Wynagrodzenie godzinowe drużyn konduktorskich za czas spędzony w służbie przy pociągach.
Dz.U.1923.110.872
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 27 września 1923 r.
w przedmiocie wynagrodzenia godzinowego drużyn kondukorskich za czas spędzony w służbie przy pociągach.
Za stwierdzone nadużycia przy prowadzeniu zapisków pracownicy pociągnięci będą do odpowiedzialności, a nadto zakwestjonowana kwota potrącona im zostanie z uposażenia.
Przy obliczaniu należytości godzinowych czas pracy poniżej 15 minut nie bierze się w rachubę, zaś ponad 15 minut zaokrągla się do pół godziny a ponad 45 minut do jednej godziny.
A. Za czas służby w drodze przy pociągach
otrzymuje | od 1 sierp. 1923 r. | od 15 sierp. 1923 r. | ||
kierownik pociągu | 280 | mk. | 368 | mk. |
konduktor bagażowy | 233 | " | 307 | " |
konduktor i hamulcowy | 205 | " | 280 | " |
Należytości te wypłaca się za czas rzeczywistej pracy przy pociągu. Jako czas przygotowania pociągu do jazdy, jak również czas oddawania po ukończonej służbie natęży zaliczyć czas faktycznie spełnionej służby, najdłużej jednak po jednej godzinie przed odjazdem, a po pół godziny po przybyciu pociągu.
Przy pociągach gospodarczych można zaliczać jako czas obejmowania najwyżej pół godziny.
To ograniczenie nie obowiązuje jednak konduktora bagażowego, który może zaliczać czas objęcia i oddania służby według rzeczywiście spełnionej pracy, o ile wcześniejsze objęcie i opóźnione zdanie służby nastąpiło na skutek zarządzenia dyżurnego ruchu.
W razie przerwy w pracy na stacji krańcowe), trwającej krócej niż 3 godziny, należy uważać cały czas przerwy za pracę przy pociągu.
W tym samym wymiarze otrzymają godzinowe:
B. Za czas służbowego pogotowia (dyżuru, rezerwy)
otrzymuje | od 1 sierp. 1923 r. | od 15 sierp. 1923 r. | ||
kierownik pociągu i konduktor bagażowy | 150 | mk. | 198 | mk. |
konduktor i hamulcowy | 128 | " | 169 | " |
Te same stawki otrzymują drużyny za czas pobytu powyżej 3 godzin na stacji krańcowej poza okręgiem siedziby służbowej.
Uzupełnienie to oblicza się od 1 lutego 1923 r. według mnożnika ustalonego dla miejscowości zaliczonych do li klasy dodatku drożyźnianego, zaś od 1 kwietnia 1923 r. według mnożnika ustalonego dla miejscowości zaliczonych do I klasy dodatku drożyźnianego.
(Załącznik 1, 2, 3, 4, 5, 6).
Przy delegacjach poniżej 3 dni djet tych nie zalicza się.
Równocześnie traci moc obowiązującą rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 października 1920 r. w sprawie wynagrodzenia godzinowego dla drużyn konduktorskich za czas spędzony w służbie przy pociągach (Dz. U. R. P. № 99 poz. 661) wraz z późniejszemi zmianami.
ZAŁĄCZNIK 1
Tabela godzinowego drużyn konduktorskich (ważna od 1 sierpnia 1923 r.).
Tabela godzinowego drużyn konduktorskich (ważna od 1 sierpnia 1923 r.).
Stawka mk. | Uzupełnienie 1.700% | Razem mk | ||
A. | Za czas służby przy pociągach: | |||
dla kierownika pociągu | 280 | 4.760 | 5.040 | |
" konduktora bagażowego | 233 | 3.961 | 4.190 | |
" konduktora i hamulcowego | 205 | 3.485 | 3.690 | |
B. | Za czas służbowego pogotowia: | |||
dla kierownika pociągu i konduktora bagażowego | 150 | 2.550 | 2.700 | |
" konduktora i hamulcowego | 128 | 2.176 | 2.300 |
ZAŁĄCZNIK 2
Tabela godzinowego drużyn konduktorskich (ważna od 15 sierpnia 1923 r.).
Tabela godzinowego drużyn konduktorskich (ważna od 15 sierpnia 1923 r.).
