§ 7. - Szczegółowe warunki, formy i tryb realizacji Priorytetu 3 "Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025".
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.2682 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 11 grudnia 2023 r.
§ 7.
1.
Do dnia 31 października roku poprzedzającego rok udzielenia wsparcia finansowego dyrektor placówki wychowania przedszkolnego, a w przypadku placówki wychowania przedszkolnego będącej publiczną inną formą wychowania przedszkolnego prowadzoną przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną oraz niepublicznej innej formy wychowania przedszkolnego - osoba kierująca inną formą wychowania przedszkolnego, dyrektor szkoły lub dyrektor biblioteki pedagogicznej występuje do organu prowadzącego tę placówkę wychowania przedszkolnego, szkołę lub bibliotekę pedagogiczną z wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego, który zawiera odpowiednio:1)
dane dotyczące placówki wychowania przedszkolnego, szkoły lub biblioteki pedagogicznej:a)
nazwę i adres placówki wychowania przedszkolnego, szkoły lub biblioteki pedagogicznej,b)
numer REGON placówki wychowania przedszkolnego, szkoły lub biblioteki pedagogicznej,c)
numer placówki wychowania przedszkolnego, szkoły lub biblioteki pedagogicznej w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2597 oraz z 2023 r. poz. 185, 1234, 1672, 1718 i 2005),d)
liczbę dzieci w placówce wychowania przedszkolnego ustaloną na podstawie danych systemu informacji oświa towej, o którym mowa w ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej, według stanu na dzień 30 września roku złożenia wniosku - w przypadku gdy wniosek o udzielenie wsparcia finansowego dotyczy placówki wychowania przedszkolnego,e)
liczbę uczniów w szkole ustaloną na podstawie danych systemu informacji oświatowej, o którym mowa w ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej, według stanu na dzień 30 września roku złożenia wniosku - w przypadku gdy wniosek o udzielenie wsparcia finansowego dotyczy szkoły,f)
wnioskowaną kwotę wsparcia finansowego wraz z informacją, czy w odniesieniu do danej placówki wychowania przedszkolnego, szkoły lub biblioteki pedagogicznej wsparcie finansowe zostało udzielone w poprzednich latach realizacji Programu,g)
aktualny stan księgozbioru placówki wychowania przedszkolnego oraz określenie potrzeb placówki wychowania przedszkolnego w zakresie zakupu książek oraz realizacji działań promujących czytelnictwo, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 1,h)
aktualny stan księgozbioru i wyposażenia biblioteki szkoły oraz określenie potrzeb szkoły w zakresie zakupu książek i elementów wyposażenia do biblioteki szkolnej oraz realizacji działań promujących czytelnictwo, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 2,i)
aktualny stan księgozbioru i wyposażenia biblioteki pedagogicznej oraz określenie potrzeb biblioteki pedagogicznej w zakresie zakupu książek i elementów wyposażenia do biblioteki pedagogicznej oraz realizacji działań promujących czytelnictwo, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 3;2)
opis planowanych przez placówkę wychowania przedszkolnego, szkołę lub bibliotekę pedagogiczną działań promujących i wspierających rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży;3)
opis planowanych przez placówkę wychowania przedszkolnego, szkołę lub bibliotekę pedagogiczną działań wskazujących na współdziałanie w środowisku lokalnym, w tym z biblioteką publiczną.2.
Do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego rok udzielenia wsparcia finansowego, dyrektor Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą składa do ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania wniosek o udzielenie wsparcia finansowego, który zawiera:1)
wykaz szkół w ORPEG wnioskujących o udzielenie wsparcia finansowego;2)
liczbę uczniów szkół w ORPEG wnioskujących o udzielenie wsparcia finansowego;3)
określenie potrzeb szkół w ORPEG wnioskujących o udzielenie wsparcia finansowego w zakresie zakupu książek i elementów wyposażenia do bibliotek oraz realizacji działań promujących czytelnictwo, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 2;4)
opis planowanych przez szkoły w ORPEG działań promujących i wspierających rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży;5)
opis planowanych przez szkoły w ORPEG działań wskazujących na współdziałanie w środowisku lokalnym;6)
wnioskowaną kwotę wsparcia finansowego, w tym na wysyłkę zakupionych książek i elementów wyposażenia do bibliotek, wraz z informacją, czy w odniesieniu do danej szkoły w ORPEG wsparcie finansowe zostało udzielone w poprzednich latach realizacji Programu.3.
