Rozdział 6 - Dokumenty, stwierdzające zawarcie umowy. - Wykonanie ustawy z dnia 2 lipca 1921 r. o podatku giełdowym (Dz. U. Nr 73 poz. 500) na obszarze b. dzielnic rosyjskiej i austrjackiej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1921.73.501

Akt utracił moc
Wersja od: 25 stycznia 1924 r.

VI.

Dokumenty, stwierdzające zawarcie umowy.

§  22.
(do art. 18).

Handlujący papierami wartościowemi (§ 10), o ile są obowiązani do uiszczenia podatku bezpośrednio (art. 13, punkt 2 ustawy i § 8 niniejszego rozporządzenia), jak również pośrednicy (§ 10), mają w tym samym terminie, w którym winno nastąpić zapisanie do rejestru (§§ 16 i 17), wystawić pismo, w którem należy wymienić: imię i nazwisko (firmę) kontrahenta, dla którego pismo jest przeznaczone (§ 23), rodzaj papierów wartościowych, ilość sztuk względnie wartość nominalną (§ 19), ceną jednostkową i ogólną (art. 9 ustawy oraz § 20 niniejszego rozporządzenia), pozycję rejestru podatkowego i kwotą podatku giełdowego. W przypadkach, przewidzianych w § 20, należy nadto wymienić dane, na podstawie których ustalono wartość.

Pismo ma być zaopatrzone w datą wystawienia i podpisane.

Wymienienie nazwiska (firmy) kontrahenta, dla którego pismo jest przeznaczone, nie jest konieczne, jeśli pismo wystawia handlujący papierami wartościowemi, drugi zaś kontrahent nie jest handlującym papierami wartościowemi, a działa jako kupujący.

§  23.
Handlujący papierami wartościowemi (§ 10) winien pismo, określone w § 22, sporządzić w dwóch egzemplarzach. Jeden egzemplarz ma zatrzymać, drugi zaś wręczyć lub przesłać drugiemu kontrahentowi w tym samym terminie, w którym winno nastąpić zapisanie do rejestru (§§ 16 i 17).

Pośrednik (§ 10) winien pismo, określone w § 22, sporządzić w trzech egzemplarzach. Jeden egzemplarz ma zatrzymać, dwa inne wręczyć (przesłać obu kontrahentom najpóźniej w ciągu 10 dni, po upływie miesiąca kalendarzowego, w którym umową zawarto.

Egzemplarze zatrzymane lub odpisy, przewidziane w ostatniem zdaniu § 24, należy przechowywać - uporządkowane według dat wystawienia - przez lat piąć po upływie roku kalendarzowego, w którem odnośne dokumenty sporządzono.

Handlujący papierami wartościowemi mają przechowywać według zasad powyższych dokumenty, otrzymane od drugiego kontrahenta lub pośrednika.

§  24.
Sporządzanie pisma, określonego w § 22, nie jest potrzebne, w razie wręczenia (przesłania) drugiemu kontrahentowi (obu kontrahentom) w terminie, podanym w § 23. karty umowy lub rachunku, o ile dokumenty te zawierają wszystkie dane wyżej wymienione. Handlujący papierami wartościowemi lub pośrednik winien zatrzymać odpis karty umowy lub rachunku.