§ 4. - Tryb zakładania konta oraz sposób posługiwania się podpisem elektronicznym w elektronicznym postępowaniu upominawczym.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2009.226.1830

Akt utracił moc
Wersja od: 31 grudnia 2009 r.
§  4.
1.
Po założeniu konta prezes sądu właściwego do prowadzenia elektronicznego postępowania upominawczego, na wniosek użytkownika, potwierdza uprawnienia zawodowego pełnomocnika.
2.
Wniosek o potwierdzenie uprawnień zawodowego pełnomocnika zawiera:
1)
imię i nazwisko wnioskodawcy;
2)
nazwę użytkownika;
3)
osnowę wniosku;
4)
podpis wnioskodawcy.
3.
We wniosku należy podać numer wpisu na listę adwokatów, radców prawnych, rzeczników patentowych lub załączyć odpis dokumentu zaświadczającego o powołaniu na radcę Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa lub o statusie prawnika zagranicznego.
4.
Wniosek o potwierdzenie uprawnień zawodowego pełnomocnika jest wnoszony w postaci wydruku z systemu teleinformatycznego lub dokumentu elektronicznego opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
5.
Dane zawarte we wniosku o potwierdzenie uprawnień zawodowego pełnomocnika są wprowadzane do systemu teleinformatycznego przed sporządzeniem wydruku. Wnioski w postaci dokumentów elektronicznych składane są za pośrednictwem systemu teleinformatycznego.
6.
Potwierdzenie uprawnień zawodowego pełnomocnika jest umieszczane automatycznie w systemie teleinformatycznym.