Rozdział 4 - Raporty bieżące funduszy inwestycyjnych zamkniętych, funduszy inwestycyjnych mieszanych i specjalistycznych funduszy inwestycyjnych zamkniętych - Zakres oraz terminy dostarczania Komisji Papierów Wartościowych i Giełd okresowych sprawozdań i bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2002.46.426

Akt utracił moc
Wersja od: 30 kwietnia 2002 r.

Rozdział  4

Raporty bieżące funduszy inwestycyjnych zamkniętych, funduszy inwestycyjnych mieszanych i specjalistycznych funduszy inwestycyjnych zamkniętych

§  9. 
1. 
Fundusz inwestycyjny zamknięty, fundusz inwestycyjny mieszany i specjalistyczny fundusz inwestycyjny zamknięty jest obowiązany, z zastrzeżeniem § 10, do przekazywania w formie raportu bieżącego informacji o:
1)
błędnej wycenie wartości aktywów netto funduszu przypadającej na certyfikat inwestycyjny,
2)
utracie przez fundusz lub jednostkę od niego zależną, w wyniku zdarzeń losowych, aktywów o znacznej wartości,
3)
przekroczeniu ograniczeń inwestycyjnych wynikających z ustawy lub statutu funduszu, spowodowanym przez zmianę kursów papierów wartościowych posiadanych przez fundusz lub wzrost albo spadek wartości aktywów funduszu związany z wydawaniem lub wykupywaniem certyfikatów inwestycyjnych funduszu oraz o dostosowaniu stanu swoich aktywów do wymagań określonych w ustawie lub statucie,
4)
przekroczeniu ograniczeń inwestycyjnych wynikających z ustawy lub statutu funduszu, spowodowanych przez zdarzenia inne niż określone w pkt 3, oraz o dostosowaniu stanu swoich aktywów do wymagań określonych w ustawie lub statucie,
5)
zawarciu umowy, której przedmiotem są papiery wartościowe lub prawa majątkowe, z innym funduszem inwestycyjnym zarządzanym przez to samo towarzystwo funduszy inwestycyjnych, oraz o istotnych warunkach zawartej umowy,
6)
każdorazowym dokonaniu czynności, o których mowa w art. 77 ust. 2 ustawy, na dokonywanie których fundusz uzyskał zgodę Komisji,
7)
zawarciu umów, których przedmiotem są papiery wartościowe emitowane przez Skarb Państwa lub Narodowy Bank Polski, z podmiotami, o których mowa w art. 77 ust. 2 pkt 3 ustawy,
8)
nabyciu lub zbyciu aktywów o znacznej wartości, a także ustanowieniu hipoteki, zastawu lub innego ograniczonego prawa rzeczowego na aktywach o znacznej wartości, przez fundusz lub jednostkę od niego zależną,
9)
zawarciu przez fundusz lub jednostkę od niego zależną znaczącej umowy,
10)
udzieleniu przez fundusz lub przez jednostkę od niego zależną poręczenia kredytu lub pożyczki lub udzieleniu gwarancji, jeżeli wartość poręczenia lub gwarancji stanowi równowartość co najmniej 10% wartości aktywów netto funduszu,
11)
wszczęciu przed sądem, organem właściwym dla postępowania arbitrażowego lub organem administracji publicznej postępowania dotyczącego zobowiązań lub wierzytelności funduszu lub jednostki od niego zależnej, którego wartość stanowi odpowiednio co najmniej 10% wartości aktywów netto funduszu,
12)
dokonaniu ogłoszeń o zamiarze podziału certyfikatów inwestycyjnych,
13)
dokonaniu podziału certyfikatów inwestycyjnych,
14)
wykupieniu certyfikatów inwestycyjnych - w przypadku funduszu inwestycyjnego mieszanego,
15)
nabyciu przez fundusz własnych certyfikatów inwestycyjnych w celu ich umorzenia - w przypadku specjalistycznego funduszu inwestycyjnego zamkniętego emitującego certyfikaty inwestycyjne, które nie podlegają obowiązkowi wprowadzenia do publicznego obrotu,
16)
wpisie do rejestru przekształcenia funduszu zamkniętego w fundusz mieszany albo funduszu mieszanego w fundusz zamknięty,
