Rozdział 3 - Świadczenia dodatkowe. - Wykonanie umów o świadczenie usług pocztowych i telekomunikacyjnych o charakterze powszechnym oraz tryb postępowania reklamacyjnego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1986.11.67

Akt utracił moc
Wersja od: 12 kwietnia 1986 r.

Rozdział  3

Świadczenia dodatkowe.

§  7.
1.
Przy zlecaniu wykonania podstawowych usług pocztowych określonych w przepisach ordynacji pocztowej klient może zlecić PPTT wykonanie następujących świadczeń dodatkowych:
1)
traktowanie przesyłki listowej jako poleconej,
2)
traktowanie przekazu oraz przesyłek: listowej, listu wartościowego i paczki - jako ekspresowych,
3)
przesłanie w drodze telegraficznej zlecenia wypłaty sumy przekazu,
4)
przewóz przesyłki listowej lub paczki oznaczonym kursem pocztowym (przesyłka dworcowa),
5)
potwierdzenie odbioru przesyłki listowej, listu wartościowego, paczki lub sumy przekazu,
6)
wydanie w lokalu placówki oddawczej przesyłki listowej, listu wartościowego, paczki lub sumy przekazu - adresowanych na poste-restante,
7)
zabezpieczenie przesyłek z podaną wartością: listu wartościowego lub paczki wartościowej odciskami pieczęci na laku lub etykietami samoprzylepnymi.
2.
Odszkodowanie, o którym mowa w art. 73 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o łączności (Dz. U. Nr 54, poz. 275), zwanej dalej "ustawą", nie przysługuje z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania świadczeń dodatkowych, za które PPTT nie pobiera dodatkowych opłat taryfowych, a także świadczeń wymienionych w ust. 1 pkt 4-7.
§  8.
1.
Przy zlecaniu wykonania podstawowych usług telekomunikacyjnych określonych w przepisach ordynacji telekomunikacyjnej klient może zlecić PPTT wykonanie następujących świadczeń dodatkowych:
1)
"rozmowę telefoniczną z uprzedzeniem",
2)
"rozmowę umówioną w rozmównicy publicznej",
3)
"rozmowę z wyszukaniem numeru",
4)
"rozmowę do placówki pocztowo-telekomunikacyjnej",
5)
"rozmowę z wezwaniem do rozmównicy publicznej",
6)
"rozmowę płatną przez wzywanego",
7)
"rozmowę na z góry oznaczoną godzinę",
8)
"połączenie telekopiowe",
9)
"rozmowę abonowaną",
10)
"rozmowę radiotelefoniczną w radiokomunikacji ruchomej lądowej",
11)
"rozmowę radiotelefoniczną w radiokomunikacji ruchomej na morzu i w powietrzu",
12)
"połączenie - echo",
13)
"rozmowę płatną przez abonenta wzywanego z uprzedzeniem",
14)
przyspieszenie przebiegu telegramu ("pilny", "urgent"),
15)
doręczenie telegramu w nocy ("nocą"),
16)
potwierdzenie doręczenia telegramu,
17)
doręczenie telegramu na blankiecie ozdobnym,
18)
doręczenie telegramu przez posłańca,
19)
doręczenie adresatowi dodatkowych odbitek fototelegramu,
20)
przesłanie nadawcy odbitki z otrzymanego negatywu fototelegramu,
21)
doręczenie telegramu do rąk własnych adresata,
22)
odbiór telegramu w lokalu placówki pocztowo-telekomunikacyjnej lub urzędu telekomunikacyjnego oraz jako poste-restante,
23)
przekazanie telegramu adresatowi przez telefon lub dalekopisem,
24)
zatrzymanie radiotelegramu w pogotowiu do przekazania na statek,
25)
doręczenie telegramu w dniu oznaczonym przez nadawcę,
26)
opłacenie odpowiedzi telegraficznej.
2.
Odszkodowanie, o którym mowa w art. 73 ustawy, nie przysługuje z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania świadczeń dodatkowych, za które PPTT nie pobiera dodatkowych opłat taryfowych.