§ 4. - Szczegółowa organizacja publicznych szkół i placówek artystycznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2018.1531

Akt obowiązujący
Wersja od: 9 sierpnia 2018 r.
§  4. 
1. 
W szkole mogą być tworzone sekcje, zespoły przedmiotowe lub problemowo-zadaniowe, w skład których wchodzą nauczyciele.
2. 
Sekcja może być utworzona w szkole, w której jest zatrudnionych co najmniej 6 nauczycieli prowadzących nauczanie tego samego lub pokrewnego przedmiotu zajęć edukacyjnych artystycznych.
3. 
Zadaniem sekcji jest współpraca nauczycieli w szczególności w zakresie:
1)
tworzenia i realizacji programu nauczania danych zajęć edukacyjnych artystycznych;
2)
udoskonalania metodyki nauczania danego przedmiotu lub przedmiotów zajęć edukacyjnych artystycznych;
3)
organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli danej sekcji.
4. 
Pracą sekcji kieruje kierownik sekcji. Do zadań kierownika sekcji należy:
1)
organizowanie pracy sekcji;
2)
przygotowanie planu pracy sekcji;
3)
współpraca z dyrektorem lub wicedyrektorem szkoły w zakresie sprawowania nadzoru pedagogicznego w zakresie danego przedmiotu lub przedmiotów zajęć edukacyjnych artystycznych.
5. 
W uzasadnionych przypadkach w szkole artystycznej innej niż realizująca kształcenie artystyczne w zawodzie muzyk może być utworzona sekcja składająca się ze wszystkich nauczycieli zajęć edukacyjnych artystycznych.
6. 
Zespół przedmiotowy może być utworzony w szkole realizującej kształcenie ogólne w celu współpracy nauczycieli tych samych lub pokrewnych zajęć edukacyjnych kształcenia ogólnego. W skład zespołu przedmiotowego wchodzą nauczyciele danych zajęć edukacyjnych. Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio.
7. 
W szkole artystycznej realizującej kształcenie ogólne może być utworzony zespół przedmiotowy składający się ze wszystkich nauczycieli zajęć edukacyjnych kształcenia ogólnego.
8. 
Zespół problemowo-zadaniowy może być utworzony w celu rozwiązania określonego problemu lub realizacji określonego zadania o charakterze dydaktycznym, wychowawczym lub organizacyjnym. Zespół problemowo-zadaniowy może być utworzony również w celu koordynacji współpracy w zakresie dydaktyczno-wychowawczym nauczycieli danego oddziału lub grupy uczniów.
9. 
Pracę zespołu przedmiotowego lub problemowo-zadaniowego koordynuje przewodniczący zespołu powoływany przez dyrektora szkoły. Przepisy ust. 4 pkt 1 i 2 stosuje się odpowiednio.