17)
rozpoczęciu działania rady inwestorów - w przypadku funduszu inwestycyjnego zamkniętego i mieszanego,
18)
zmianie składu rady inwestorów, zawieszeniu lub wznowieniu działania rady inwestorów,
19)
wyznaczeniu daty zgromadzenia inwestorów specjalistycznego funduszu inwestycyjnego zamkniętego, wraz z przytoczeniem treści uchwały towarzystwa funduszy inwestycyjnych w tej sprawie,
20)
podjęciu przez radę inwestorów albo zgromadzenie inwestorów uchwały o rozwiązaniu funduszu,
21)
zmianach w składzie zespołu rzeczoznawców majątkowych w przypadku funduszu specjalistycznego inwestycyjnego zamkniętego,
22)
zatwierdzeniu albo niezatwierdzeniu przez zgromadzenie inwestorów funduszu specjalistycznego inwestycyjnego zamkniętego rocznego sprawozdania finansowego,
23)
zatwierdzeniu albo niezatwierdzeniu rocznego sprawozdania finansowego funduszu przez walne zgromadzenie towarzystwa,
24)
wystąpieniu zdarzenia, które, zgodnie z właściwymi przepisami, jest przesłanką rozwiązania funduszu,
25)
wypowiedzeniu umowy o prowadzenie rejestru aktywów funduszu przez depozytariusza lub fundusz,
26)
istotnych zmianach umowy z depozytariuszem o prowadzenie rejestru aktywów funduszu inwestycyjnego,
27)
zawarciu, przez fundusz lub towarzystwo, z podmiotem uprawnionym do badania sprawozdań finansowych, umowy o dokonanie badania lub innych usług dotyczących sprawozdań finansowych,
28)
wypowiedzeniu, przez fundusz lub towarzystwo, lub przez podmiot uprawniony do badania sprawozdań finansowych, umowy o badanie lub inne usługi dotyczące sprawozdań finansowych funduszu, zawartej z podmiotem uprawnionym do badania sprawozdań finansowych, dokonującym badania sprawozdań finansowych funduszu,
29)
przyznaniu, zmianie lub cofnięciu ratingu, dokonanego na zlecenie funduszu,
30)
zmianie zarządzającego funduszem lub o zmianie danych o zarządzającym funduszem,
31)
zakończeniu zapisów na certyfikaty inwestycyjne i przydziale certyfikatów,
32)
niedojściu emisji do skutku,
33)
odstąpieniu od przeprowadzenia emisji,
34)
wniesieniu do funduszu papierów wartościowych lub udziałów w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością,
35)
zgłoszonych na piśmie przez podmiot uprawniony do badania sprawozdań finansowych (niezależnie od opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego) uwagach i zaleceniach, w szczególności dotyczących kierunków poprawy organizacji i działania kontroli wewnętrznej funduszu, a także błędach i nieprawidłowościach wymagających usunięcia w księgach rachunkowych funduszu w roku następnym po roku badanym przez ten podmiot,
36)
zamiarze połączenia ksiąg rachunkowych i sprawozdania finansowego za bieżący okres sprawozdawczy z księgami rachunkowymi i sprawozdaniem finansowym za następny okres sprawozdawczy,
37)
sporządzeniu warunków emisji.
2. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, raport bieżący powinien zawierać:
1)
datę błędnej wyceny wartości aktywów netto funduszu przypadających na certyfikat inwestycyjny,
2)
wartość błędnie wycenionych aktywów netto funduszu przypadającą na certyfikat inwestycyjny,
3)
wartość prawidłowo wycenionych aktywów netto funduszu przypadającą na certyfikat inwestycyjny,
4)
przyczyny powstania błędu w wycenie wartości aktywów netto funduszu przypadających na certyfikat inwestycyjny,
5)
sposób rozliczenia skutków błędu z uczestnikami funduszu mieszanego, od których fundusz wykupił certyfikaty inwestycyjne po niewłaściwie wyliczonej wartości aktywów netto przypadającej na certyfikat inwestycyjny.
3. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, raport bieżący powinien zawierać:
1)
nazwę podmiotu, którego zdarzenie dotyczy,
2)
datę wystąpienia zdarzenia,
3)
charakter zdarzenia,
4)
charakterystykę utraconych aktywów,
5)
wartość ewidencyjną i szacunkową wartość rynkową utraconych aktywów,
6)
opis przewidywanych skutków utraty aktywów dla dalszej działalności funduszu lub jednostki od niego zależnej.
4. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, przekazuje się miesięcznie dwa raporty bieżące obejmujące informacje o przekroczeniach limitów inwestycyjnych za okresy od pierwszego do czternastego dnia danego miesiąca oraz od piętnastego dnia do ostatniego dnia danego miesiąca, oraz dwa raporty obejmujące informacje o dostosowaniach limitów inwestycyjnych w analogicznych okresach, sporządzone na formularzu, którego wzór stanowi odpowiednio: dla przekroczenia limitów inwestycyjnych - załącznik nr 3 część A, a dla dostosowania aktywów do wymagań określonych w ustawie lub statucie - załącznik nr 3 część B do rozporządzenia.
5. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, raport bieżący sporządza się na formularzu, którego wzór stanowi odpowiednio: dla przekroczenia limitów inwestycyjnych - załącznik nr 4 część A, a dla dostosowania aktywów do wymagań określonych w ustawie lub statucie - załącznik nr 4 część B do rozporządzenia.
6. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, raport bieżący powinien zawierać:
1)
wskazanie stron oraz daty zawarcia umowy, której przedmiotem są papiery wartościowe lub prawa majątkowe,
2)
liczbę, rodzaj papierów wartościowych lub praw majątkowych będących przedmiotem transakcji zawartej w ramach umowy, o której mowa w pkt 1, oraz nazwę emitenta tych papierów lub praw,
3)
cenę papieru wartościowego lub prawa majątkowego będącego przedmiotem transakcji oraz wartość transakcji,
4)
przyczynę zawarcia transakcji.
7. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 6, raport bieżący powinien zawierać:
1)
wskazanie strony umowy oraz daty jej zawarcia,
2)
liczbę, rodzaj papierów wartościowych lub praw majątkowych będących przedmiotem transakcji oraz nazwę emitenta tych papierów lub praw,
3)
cenę papieru wartościowego lub prawa majątkowego będącego przedmiotem transakcji,
4)
uzasadnienie ceny, po jakiej zawarto transakcję.
8. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 7, raport bieżący powinien zawierać:
1)
wskazanie strony umowy, daty jej zawarcia oraz rozliczenia,
2)
liczbę, rodzaj i serię papierów wartościowych będących przedmiotem transakcji,
3)
cenę papieru wartościowego, po jakiej zawarto transakcję,
4)
uzasadnienie ceny, po jakiej zawarto transakcję.
9. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 8, raport bieżący powinien zawierać:
1)
nazwę podmiotu nabywającego lub zbywającego aktywa albo podmiotu, na którego aktywach ustanowiono hipotekę, zastaw lub inne ograniczone prawo rzeczowe,
2)
podstawowe dane o nabywającym - osobie, na rzecz której dokonano zbycia, lub o zbywającym - osobie, od której nabyto aktywa, albo osobie, na rzecz której ustanowiono hipotekę, zastaw lub inne ograniczone prawo rzeczowe,
3)
datę i sposób nabycia lub zbycia aktywów albo datę i sposób ustanowienia hipoteki, zastawu lub innego ograniczonego prawa rzeczowego,
4)
podstawową charakterystykę nabytych lub zbytych aktywów albo aktywów, na których ustanowiono hipotekę, zastaw lub inne ograniczone prawo rzeczowe,
5)
cenę, po jakiej zostały nabyte lub zbyte aktywa, albo wartość zobowiązania zabezpieczonego ograniczonym prawem rzeczowym na aktywach oraz wartość ewidencyjną tych aktywów w księgach rachunkowych funduszu lub jednostki od niego zależnej,
6)
