§ 14. - Wykonanie ustawy z dnia 25 lipca 1924 r. o morskich opłatach portowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1925.38.268

Akt utracił moc
Wersja od: 1 kwietnia 1932 r.
§  14.
Jeżeli statek, stojąc w porcie służy za składnicę towarów niebędących własnością Rzeczypospolitej Polskiej lub nie przeznaczonych dla budowy portów, ani też dla wzmocnienia wybrzeża, właściciel statku ewentualnie kierownik tegoż zobowiązany jest płacić za każdy metr sześcienny pojemności netto po 0,01 zł. dziennie. Opłatę tę uiszcza się za tydzień zgóry.

Od przeznaczonych do załadowania na statek i w tym celu złożonych na nadbrzeżach ładunków, od których nie uiszcza się opłat składowych za czas do 48 godzin, wpłaca się po upływie tego czasokresu za każdy metr kw. przestrzeni nadbrzeży zajętej pod ładunek dziennie 0,1 zł. Po upływie 2-ch dni płatnych ładunek na żądanie kapitanatu portu za zgodą urzędu celnego winien być natychmiast sprzątnięty, w przeciwnym razie ładunek ten usuwa się z nadbrzeży na inne miejsce, według uznania kapitana portu, na koszt i ryzyko właściciela ładunku.

Wyładowany ładunek powinien być w miarą wyładowywania i wykonywania czynności celnych zabierany, a najdalej w przeciągu 48 godzin, i w tym czasokresie nie podlega opłatom składowym; za dłuższe ponad 48 godzin, zajmowanie miejsca - na nadbrzeżu opłaca się 0,1 zł. za metr kw. dziennie i po upływie 48 godzin płatnych o ile nie będzie sprzątnięty podlega przymusowemu usunięciu za zgodą urzędu celnego na koszt i ryzyko właściciela.