Wynagrodzenie drużyn konduktorskich za czas spędzony w służbie przy pociągach.
Dz.U.1920.99.661
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 12 października 1920 r.
w sprawie wynagrodzenia drużyn konduktorskich za czas spędzony w służbie przy pociągach.
Drużyny konduktorskie otrzymują na pokrycie wydatków zwiększonych wskutek pełnienia służby przy pociągach należytości godzinowe w stosunku do godzin rzeczywistej pracy.
Podstawę do obliczenia należytości godzinowych stanowią zapiski w książeczkach godzinowych (wykazach pracy), uskutecznione według odnośnych przepisów. Zapiski te mają być prowadzone dokładnie z podaniem początku i końca każdej czynności służbowej i winny być z każdego okresu nieprzerwanej pracy dla konduktorów potwierdzone przez kierownika pociągu zaś dla kierowników pociągu przez dyżurnego ruchu.
Za stwierdzone nadużycia przy prowadzeniu zapisek pracownicy pociągnięci będą do odpowiedzialności, a nadto zakwestionowana kwota potrącona im zostanie z uposażenia.
Przy obliczaniu należytości godzinowych, czas pracy poniżej 15 minut nie bierze się w rachubę, zaś ponad 15 minut zaokrągla się do pół godziny, a ponad 45 minut do jednej godziny.
Należytości godzinowe wypłaca się za czas rzeczywistej pracy przy pociągu. Jako czas przygotowania pociągu do jazdy, jak również czas oddawania po ukończonej służbie należy zaliczyć czas faktycznie spełnionej służby, najdłużej jednak po 1 godzinie przed objęciem, a pół godziny po oddaniu pociągu. Przy pociągach gospodarczych można zaliczać jako czas obejmowania pociągu najwyżej pół godziny. Powyższe ograniczenie nie obowiązuje jednak konduktora pakunkowego (rozdawczego), który może zaliczać czas objęcia i oddania służby według rzeczywiście spełnionej pracy, o ile wsześniejsze objęcie i opóźnione zdanie służby nastąpiło na skutek zarządzenia dyżurnego ruchu.
W razie przerwy w pracy na stacji krańcowej, trwającej krócej niż 3 godziny należy uważać cały czas przerwy za pracą przy pociągu.
Należytości godzinowe zaliczają się w następujący sposób:
Za czas służby w drodze przy pociągach,
Za czas służby w drodze przy pociągach,
z ważnością | |
od 1 czerwca 1921 r. | od 1 sierpnia 1921 r. |
2 mit 70 fen. | 4 mk. za godziną. |
od 1 maja 1922 r. | od 1 września 1922 r. |
5 mk. | 7 mk. 50 fen. za godzinę. |
Konduktor pakunkowy (rozdawczy): | |
z ważnością | |
od 1 czerwca 1921 r. | od 1 sierpnia 1921 r. |
2 mk. 40 fen. | 3 mk. 50 fen. za godzinę |
od 1 maja 1922 r. | od 1 września 1922 r. |
4 mk. 50 fen. 6 mk. | 75 fen. za godziną. |
Konduktor i hamulcowy: | |
z ważnością | |
od 1 czerwca 1921 r. | od 1 sierpnia 1921 r. |
2 mk. 10 fen. | 3 mk. za godzinę. |
od 1 maja 1922 r. | od 1 września 1922 r. |
4 mk. | 6 mk. za godzinę. |
Te samą stawkę otrzymują:
Za czas pogotowia (dyżuru, rezerwy),
Za czas pogotowia (dyżuru, rezerwy),
z ważności: | |
od 1 czerwca 1921 r. | od 1 sierpnia 1921 r. |
0,90 f. | 1 mk. 60 f. za godzina. |
od 1 maja 1922 r. | od 1 września 1922 r. |
2 mk. 20 f. | 3 mk. 30 f. za godzinę. |
Konduktor i hamulcowy: | |
z ważnością | |
od 1 czerwca 1921 r. | od 1 sierpnia 1921 r. |
0,90 f. | 1 mk. 40 f. za godziną |
od 1 maja 1922 r. | od 1 sierpnia. 1922 r. |
2 mk. | 3 mk. za godziną |
Te same sławki otrzymują drużyny za czas postoju powyżej 3 godzin na stacji krańcowej poza okręgiem siedziby służbowej.
Za czas obsługiwania torów przemysłowych.
Za czas obsługiwania torów przemysłowych.
Na czas pobierania dodatku drożyźnianego otrzymywać będą drużyny konduktorskie uzupełnienie wynagrodzenia godzinowego w art. 3 wymienionego.
W przyszłości uzupełnienie to będzie zwiększane lub zmniejszane w myśl postanowień o zmianie mnożnika dla oznaczenia dodatku drożyźnianego, zawartych w ustawie o uposażeniu pracowników kolei państwowych, a równocześnie ze zmianą tego mnożnika dla miejscowości zaliczonych:
Zwiększenie lub zmniejszenie tego uzupełnienia następować będzie równorzędnie ze zmianą mnożnika dla miasta Warszawy i Poznania.
Drużyny konduktorskie otrzymują w razie delegacji poza okrąg siedziby służbowej, oprócz przypadających należytości godzinowych za czas pracy przy pociągach, normalne djety zmniejszone o 25%, za cały czas pobytu na innej stacji, licząc od chwili wyjazdu, aż do chwili powrotu do siedziby służbowej, o ile delegacja trwała dłużej niż 3 dni. Przy delegacjach poniżej 3 dni djet tych nie można zaliczać.
Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem 1 lipca 1920 r. i ma zastosowanie do drużyn konduktorskich, b. zaboru austrjackiego i rosyjskiego.
Równocześnie tracą moc obowiązującą dotychczasowe przepisy dla tych drużyn co do wynagrodzenia godzinowego.
ZAŁĄCZNIK
TABELA
TABELA
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »