Oddział 3 - Sygnały dawane przy próbie hamulców zespolonych - Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.34.400

Akt utracił moc
Wersja od: 27 kwietnia 2000 r.

Oddział  3

Sygnały dawane przy próbie hamulców zespolonych

§  103.
1.
Przy próbie hamulców zespolonych stosuje się sygnały ręczne lub świetlne, dawane za pomocą umieszczonego obok torów lub zawieszonego nad torami urządzenia z trzema latarniami w jednym pionie. Sygnały ręczne dawane są w stronę biorącego udział w próbie hamulców zespolonych maszynisty lokomotywy lub pracownika obsługującego urządzenia stałe.
2.
Przy próbie hamulców zespolonych stosuje się następujące sygnały:
1)
sygnał Rh 1, Rhs 1 "Zahamować":

- dzienny (Rh 1)

wyciągnięte ręce składane nad głową z zakreśleniem półkola

(rys. 107),

- nocny (Rh 1)

latarka ręczna z białym światłem poruszana od dołu łukiem do góry i następnie opuszczona pionowo w dół

(rys. 108),

- dzienny i nocny (Rhs 1)

jedno światło matowobiałe

(rys. 109),

2)
sygnał Rh 2, Rhs 2 "Odhamować":

- dzienny (Rh 2)

wyciągnięta ręka, poruszana po łuku nad głową

(rys. 110),

- nocny (Rh 2)

latarka ręczna z białym światłem poruszana po tuku nad głową

(rys. 111),

- dzienny i nocny (Rhs 2)

dwa światła matowobiałe

(rys. 112),

3)
sygnał Rh 3, Rhs 3 "Hamulce w porządku":

- dzienny (Rh 3)

ręka wyciągnięta nad głową, trzymana pionowo

(rys. 113),

- nocny (Rh 3)

latarka ręczna z białym światłem, trzymana pionowo nad głową

(rys. 114),

- dzienny i nocny (Rhs 3)

trzy światła matowobiałe

(rys. 115).