Do dnia 20 listopada roku poprzedzającego rok udzielenia wsparcia finansowego organ prowadzący placówkę wychowania przedszkolnego, szkołę lub bibliotekę pedagogiczną, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 1-3, występuje do wojewody z wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego, który zawiera:1)
nazwę i adres organu prowadzącego placówkę wychowania przedszkolnego, szkołę lub bibliotekę pedagogiczną;2)
wykaz placówek wychowania przedszkolnego, szkół lub bibliotek pedagogicznych wnioskujących o udzielenie wsparcia finansowego;3)
liczbę dzieci w placówkach wychowania przedszkolnego oraz liczbę uczniów w szkołach ustalone na podstawie danych systemu informacji oświatowej, o którym mowa w ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej, według stanu na dzień 30 września roku złożenia wniosku;4)
numery REGON placówek wychowania przedszkolnego, szkół lub bibliotek pedagogicznych wnioskujących o udzielenie wsparcia finansowego;5)
numery placówek wychowania przedszkolnego, szkół lub bibliotek pedagogicznych w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej;6)
określenie potrzeb placówek wychowania przedszkolnego wnioskujących o udzielenie wsparcia finansowego w zakresie zakupu książek oraz realizacji działań promujących czytelnictwo, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 1;7)
określenie potrzeb szkół wnioskujących o udzielenie wsparcia finansowego w zakresie zakupu książek i elementów wyposażenia do bibliotek szkolnych oraz realizacji działań promujących czytelnictwo, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 2;8)
określenie potrzeb bibliotek pedagogicznych wnioskujących o udzielenie wsparcia finansowego w zakresie zakupu książek i elementów wyposażenia do bibliotek pedagogicznych oraz realizacji działań promujących czytelnictwo, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 3;9)
opis planowanych przez placówki wychowania przedszkolnego, szkoły lub biblioteki pedagogiczne działań promujących i wspierających rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży;10)
opis planowanych przez placówki wychowania przedszkolnego, szkoły lub biblioteki pedagogiczne działań wskazujących na współdziałanie w środowisku lokalnym, w tym z biblioteką publiczną;11)
wnioskowaną, łączną kwotę wsparcia finansowego wraz z informacją, czy w odniesieniu do danej placówki wychowania przedszkolnego, szkoły lub biblioteki pedagogicznej wsparcie finansowe zostało udzielone w poprzednich latach realizacji Programu;12)
informację o finansowym wkładzie własnym w odniesieniu do poszczególnych placówek wychowania przedszkolnego, szkół i bibliotek pedagogicznych wnioskujących o udzielenie wsparcia finansowego.4.
Wniosek, o którym mowa w ust. 3, opatrzony podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym może być złożony za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).5.
Do dnia 15 grudnia roku poprzedzającego rok udzielenia wsparcia finansowego wojewoda oraz ministrowie, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 4 lit. b-k, przekazują ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania zbiorczą informację o wysokości wnioskowanych kwot wsparcia finansowego, o których mowa odpowiednio w ust. 1 pkt 1 lit. f lub ust. 3 pkt 11, a w przypadku nieuwzględnienia w poprzednich latach realizacji Programu wniosków organów prowadzących w odniesieniu do poszczególnych placówek wychowania przedszkolnego, szkół lub bibliotek pedagogicznych - również ze wskazaniem ponownie wnioskowanych kwot wsparcia finansowego.6.
Formularze wniosków, o których mowa w ust. 1-3, są publikowane na stronach internetowych Programu oraz urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.