Oddział 4 - Sygnały dawane w razie rozerwania pociągu - Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.34.400

Akt utracił moc
Wersja od: 27 kwietnia 2000 r.

Oddział  4

Sygnały dawane w razie rozerwania pociągu

§  104.
1.
Przy rozerwaniu pociągu podaje się następujący sygnał:

sygnał Rr "Uwaga - nastąpiło rozerwanie pociągu":

jeden krótki, jeden długi i jeden krótki ton gwizdkiem, gwizdawką lub syreną lokomotywy lub trąbką

(rys. 116),

i jednocześnie

- dzienny

pokazywanie i chowanie na przemian w krótkich odstępach czasu żółtej chorągiewki lub czapki

(rys. 117),

- nocny

białe światło latarki przerywane w krótkich odstępach czasu, skierowane w stronę maszynisty

(rys. 118).

2.
Dla zwrócenia uwagi maszynisty, że nastąpiło rozerwanie pociągu, drużyna konduktorska, pracownicy na szlaku i na stacji powinni dawać sygnały Rr.
3.
Sygnał Rr należy dawać dopóty, dopóki maszynista rozerwanego pociągu nie odpowie tym samym sygnałem akustycznym, na znak, że sygnał został przez niego zrozumiany.
4.
W razie rozerwania pociągu zabrania się dawania sygnałów "Stój", jeżeli oderwana tylna część pociągu porusza się w kierunku przedniej części tego pociągu.
5.
Gdy oderwana część pociągu zostanie zatrzymana, należy dawać w kierunku przedniej części pociągu sygnały "Stój" w celu jej zatrzymania.