Zasady prowadzenia rejestrów stowarzyszeń kultury fizycznej, warunki wpisu do rejestru oraz zasady udostępniania rejestrów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1985.1.3

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 1985 r.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 16 stycznia 1985 r.
w sprawie zasad prowadzenia rejestrów stowarzyszeń kultury fizycznej, warunków wpisu do rejestru oraz zasad udostępniania rejestrów.

Na podstawie art. 63 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 1984 r. o kulturze fizycznej (Dz. U. Nr 34, poz. 181) zarządza się co następuje:
Organy rejestracyjne prowadzą rejestry stowarzyszeń kultury fizycznej, zwane dalej "rejestrami", według wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia.
1.
Wpis do rejestru następuje na podstawie wniosku zgłoszonego na piśmie przez założycieli stowarzyszenia.
2.
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:
1)
nazwę stowarzyszenia,
2)
teren działania i siedzibę,
3)
cel stowarzyszenia,
4)
źródła finansowania działalności.
3.
Do wniosku o wpis do rejestru należy dołączyć:
1)
protokół posiedzenia zebrania założycielskiego,
2)
imiona, nazwiska i adresy zamieszkania założycieli, a w przypadku związku stowarzyszeń - nazwę stowarzyszeń występujących z wnioskami oraz adresy ich siedzib,
3)
listę obecności z podpisami uczestników zebrania założycielskiego,
4)
4 egzemplarze statutu.
1.
Każde stowarzyszenie kultury fizycznej otrzymuje w rejestrze kolejny numer bieżący.
2.
Wpis do rejestru następuje po uzyskaniu decyzji organu rejestracyjnego o zarejestrowaniu stowarzyszenia kultury fizycznej.
1.
Zmiany lub wykreślenia wpisów powinny być umieszczone w tej rubryce, w której wpis się znajduje. Wpisy lub ich części, które straciły znaczenie na skutek późniejszych wpisów lub adnotacji, wykreśla się przez ich podkreślenie czerwonym kolorem.
2.
W odpisach z rejestrów należy uwzględnić czerwono podkreślone wpisy tylko wtedy, gdy się tego żąda lub gdy stosownie do okoliczności jest to potrzebne.
1.
Dla każdego zarejestrowanego stowarzyszenia kultury fizycznej należy założyć osobne akta, które należy opatrzyć nazwą stowarzyszenia i liczbą, pod którą stowarzyszenie zostało zarejestrowane.
2.
W aktach przechowuje się wszelkie pisma i dowody dotyczące danego stowarzyszenia kultury fizycznej.
1.
Rejestry mogą być udostępniane osobom w siedzibie organu rejestracyjnego.
2.
Odpisy z rejestrów mogą być wydawane osobie, która wykaże interes prawny w ich uzyskaniu.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 stycznia 1985 r.

ZAŁĄCZNIK

REJESTR STOWARZYSZEŃ KULTURY FIZYCZNEJ I ICH ZWIĄZKÓW

Nazwa stowarzyszenia ........................... nr rejestru ..........

Adres stowarzyszenia .............................................

Data wpisu do rejestru, imiona i nazwiska założycieli, teren działania, siedziba stowarzyszeniaSkład zarządu: imiona, nazwiska, adresy zamieszkaniaZmiany statutuOgraniczenie działalności: zawieszenie, upadłość, ograniczenie pełnomocnictw zarządu na mocy postanowień wewnętrznychRozwiązanie, likwidacja, wykreślenie z rejestruPostanowienia organu rejestracyjnego wynikające z art. 66 ust.1 ustawy o kulturze fizycznejUwagi
1 2 3 4 5 6 7