Stawka mk. | Uzupełnienie 1.700% | Razem mk | ||
A. | Za czas służby przy pociągach: | |||
dla kierownika pociągu | 368 | 6.256 | 6.620 | |
" konduktora bagażowego | 307 | 5.219 | 5.530 | |
" konduktora i hamulcowego | 280 | 4.760 | 5.040 | |
B. | Za czas służbowego pogotowia: | |||
dla kierownika pociągu i konduktora bagażowego | 198 | 3.366 | 3.560 | |
" konduktora i hamulcowego | 169 | 2.873 | 3.040 |
ZAŁĄCZNIK 3
Tabela godzinowego drużyn parowozowych ważna od 1 kwietnia 1923 r.
Tabela godzinowego drużyn parowozowych ważna od 1 kwietnia 1923 r.
Stawka | Uzupełnienie 1.700% | Razem | ||
A. | Za czas spędzony w drodze na parowozie: | |||
dla maszynisty | 120 | 2.040 | 2.160 | |
" pom. maszynisty | 95 | 1.615 | 1.710 | |
" palacza | 80 | 1.360 | 1.440 | |
B. | Za czas przetaczania: | |||
dla maszynisty | 95 | 1.615 | 1.710 | |
" pom. maszynisty i palacza | 70 | 1.190 | 1.260 | |
C. | Za czas pogotowia i postoju na stacjach zwrotnych | |||
dla maszynisty | 80 | 1.360 | 1.440 | |
" pom. maszynisty i palacza | 60 | 1.020 | 1.080 |
ZAŁĄCZNIK 4
Tabela godzinowego drużyn parowozowych ważna od 1 maja 1923 r.
Tabela godzinowego drużyn parowozowych ważna od 1 maja 1923 r.
Stawka | Uzupełnienie 1.700% | Razem | ||
A. | Za czas spędzony w drodze na parowozie: | |||
dla maszynisty | 132 | 2.244 | 2.380 | |
" pom. maszynisty | 105 | 1.785 | 1.890 | |
" palacza | 88 | 1.496 | 1.585 | |
B. | Za czas przetaczania: | |||
dla maszynisty | 105 | 1.785 | 1.890 | |
" pom. maszynisty i palacza | 77 | 1.309 | 1.390 | |
C. | Za czas pogotowia i postoju na stacjach zwrotnych | |||
dla maszynisty | 88 | 1.496 | 1.585 | |
" pom. maszynisty i palacza | 66 | 1.122 | 1.190 |
ZAŁĄCZNIK 5
Tabela godzinowego drużyn parowozowych ważna od 1 czerwca 1923 r.
Tabela godzinowego drużyn parowozowych ważna od 1 czerwca 1923 r.
Stawka | Uzupełnienie 1.700% | Razem | ||
A. | Za czas spędzony w drodze na parowozie: | |||
dla maszynisty | 150 | 2.550 | 2.700 | |
" pom. maszynisty | 120 | 2.040 | 2.160 | |
" palacza | 100 | 1.700 | 1.800 | |
B. | Za czas przetaczania: | |||
dla maszynisty | 1120 | 2.040 | 2.160 | |
" pom. maszynisty i palacza | 88 | 1.496 | 1.585 | |
C. | Za czas pogotowia i postoju na stacjach zwrotnych | |||
dla maszynisty | 100 | 1.700 | 1.800 | |
" pom. maszynisty i palacza | 75 | 1.275 | 1.350 |
ZAŁĄCZNIK 6
Tabela godzinowego drużyn parowozowych ważna od 1 lipca 1923 r.
Tabela godzinowego drużyn parowozowych ważna od 1 lipca 1923 r.
Stawka | Uzupełnienie 1.700% | Razem | ||
A. | Za czas spędzony w drodze na parowozie: | |||
dla maszynisty | 210 | 3.570 | 3.780 | |
" pom. maszynisty | 168 | 2.856 | 3.020 | |
" palacza | 140 | 2.380 | 2.520 | |
B. | Za czas przetaczania: | |||
dla maszynisty | 168 | 2.856 | 3.020 | |
" pom. maszynisty lub palacza | 123 | 2.091 | 2.210 | |
C. | Za czas pogotowia i postoju na stacjach zwrotnych | |||
dla maszynisty | 140 | 2.380 | 2.520 | |
" pom. maszynisty lub palacza | 105 | 1.780 | 1.890 |
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »