Rozdział 6 - Szczegółowe warunki udzielania wsparcia publicznego transportu zbiorowego, wykorzystującego biopaliwa ciekłe, inne paliwa odnawialne, gaz ziemny, wodór lub energię elektryczną - Szczegółowe warunki udzielania oraz sposób rozliczania wsparcia udzielonego ze środków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2019.2538

Akt utracił moc
Wersja od: 30 grudnia 2019 r.

Rozdział  6

Szczegółowe warunki udzielania wsparcia publicznego transportu zbiorowego, wykorzystującego biopaliwa ciekłe, inne paliwa odnawialne, gaz ziemny, wodór lub energię elektryczną

§  34. 
Wsparcie publicznego transportu zbiorowego działającego w szczególności w aglomeracjach miejskich, uzdrowiskach, na obszarach, na których ustanowione zostały formy ochrony przyrody zgodnie z przepisami o ochronie przyrody, wykorzystującego biopaliwa ciekłe, inne paliwa odnawialne, gaz ziemny, wodór lub energię elektryczną, może zostać przeznaczone na realizację inwestycji w zakresie nabycia:
1)
autobusów elektrycznych;
2)
trolejbusów;
3)
autobusów napędzanych gazem ziemnym;
4)
autobusów napędzanych wodorem.
§  35. 
Do kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o którym mowa w § 34, zalicza się:
1)
cenę nabycia pojazdów wskazanych w § 34;
2)
podatek od towarów i usług, związany z realizacją inwestycji, jeżeli podmiotowi ubiegającemu się o wsparcie nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.
§  36. 
Maksymalna wartość wsparcia, o którym mowa w § 34, wynosi w przypadku nabycia:
1)
autobusu elektrycznego - 55% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, przy czym nie więcej niż 1 045 000 zł na jeden autobus;
2)
trolejbusu - 45% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, przy czym nie więcej niż 720 000 zł na jeden trolejbus;
3)
autobusu napędzanego gazem ziemnym - 15% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, przy czym nie więcej niż 150 000 zł na jeden autobus;
4)
autobusu napędzanego wodorem - 55% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, przy czym nie więcej niż 2 000 000 zł na jeden autobus.
§  37. 
Wsparcie, o którym mowa w § 34, jest udzielane podmiotowi, który zobowiązał się do:
1)
zapewnienia trwałości projektu przez co najmniej 5 lat od dnia przekazania pojazdów do eksploatacji;
2)
wykorzystania pojazdów zgodnie z przeznaczeniem, przez co najmniej 5 lat od dnia przekazania ich do eksploatacji.