Oddział 3 - Tarcze rozrządowe - Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.
Dz.U.2000.34.400
Akt utracił mocOddział 3
Tarcze rozrządowe
Tarcze rozrządowe
- dzienny
podłużne białe ramię ustawione poziomo
- nocny
oświetlone podłużne białe ramię ustawione poziomo
- dzienny i nocny
szereg białych świateł tworzących linię poziomą
(rys. 55),
- dzienny
podłużne białe ramię ustawione ukośnie prawym końcem do góry pod kątem 45°
- nocny
oświetlone podłużne białe ramię ustawione ukośnie prawym końcem do góry pod kątem 45°
- dzienny i nocny
szereg białych świateł tworzących linię ukośną wznoszącą się w górę pod kątem 45°
(rys. 56),
sygnał Rt 2 oznacza, że można pchać tabor z prędkością nie przekraczającą 3 km/h,
- dzienny
podłużne białe ramię ustawione pionowo
- nocny
oświetlone podłużne białe ramię ustawione pionowo
- dzienny i nocny
szereg białych świateł tworzących linię pionową
(rys. 57),
sygnał Rt 3 oznacza, że można pchać tabor z prędkością nie przekraczającą 5 km/h, jeżeli regulamin techniczny nie postanawia inaczej,
- dzienny i nocny
szereg białych świateł tworzących kąt prosty, zwrócony ramionami w prawo i w dół
(rys. 58),
sygnał Rt 4 oznacza, że należy cofnąć skład manewrowy z górki; sygnał ten stosuje się tylko na tarczach rozrządowych świetlnych,
- dzienny i nocny
szereg białych migających jednocześnie świateł tworzących linię poziomą
(rys. 59),
sygnał Rt 5 oznacza, że można podepchnąć skład do górki w czasie, gdy z sąsiedniego toru są spychane wagony przez górkę; w razie potrzeby rozróżnienia, z którego spośród kilku torów ma nastąpić podpychanie, sygnał Rt 5 powinien być podawany jednocześnie z sygnałem Ms 2 "Jazda manewrowa dozwolona" podanym na tarczy manewrowej ustawionej przy właściwym torze; podpychanie powinno odbywać się z prędkością nie przekraczającą 15 km/h; sygnał Rt 5 stosuje się tylko na tarczach rozrządowych świetlnych.