§ 2. - Wymagania w zakresie kwalifikacji osobistych i zawodowych osób kierowanych do pracy za granicą.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1984.45.243
Akt utracił moc
Wersja od: 2 października 1984 r.
§ 2.
1.
Do prac określonych w § 1 może być skierowany pracownik, który:
1)
jest obywatelem polskim,
2)
ukończył 18 lat życia i ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta w pełni z praw publicznych,
3)
ma odpowiednie wykształcenie i przygotowanie zawodowe konieczne do wykonywania pracy, w tym udokumentowaną znajomość języka obcego w stopniu niezbędnym do wykonywania pracy,
4)
swoją postawą obywatelską oraz poziomem etyczno-moralnym daje rękojmię należytego reprezentowania i ochrony interesów Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej jako socjalistycznego państwa oraz godnego zachowania się w pracy i poza pracą,
5)
daje rękojmię zachowania tajemnicy państwowej i służbowej, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 1982 r. o ochronie tajemnicy państwowej i służbowej (Dz. U. Nr 40, poz. 271) oraz przepisami wydanymi na jej podstawie,
6)
posiada co najmniej pięcioletni staż pracy zawodowej w kraju.
2.
Pracownik nie może podejmować za granicą innej pracy bez zgody organu, który skierował go tam do pracy.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Jeśli zgadzasz się na używanie plików cookie kliknij "Zamknij" lub po prostu kontynuuj przeglądanie. Uzyskaj więcej informacji lub zmień ustawienia .