Zasadnicze wymagania dotyczące interoperacyjności kolei oraz procedury oceny zgodności dla transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości.
Dz.U.2004.162.1697
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 29 czerwca 2004 r.
w sprawie zasadniczych wymagań dotyczących interoperacyjności kolei oraz procedur oceny zgodności dla transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości2)
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
Wykaz składników interoperacyjności podsystemów transeuropejskiego systemu
Wykaz składników interoperacyjności podsystemów transeuropejskiego systemu
Zasadnicze wymagania dotyczące interoperacyjności kolei dla podsystemów i składników interoperacyjności transeuropejskiego systemu
Zasadnicze wymagania dotyczące interoperacyjności kolei dla podsystemów i składników interoperacyjności transeuropejskiego systemu
Procedury oceny zgodności podsystemów i składników interoperacyjności, deklaracja weryfikacji zgodności podsystemu i deklaracja zgodności składnika interoperacyjności
Procedury oceny zgodności podsystemów i składników interoperacyjności, deklaracja weryfikacji zgodności podsystemu i deklaracja zgodności składnika interoperacyjności
Przepis końcowy
Przepis końcowy
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 134, poz. 1429).
2) Przepisy niniejszego rozporządzenia wdrażają postanowienia dyrektywy 96/48/WE z dnia 23 lipca 1996 r. w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (Dz. Urz. WE L 235 z 17.09.1996).
3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 170, poz. 1652 i Nr 203, poz. 1966 oraz z 2004 r. Nr 92, poz. 883, Nr 96, poz. 959 i Nr 97, poz. 962.
ZAŁĄCZNIK 5
WYKAZ SKŁADNIKÓW INTEROPERACYJNOŚCI PODSYSTEMÓW TRANSEUROPEJSKIEGO SYSTEMU KOLEI DUŻYCH PRĘDKOŚCI
WYKAZ SKŁADNIKÓW INTEROPERACYJNOŚCI PODSYSTEMÓW TRANSEUROPEJSKIEGO SYSTEMU KOLEI DUŻYCH PRĘDKOŚCI
1. Infrastruktura:
1) szyna;
2) system przytwierdzeń szyn;
3) podkład i podrozjazdnica;
4) rozjazd kolejowy i skrzyżowanie torów kolejowych;
5) złącze do uzupełniania wody.
2. Infrastruktura w aspekcie "Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się":
1) urządzenia do przekazywania informacji wizualnych pasażerom;
2) urządzenia wspomagające wsiadanie;
3) przyciski;
4) stanowiska przewijania dzieci;
5) oznakowanie dotykowe;
6) automaty biletowe.
3. Energia - sieć trakcyjna.
4. Sterowanie:
1) pokładowe:
a) pokładowy ERTMS/ETCS,
b) pokładowa platforma bezpieczeństwa,
c) rejestrator danych dotyczących bezpieczeństwa,
d) odometr,
e) zewnętrzny STM,
f) pokładowy ERTMS/GSM-R;
2) przytorowe:
a) Centrum Sterowania Radiowego (RBC),
b) urządzenie do radiowego przesyłania informacji uaktualniających,
c) eurobalisa,
d) europętla,
e) koder do eurobalisy,
f) koder do europętli,
g) przytorowa platforma bezpieczeństwa.
5. Tabor:
1) automatyczne centralne zderzaki-sprzęgi;
2) elementy zderzaków i cięgieł;
3) sprzęg holowniczy do holowania i ratownictwa;
4) szyba przednia kabiny maszynisty;
5) koła;
6) światła czołowe;
7) światła obrysowe;
8) światła tylne;
9) sygnały dźwiękowe;
10) pantografy;
11) nakładki stykowe;
12) złącza dla systemu opróżniania toalet; wózki do opróżniania toalet;
13) złącza do uzupełniania wody.
6. Tabor dla wagonów pasażerskich w aspekcie "Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się":
1) kabiny toalet standardowe i uniwersalne;
2) urządzenia do przekazywania informacji (dźwiękowych i wizualnych) pasażerom;
3) urządzenia alarmowe dla pasażerów;
4) urządzenia wspomagające wsiadanie;
5) przyciski;
6) stanowiska przewijania dzieci;
7) oznakowanie wizualne i dotykowe.
II. Dla podsystemu funkcjonalnego o nazwie utrzymanie:
1) elementy przyłączeniowe urządzeń do opróżniania toalet;
2) gniazdo elektryczne przeznaczone do podłączania urządzeń do czyszczenia składów pociągów;
3) elementy przyłączeniowe urządzeń do uzupełniania zapasów wody i piasku.
- dodany przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 7 stycznia 2008 r. (Dz.U.08.11.64) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 lutego 2008 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 29 września 2008 r. (Dz.U.08.182.1126) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 października 2008 r.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (7)
Akty zmieniające liczba obiektów na liście: (2)
- Zm.: rozporządzenie w sprawie zasadniczych wymagań dotyczących interoperacyjności kolei oraz procedur oceny zgodności dla transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości.
- Zm.: rozporządzenie w sprawie zasadniczych wymagań dotyczących interoperacyjności kolei oraz procedur oceny zgodności dla transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości.