Rozdział 3 - Świadczenia dodatkowe. - Wykonanie umów o świadczenie usług pocztowych i telekomunikacyjnych o charakterze powszechnym oraz tryb postępowania reklamacyjnego.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1986.11.67
Akt utracił moc Wersja od: 12 kwietnia 1986 r.
Rozdział 3
Świadczenia dodatkowe.
Świadczenia dodatkowe.
§ 7.
1.
Przy zlecaniu wykonania podstawowych usług pocztowych określonych w przepisach ordynacji pocztowej klient może zlecić PPTT wykonanie następujących świadczeń dodatkowych:1)
traktowanie przesyłki listowej jako poleconej,2)
traktowanie przekazu oraz przesyłek: listowej, listu wartościowego i paczki - jako ekspresowych,3)
przesłanie w drodze telegraficznej zlecenia wypłaty sumy przekazu,4)
przewóz przesyłki listowej lub paczki oznaczonym kursem pocztowym (przesyłka dworcowa),5)
potwierdzenie odbioru przesyłki listowej, listu wartościowego, paczki lub sumy przekazu,6)
wydanie w lokalu placówki oddawczej przesyłki listowej, listu wartościowego, paczki lub sumy przekazu - adresowanych na poste-restante,7)
zabezpieczenie przesyłek z podaną wartością: listu wartościowego lub paczki wartościowej odciskami pieczęci na laku lub etykietami samoprzylepnymi.2.
Odszkodowanie, o którym mowa w art. 73 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o łączności (Dz. U. Nr 54, poz. 275), zwanej dalej "ustawą", nie przysługuje z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania świadczeń dodatkowych, za które PPTT nie pobiera dodatkowych opłat taryfowych, a także świadczeń wymienionych w ust. 1 pkt 4-7.§ 8.
1.
Przy zlecaniu wykonania podstawowych usług telekomunikacyjnych określonych w przepisach ordynacji telekomunikacyjnej klient może zlecić PPTT wykonanie następujących świadczeń dodatkowych:1)
"rozmowę telefoniczną z uprzedzeniem",2)
"rozmowę umówioną w rozmównicy publicznej",3)
"rozmowę z wyszukaniem numeru",4)
"rozmowę do placówki pocztowo-telekomunikacyjnej",5)
"rozmowę z wezwaniem do rozmównicy publicznej",6)
"rozmowę płatną przez wzywanego",7)
"rozmowę na z góry oznaczoną godzinę",8)
"połączenie telekopiowe",9)
"rozmowę abonowaną",10)
"rozmowę radiotelefoniczną w radiokomunikacji ruchomej lądowej",11)
"rozmowę radiotelefoniczną w radiokomunikacji ruchomej na morzu i w powietrzu",12)
"połączenie - echo",13)
"rozmowę płatną przez abonenta wzywanego z uprzedzeniem",14)
przyspieszenie przebiegu telegramu ("pilny", "urgent"),15)
doręczenie telegramu w nocy ("nocą"),16)
potwierdzenie doręczenia telegramu,17)
doręczenie telegramu na blankiecie ozdobnym,18)
doręczenie telegramu przez posłańca,19)
doręczenie adresatowi dodatkowych odbitek fototelegramu,20)
przesłanie nadawcy odbitki z otrzymanego negatywu fototelegramu,21)
doręczenie telegramu do rąk własnych adresata,22)
odbiór telegramu w lokalu placówki pocztowo-telekomunikacyjnej lub urzędu telekomunikacyjnego oraz jako poste-restante,23)
przekazanie telegramu adresatowi przez telefon lub dalekopisem,24)
zatrzymanie radiotelegramu w pogotowiu do przekazania na statek,25)
doręczenie telegramu w dniu oznaczonym przez nadawcę,26)
opłacenie odpowiedzi telegraficznej.2.
Odszkodowanie, o którym mowa w art. 73 ustawy, nie przysługuje z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania świadczeń dodatkowych, za które PPTT nie pobiera dodatkowych opłat taryfowych.