Rozdział 6 - Tarcze manewrowe i rozrządowe - Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.
Dz.U.2000.34.400
Akt utracił mocRozdział 6
Tarcze manewrowe i rozrządowe
Tarcze manewrowe i rozrządowe
Tarcze manewrowe
Tarcze manewrowe
- dzienny
kwadratowa tarcza niebieska z białą obwódką, ustawiona jedną przekątną pionowo
(rys. 47),
- nocny
niebieskie światło na tarczy
(rys. 48),
- dzienny
tarcza w położeniu poziomym
(rys. 49),
- nocny
matowobiałe światło na tarczy
(rys. 50).
jedno niebieskie światło na tarczy
(rys. 51),
jedno matowobiałe światło na tarczy
(rys. 52).
Sygnały manewrowe na semaforze świetlnym
Sygnały manewrowe na semaforze świetlnym
(rys. 53).
(rys. 54).
Tarcze rozrządowe
Tarcze rozrządowe
- dzienny
podłużne białe ramię ustawione poziomo
- nocny
oświetlone podłużne białe ramię ustawione poziomo
- dzienny i nocny
szereg białych świateł tworzących linię poziomą
(rys. 55),
- dzienny
podłużne białe ramię ustawione ukośnie prawym końcem do góry pod kątem 45°
- nocny
oświetlone podłużne białe ramię ustawione ukośnie prawym końcem do góry pod kątem 45°
- dzienny i nocny
szereg białych świateł tworzących linię ukośną wznoszącą się w górę pod kątem 45°
(rys. 56),
sygnał Rt 2 oznacza, że można pchać tabor z prędkością nie przekraczającą 3 km/h,
- dzienny
podłużne białe ramię ustawione pionowo
- nocny
oświetlone podłużne białe ramię ustawione pionowo
- dzienny i nocny
szereg białych świateł tworzących linię pionową
(rys. 57),
sygnał Rt 3 oznacza, że można pchać tabor z prędkością nie przekraczającą 5 km/h, jeżeli regulamin techniczny nie postanawia inaczej,
- dzienny i nocny
szereg białych świateł tworzących kąt prosty, zwrócony ramionami w prawo i w dół
(rys. 58),
sygnał Rt 4 oznacza, że należy cofnąć skład manewrowy z górki; sygnał ten stosuje się tylko na tarczach rozrządowych świetlnych,
- dzienny i nocny
szereg białych migających jednocześnie świateł tworzących linię poziomą
(rys. 59),
sygnał Rt 5 oznacza, że można podepchnąć skład do górki w czasie, gdy z sąsiedniego toru są spychane wagony przez górkę; w razie potrzeby rozróżnienia, z którego spośród kilku torów ma nastąpić podpychanie, sygnał Rt 5 powinien być podawany jednocześnie z sygnałem Ms 2 "Jazda manewrowa dozwolona" podanym na tarczy manewrowej ustawionej przy właściwym torze; podpychanie powinno odbywać się z prędkością nie przekraczającą 15 km/h; sygnał Rt 5 stosuje się tylko na tarczach rozrządowych świetlnych.