Art. 4. - [Zaświadczenie potwierdzające aktualność nowych danych dla każdej jednostki rejestrowej gruntów na obszarze scalenia] - Szczególne rozwiązania związane z potwierdzaniem aktualności nowego oznaczenia oraz nowego stanu prawnego gruntów wydzielonych w wyniku scalenia gruntów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.2417

Akt obowiązujący
Wersja od: 23 listopada 2022 r.
Art.  4.  [Zaświadczenie potwierdzające aktualność nowych danych dla każdej jednostki rejestrowej gruntów na obszarze scalenia]
1. 
Potwierdzenie aktualności nowych danych, o których mowa w art. 2, dla każdej jednostki rejestrowej gruntów na obszarze scalenia dla gruntów o uregulowanym stanie prawnym następuje w drodze zaświadczenia wydawanego przez starostę z urzędu.
2. 
Starosta wydaje zaświadczenie, o którym mowa w ust. 1, w terminie 12 miesięcy od dnia uchylenia przez sąd administracyjny ostatecznej decyzji o zatwierdzeniu projektu scalenia gruntów i braku możliwości ponownego przeprowadzenia postępowania scaleniowego.
3. 
Zaświadczenie, o którym mowa w ust. 1, oprócz informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków zawiera:
1)
nazwę organu wydającego zaświadczenie;
2)
oznaczenie sprawy według obowiązującego systemu kancelaryjnego;
3)
tytuł dokumentu - "Zaświadczenie potwierdzające aktualność nowych danych ujawnionych w ewidencji gruntów i budynków na podstawie ostatecznej decyzji o zatwierdzeniu scalenia gruntów";
4)
nazwę województwa, powiatu, jednostki ewidencyjnej oraz nazwę i numer obrębu ewidencyjnego;
5)
numer jednostki rejestrowej gruntów;
6)
datę sporządzenia dokumentu;
7)
imię i nazwisko osoby, która sporządziła dokument, albo adnotację o sporządzeniu dokumentu w sposób automatyczny;
8)
kwalifikowany podpis elektroniczny osoby reprezentującej organ albo kwalifikowany podpis elektroniczny osoby upoważnionej przez ten organ, albo kwalifikowaną pieczęć elektroniczną urzędu obsługującego organ - w przypadku zaświadczenia sporządzonego w postaci elektronicznej;
9)
podpis osoby reprezentującej organ albo osoby upoważnionej przez ten organ oraz datę złożenia podpisu -w przypadku zaświadczenia sporządzonego w postaci papierowej.
4. 
Starosta przekazuje zaświadczenie, o którym mowa w ust. 1, do sądu właściwego do prowadzenia księgi wieczystej, w terminie 14 dni od dnia jego wydania.
5. 
Zaświadczenie, o którym mowa w ust. 1, stanowi podstawę:
1)
wpisu z urzędu w dziale I księgi wieczystej podstawy oznaczenia nieruchomości;
2)
wykreślenia z urzędu w dziale III księgi wieczystej ostrzeżenia o niezgodności między stanem prawnym nieruchomości ujawnionym w księdze wieczystej a rzeczywistym stanem prawnym, o którym mowa w art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece (Dz. U. z 2022 r. poz. 1728, 1846 i 2185), oraz do odmowy wpisu ostrzeżenia;
3)
oznaczenia nieruchomości przy zakładaniu księgi wieczystej.
6. 
Za dokonanie wpisów oraz od wniosków o założenie księgi wieczystej, o których mowa w ust. 5, nie uiszcza się opłat sądowych.