charakter powiązań między funduszem i członkami zarządu, osobami pełniącymi obowiązki członka zarządu, członkami rady nadzorczej, prokurentem towarzystwa funduszy inwestycyjnych zarządzającego funduszem, kuratorem, członkiem zarządu komisarycznego, likwidatorem oraz innymi osobami mającymi istotny wpływ na działalność funduszu, w tym w szczególności na decyzje inwestycyjne funduszu, a nabywającym lub zbywającym aktywa lub osobą, na rzecz której ustanowiono hipotekę, zastawnikiem oraz osobą, na rzecz której ustanowiono inne ograniczone prawo rzeczowe, i osobami nimi zarządzającymi,
7)
w przypadku nabycia aktywów - źródło finansowania nabytych aktywów,
8)
w przypadku nabycia przedsiębiorstwa lub zorganizowanych części jego mienia, nieruchomości lub innych środków trwałych - oznaczenie rodzaju działalności gospodarczej, w której dane aktywa były wykorzystywane przed ich nabyciem przez fundusz lub jednostkę od niego zależną, oraz wskazanie, czy fundusz lub jednostka od niego zależna planuje kontynuować ich dotychczasowy sposób wykorzystania, a jeśli nie - podanie planowanego sposobu wykorzystania nabytych aktywów,
9)
w przypadku nabycia, zbycia lub obciążenia akcji (udziałów) ograniczonym prawem rzeczowym w innych jednostkach - dodatkowo nazwę (firmę) jednostki, której akcje (udziały) są przedmiotem nabycia, zbycia lub obciążenia ograniczonym prawem rzeczowym, ich udział w kapitale zakładowym tej jednostki oraz wartość nominalną tych aktywów i ich charakter jako długo- lub krótkoterminowej lokaty kapitałowej funduszu lub jednostki od niego zależnej, a także udział funduszu lub jednostki od niego zależnej w kapitale zakładowym i liczbie posiadanych głosów na walnym zgromadzeniu lub zgromadzeniu wspólników jednostki, której akcje (udziały) były przedmiotem nabycia lub zbycia,
10)
w przypadku gdy umowa nabycia, zbycia lub obciążenia ograniczonym prawem rzeczowym aktywów o znacznej wartości jest umową z podmiotem powiązanym - dodatkowo powiązania funduszu lub jednostki od niego zależnej z podmiotem zbywającym, nabywającym lub osobą, na rzecz której ustanowiono ograniczone prawo rzeczowe, oraz opis szczegółowych warunków tej umowy.
10. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 9, raport bieżący powinien zawierać:
1)
datę zawarcia oraz oznaczenie stron i przedmiotu znaczącej umowy,
2)
istotne warunki umowy, ze szczególnym uwzględnieniem warunków finansowych umowy oraz wskazanie innych określonych przez strony specyficznych warunków, charakterystycznych dla tej umowy, w szczególności tych, które odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla danego typu umów,
3)
w przypadku zawarcia w znaczącej umowie postanowień dotyczących kar umownych, których maksymalna wysokość może przekroczyć równowartość co najmniej 10% wartości tej umowy lub co najmniej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 200.000 euro według kursu na dzień zawarcia tej umowy - określenie tej maksymalnej wysokości, a w przypadku gdy nie jest to możliwe, wskazanie podstawy przekroczenia określonego limitu, jak również wskazanie, czy zapłata kar umownych wyłącza uprawnienia do dochodzenia roszczeń odszkodowawczych przekraczających wysokość tych kar,
4)
w przypadku zawarcia znaczącej umowy z zastrzeżeniem warunku lub terminu - zastrzeżony w tej umowie warunek lub termin, ze wskazaniem, czy jest on rozwiązujący, czy zawieszający,
5)
w przypadku znaczących umów wieloletnich, których wartość jest określona dla całego okresu ich obowiązywania - szacunkową wartość świadczeń wynikających z takiej umowy w odniesieniu do okresu, na jaki umowa została zawarta, nie dłuższego jednak niż 5 lat obrotowych,
6)
informacje o istotnych zmianach dokonanych w treści znaczącej umowy.
11. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10, raport bieżący powinien zawierać:
1)
nazwę (firmę) podmiotu, któremu zostało udzielone poręczenie lub gwarancja,
2)
łączną kwotę kredytu lub pożyczki, która w całości lub w określonej części została odpowiednio poręczona lub gwarantowana,
3)
okres, na jaki zostało udzielone poręczenie lub gwarancja,
4)
warunki finansowe, na jakich poręczenie lub gwarancja zostały udzielone, z określeniem wynagrodzenia funduszu lub jednostki od niego zależnej za udzielenie poręczenia lub gwarancji,
5)
charakter powiązań istniejących między funduszem a podmiotem, który zaciągnął kredyt lub pożyczkę.
12. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 11, raport bieżący powinien zawierać:
1)
przedmiot postępowania,
2)
wartość przedmiotu sporu,
3)
datę wszczęcia postępowania,
4)
oznaczenie stron wszczętego postępowania,
5)
stanowisko funduszu.
13. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 12, raport bieżący powinien określać planowaną datę oraz sposób dokonania podziału certyfikatów inwestycyjnych.
14. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 13, raport bieżący powinien zawierać:
1)
datę podziału certyfikatów inwestycyjnych,
2)
liczbę certyfikatów inwestycyjnych przed podziałem i po podziale lub wartość nominalną po podziale,
3)
wartość aktywów netto funduszu przypadającą na certyfikat inwestycyjny przed i po podziale.
15. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 14, raport bieżący powinien zawierać:
1)
datę zakończenia wykupywania certyfikatów inwestycyjnych,
2)
liczbę certyfikatów inwestycyjnych przedstawionych do wykupienia w okresie wykupywania,
3)
liczbę certyfikatów inwestycyjnych funduszu pozostałą po zakończeniu wykupywania certyfikatów inwestycyjnych,
4)
wartość aktywów netto przypadającą na certyfikat inwestycyjny w dniu następnym po dniu zakończenia wykupywania certyfikatów inwestycyjnych.
16. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, raport bieżący powinien zawierać:
1)
datę nabycia certyfikatów inwestycyjnych,
2)
liczbę, serię i cenę nabytych certyfikatów inwestycyjnych,
3)
datę umorzenia nabytych certyfikatów inwestycyjnych,
4)
ogólną liczbę certyfikatów inwestycyjnych oraz liczbę certyfikatów inwestycyjnych poszczególnych emisji po umorzeniu certyfikatów inwestycyjnych.
17. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 16, raport bieżący powinien zawierać wskazanie daty wpisu przekształcenia do rejestru funduszy inwestycyjnych.
18. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 17, raport bieżący powinien zawierać:
1)
datę rozpoczęcia działania rady inwestorów,
2)
wskazanie członków rady inwestorów:
a)
imiona i nazwiska w przypadku osób fizycznych,
b)
nazwę firmy, siedzibę i adres w przypadku osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej,
3)
określenie procentowego udziału certyfikatów inwestycyjnych zablokowanych na rachunkach papierów wartościowych każdego z członków rady inwestorów w ogólnej liczbie certyfikatów inwestycyjnych.
19. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 18, raport bieżący powinien zawierać:
1)
datę zmiany składu, zawieszenia lub wznowienia działania rady inwestorów,
2)
wskazanie nowego członka rady inwestorów lub członka, który przestał wchodzić w skład rady inwestorów:
a)
imiona i nazwiska w przypadku osób fizycznych,
b)
nazwę firmy, siedzibę i adres w przypadku osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej,
3)
określenie procentowego udziału certyfikatów inwestycyjnych zablokowanych na rachunkach papierów wartościowych każdego z członków rady inwestorów w ogólnej liczbie certyfikatów inwestycyjnych.
20. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 19, raport bieżący powinien zawierać datę podjęcia uchwały, wraz z przytoczeniem treści uchwały, i jej uzasadnienie.
21. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 20, raport bieżący powinien zawierać datę podjęcia uchwały, wraz z przytoczeniem treści uchwały, i jej uzasadnienie.
22. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 21, raport bieżący powinien zawierać:
1)
datę zmiany składu zespołu rzeczoznawców,
2)
imiona i nazwiska oraz adresy rzeczoznawców, którzy przestali wchodzić w skład zespołu, oraz imiona i nazwiska oraz adresy nowych rzeczoznawców,
3)
przyczyny zaprzestania pracy w zespole rzeczoznawców,
4)
imiona, nazwiska i adresy rzeczoznawców majątkowych wchodzących w skład zespołu, po dokonaniu zmiany w składzie zespołu.
23. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 22, raport bieżący powinien zawierać datę podjęcia uchwały, wraz z przytoczeniem treści uchwały, i jej uzasadnienie.
24. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 23, raport bieżący powinien zawierać kopię uchwały walnego zgromadzenia towarzystwa, wraz z uzasadnieniem.
25. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 24, raport bieżący powinien zawierać:
1)
wskazanie przesłanki rozwiązania funduszu,
2)
datę otwarcia likwidacji funduszu.
26. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 25, raport bieżący powinien zawierać:
1)
datę wypowiedzenia umowy o prowadzenie rejestru aktywów funduszu,
2)
przewidywany termin rozwiązania umowy o prowadzenie rejestru aktywów funduszu,
3)
wskazanie strony wypowiadającej umowę o prowadzenie rejestru aktywów funduszu,
4)
przyczyny wypowiedzenia umowy.
27. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 26, raport bieżący powinien zawierać:
1)
datę dokonania zmian w umowie z depozytariuszem o prowadzenie rejestru aktywów funduszu,
2)
dokładne przytoczenie oraz uzasadnienie wprowadzonych zmian w umowie z depozytariuszem o prowadzenie rejestru aktywów funduszu.
28. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 27, raport bieżący powinien zawierać:
1)
dane o podmiocie uprawnionym do badania sprawozdań finansowych, z którym zawarta została umowa o badanie lub inne usługi dotyczące sprawozdań finansowych funduszu, ze wskazaniem:
a)
nazwy, siedziby i adresu,
b)
imienia i nazwiska biegłego rewidenta, który w imieniu podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych dokonuje badania lub innej usługi dotyczącej sprawozdań finansowych funduszu, o ile w umowie imiennie wskazano biegłego rewidenta,
c)
podstawy uprawnień podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych oraz biegłego rewidenta, który w imieniu podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych dokonuje badania lub innych usług dotyczących sprawozdań finansowych, o ile w umowie imiennie wskazano biegłego rewidenta,
2)
datę zawarcia oraz wskazanie okresu, na jaki została zawarta umowa z podmiotem uprawnionym do badania sprawozdań finansowych.
29. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 28, raport bieżący powinien zawierać:
1)
wskazanie, czy wypowiedzenie umowy wynika z decyzji podmiotu uprawnionego do badania, czy z decyzji funduszu lub towarzystwa,
2)
datę i przyczyny wypowiedzenia umowy.
30. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 29, raport bieżący powinien zawierać:
1)
nazwę wyspecjalizowanej instytucji, która przyznała, zmieniła lub cofnęła rating dla funduszu,
2)
ocenę, jaka została przyznana,
3)
miejsca przyznanej oceny w skali ocen wyspecjalizowanej instytucji jej dokonującej,
4)
datę przyznania, zmiany lub cofnięcia ratingu.
31. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 30, raport bieżący powinien zawierać:
1)
imię i nazwisko zarządzającego funduszem,
2)
w przypadku rozpoczęcia zarządzania funduszem lub zmiany danych o zarządzającym funduszem:
a)
posiadane wykształcenie, kwalifikacje i zajmowane wcześniej stanowiska, wraz z opisem przebiegu pracy zawodowej,
b)
wskazanie innej działalności wykonywanej poza funduszem,
3)
datę rozpoczęcia oraz datę zakończenia zarządzania funduszem.
32. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 31, raport bieżący powinien zawierać:
1)
datę rozpoczęcia i zakończenia przyjmowania zapisów na certyfikaty inwestycyjne,
2)
datę przydziału certyfikatów inwestycyjnych,
3)
liczbę certyfikatów inwestycyjnych będących przedmiotem zapisów,
4)
stopy redukcji w poszczególnych transzach, w przypadku gdy liczba certyfikatów inwestycyjnych, na które zostały złożone zapisy, jest większa niż liczba certyfikatów inwestycyjnych będących przedmiotem zapisów,
5)
liczbę certyfikatów inwestycyjnych, na które złożono zapisy,
6)
liczbę certyfikatów inwestycyjnych, które zostały przydzielone,
7)
ceny, po jakiej certyfikaty inwestycyjne były obejmowane,
8)
liczbę osób, które złożyły zapisy na certyfikaty inwestycyjne w poszczególnych transzach,
9)
liczbę osób, którym przydzielono certyfikaty inwestycyjne w poszczególnych transzach,
10)
nazwy subemitentów albo podmiotów, które zobowiązały się w umowie z towarzystwem lub funduszem do objęcia na własny rachunek całości lub części certyfikatów będących przedmiotem emisji, wraz z określeniem liczby certyfikatów inwestycyjnych, które objęli w wykonaniu umowy, oraz określeniem faktycznej ceny jednostki certyfikatu inwestycyjnego (cena emisyjna po odliczeniu wynagrodzenia za objęcie jednostki certyfikatu w wykonaniu umowy),
11)
wartość zebranych wpłat do funduszu,
12)
łączne określenie wysokości kosztów, które zostały zaliczone do kosztów emisji, ze wskazaniem wysokości kosztów według ich tytułów, w podziale co najmniej na:
a)
koszty przygotowania i przeprowadzenia zapisów na certyfikaty inwestycyjne,
b)
koszty wynagrodzenia subemitentów albo podmiotów, o którym mowa w pkt 10, oddzielnie dla każdego subemitenta albo podmiotu,
c)
koszty sporządzenia prospektu emisyjnego albo warunków emisji, z uwzględnieniem kosztów doradztwa, oraz metody rozliczenia tych kosztów w księgach rachunkowych i sposób ich ujęcia w sprawozdaniu finansowym funduszu,
13)
średni koszt przeprowadzenia zapisów na jednostkę certyfikatu inwestycyjnego objętego zapisami.
33. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 32, raport bieżący powinien zawierać:
1)
oznaczenie emisji, której dotyczy raport,
2)
łączną wartość wpłat do funduszu na certyfikaty danej emisji,
3)
przyczynę niedojścia emisji do skutku,
4)
datę rozpoczęcia i zakończenia zwrotu wpłat, w przypadku gdy emisja nie doszła do skutku.
34. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 33, raport bieżący powinien zawierać:
1)
oznaczenie emisji, której dotyczy raport,
2)
informację o przyczynach odstąpienia od przeprowadzenia emisji.
35. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 34, raport bieżący powinien zawierać:
1)
łączną wartość wniesionych do funduszu papierów wartościowych (z wyszczególnieniem papierów wartościowych dopuszczonych i niedopuszczonych do publicznego obrotu),
2)
łączną wartość wniesionych do funduszu udziałów w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością,
3)
określenie skutków wpłat do funduszu w papierach wartościowych i udziałach w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością na politykę inwestycyjną funduszu.
36. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 37, raport bieżący powinien zawierać:
1)
warunki emisji,
2)
przytoczenie treści zmian w warunkach emisji,
3)
datę dokonania zmian w warunkach emisji.
§  10. 
1. 
Fundusz zamknięty, fundusz specjalistyczny zamknięty albo fundusz mieszany, który podlega obowiązkom informacyjnym, wynikającym z rozporządzenia o obowiązkach informacyjnych emitentów, przesyła w formie raportu bieżącego wyłącznie informacje, o których mowa w § 9 ust. 1 pkt 3, 4, 7, 30 i 34-36.
2. 
Fundusz zamknięty, fundusz specjalistyczny zamknięty albo fundusz mieszany, który podlega obowiązkom informacyjnym, wynikającym z regulaminów, o których mowa w art. 105 ust. 1 i art. 115 ust. 1 ustawy o publicznym obrocie, przesyła w formie raportu bieżącego informacje, o których mowa w § 9 ust. 1 pkt 3, 4, 7, 30 i 34-36, a ponadto informacje, o których mowa w § 9 ust. 1 pkt 1, 2, 5, 6, 8-14, 16-29, 31 i 32, o ile z regulaminów nie wynika obowiązek dostarczenia ich Komisji.