotychczasowych zasadach odpłatności, przysługuje przez czas niezbędny na przekwalifikowanie.
1b. 7
Prawo do zakwaterowania, na dotychczasowych zasadach odpłatności, zachowują także członkowie rodziny pracownika, o których mowa w § 3 pkt 4 i 5.
2.
Cofnięcie skierowania do zakwaterowania w hotelu pracowniczym może nastąpić w okresie zatrudnienia, delegacji służbowej lub odbywania praktyki, jeżeli pracownik:
1)
zalega z opłatami za hotel za okres przekraczający 2 miesiące,
2)
w sposób rażący i uporczywy narusza postanowienia regulaminu porządkowego lub uchwały samorządu mieszkańców hotelu pracowniczego.
2a. 8
Kierownik jednostki prowadzącej administrację hotelu przed podjęciem decyzji o cofnięciu skierowania do zakwaterowania w hotelu jest obowiązany zasięgnąć opinii samorządu mieszkańców hotelu.
3.
O utracie prawa do zakwaterowania lub o cofnięciu skierowania do zakwaterowania w hotelu należy zawiadomić:
1)
zainteresowanego pracownika,
2)
kierownika jednostki prowadzącej administrację hotelu oraz
3)
samorząd mieszkańców hotelu pracowniczego.
4.
W razie cofnięcia uprawnienia do zakwaterowania w hotelu pracownikowi innego zakładu pracy, należy ponadto zawiadomić zatrudniający tego pracownika zakład pracy.
6 § 10 ust. 1a:

- dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 16 sierpnia 1989 r. (Dz.U.89.49.281) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 sierpnia 1989 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 6 marca 1990 r. (Dz.U.90.19.117) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 marca 1990 r.

7 § 10 ust. 1b:

- dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 16 sierpnia 1989 r. (Dz.U.89.49.281) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 sierpnia 1989 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 6 marca 1990 r. (Dz.U.90.19.117) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 marca 1990 r.

8 § 10 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 16 sierpnia 1989 r. (Dz.U.89.49.281) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 sierpnia 1989 r.