§ 125. - Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1998.151.987

Akt obowiązujący
Wersja od: 11 maja 2024 r.
§  125. 
Skrzyżowanie rurociągów: wodociągowych, kanalizacyjnych, ciepłowniczych oraz gazociągów, zwanych dalej "rurociągami", z linią kolejową powinno być zgodne z Polskimi Normami oraz odpowiadać następującym warunkom:
1)
skrzyżowanie rurociągu z linią kolejową powinno być wykonane po najkrótszej trasie; kąt skrzyżowania powinien wynosić od 60° do 90°, z zaleceniem stosowania kąta zbliżonego do 90°,
1a) 127
 kąt skrzyżowania rurociągu z torami kolejowymi prowadzonymi w tunelu o naziomie powyżej 10 m powinien być zbliżony do 90°, lecz nie mniejszy niż 30°,
1b) 128
 kąt skrzyżowania rurociągu z torami kolejowymi prowadzonymi na obiekcie inżynieryjnym (wiadukcie, estakadzie) powinien być zbliżony do 90°, lecz nie mniejszy niż 30°,
2) 129
 rurociągi przeprowadzane pod torami kolejowymi powinny być układane w rurach ochronnych, osłonowych lub przepustach z zachowaniem wymogów skrajni budowli, aby możliwy był ich remont lub konserwacja w sposób niepowodujący zakłóceń w prowadzeniu ruchu pojazdów kolejowych; dla rurociągów wodociągowych, ciepłowniczych i kanalizacyjnych końce rury ochronnej należy wprowadzić do komory rewizyjnej lub studni rewizyjnej,
3) 130
 rury ochronne, osłonowe lub przepusty, o których mowa w pkt 2, powinny być układane na głębokości co najmniej 1,50 m od główki szyny oraz 0,50 m od dna rowu bocznego odwadniającego tory kolejowe; rury ochronne i osłonowe powinny być zabezpieczone od wpływów korozji elektrolitycznej,
4) 131
 na wejściu i wyjściu rurociągu, z wyłączeniem gazociągu, pod tory kolejowe powinno się wykonać komory rewizyjne lub studnie rewizyjne, z uwzględnieniem możliwości rozbudowy lub modernizacji urządzeń kolejowych,.
5)
w przypadku zbliżeń lub skrzyżowań z podziemnymi liniami kablowymi lub podziemnymi elementami konstrukcji wsporczych powinno się zachować odpowiednie odległości w poziomie i w pionie w zależności od rodzaju sieci, zgodnie z Polską Normą,
6)
w wyjątkowych przypadkach możliwe jest wykonanie wolno stojącego nadziemnego skrzyżowania rurociągu ciepłowniczego lub wodociągowego z linią kolejową,
7) 132
 po uzyskaniu zgody właściciela wiaduktu oraz zarządcy infrastruktury możliwe jest skrzyżowanie rurociągów z linią kolejową poprzez wbudowanie rurociągów w wiadukty drogowe nad liniami kolejowymi.
127 § 125 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 10 lit. a rozporządzenia z dnia 16 kwietnia 2024 r. (Dz.U.2024.640) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 11 maja 2024 r.
128 § 125 pkt 1b dodany przez § 1 pkt 10 lit. a rozporządzenia z dnia 16 kwietnia 2024 r. (Dz.U.2024.640) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 11 maja 2024 r.
129 § 125 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. b rozporządzenia z dnia 16 kwietnia 2024 r. (Dz.U.2024.640) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 11 maja 2024 r.
130 § 125 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. b rozporządzenia z dnia 16 kwietnia 2024 r. (Dz.U.2024.640) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 11 maja 2024 r.
131 § 125 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. b rozporządzenia z dnia 16 kwietnia 2024 r. (Dz.U.2024.640) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 11 maja 2024 r.
132 § 125 pkt 7 zmieniony przez § 1 pkt 37 rozporządzenia z dnia 5 czerwca 2014 r. (Dz.U.2014.867) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 lipca 2014 r.