Oddział 9 - Uszkodzenie sieci trakcyjnej - Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.34.400

Akt utracił moc
Wersja od: 27 kwietnia 2000 r.

Oddział  9

Uszkodzenie sieci trakcyjnej

§  63.
1.
W razie zauważenia, że sieć trakcyjna oberwała się lub niebezpiecznie obniżyła się nad torem, należy:
1)
opuścić pantografy pociągu zbliżającego się do przeszkody,
2)
zatrzymać pociąg przed miejscem uszkodzonym, o ile jest to możliwe,
3)
osłonić przeszkodę sygnałami, zgodnie z obowiązującą sygnalizacją,
4)
o uszkodzeniu sieci trakcyjnej i o osłonięciu przeszkody zawiadomić dyżurnego ruchu, który powinien zamknąć tor i zawiadomić dyspozytora.
2.
Jeżeli według oceny maszynisty i kierownika pociągu można bezpiecznie przejechać z opuszczonymi pantografami przez miejsce uszkodzenia sieci, należy:
1)
z rozpędem przejechać przez miejsce uszkodzone z opuszczonymi pantografami, o ile jest to możliwe,
2)
pozostawić pracownika drużyny konduktorskiej dla zabezpieczenia miejsca uszkodzenia sieci do czasu przybycia pogotowia. Jeżeli pociąg nie ma obsady konduktorskiej, należy zażądać przysłania pracownika w celu dozorowania tego miejsca do czasu przybycia pogotowia sieciowego.
3.
Jeżeli zerwany przewód sieci trakcyjnej styka się z taborem, należy:
1)
przesunąć pociąg tak, aby usunąć to zetknięcie, o ile jest to możliwe,
2)
zarządzić i zachować wszelkie środki ostrożności przy ewakuacji podróżnych z pociągu, stosownie do zaistniałej sytuacji i warunków, w celu uniknięcia porażenia prądem.