§ 4. - Stosowanie oraz oznakowanie aromatów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2008.177.1092

Akt utracił moc
Wersja od: 3 października 2008 r.
§  4.
Aromaty przeznaczone bezpośrednio dla konsumenta finalnego znakuje się, podając co najmniej następujące informacje:
1)
określenie "aromat" albo bardziej szczegółową nazwę lub opis aromatu;
2)
określenie "do środków spożywczych" lub bardziej szczegółowe określenie rodzaju środków spożywczych, do których aromat jest przeznaczony;
3)
datę minimalnej trwałości, podaną zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach w sprawie znakowania środków spożywczych;
4)
warunki przechowywania, jeżeli zachowanie właściwości aromatu do daty minimalnej trwałości zależy od szczególnych warunków jego przechowywania;
5)
warunki i sposób stosowania, jeżeli brak tych informacji mógłby spowodować niewłaściwe użycie aromatu;
6)
zawartość netto wyrażoną w jednostkach masy lub objętości;
7)
dane identyfikujące podmiot działający na rynku spożywczym, który produkuje lub pakuje aromaty lub, jeżeli jego działalność jest zarejestrowana w państwie członkowskim Unii Europejskiej, wprowadza aromaty do obrotu, obejmujące firmę, a w przypadku podmiotu niebędącego przedsiębiorcą nazwę (imię i nazwisko), oraz adres siedziby lub miejsca zamieszkania;
8)
kod identyfikacyjny partii produkcyjnej, zamieszczony zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych;
9)
w przypadku mieszaniny aromatów z innymi substancjami, wykaz składników według ich masy w porządku malejącym, zawierający:
a)
oznaczenie aromatu lub aromatów, zgodnie z pkt 1,
b)
nazwy innych substancji lub, w przypadku substancji dodatkowych, ich numer według systemu oznaczeń Unii Europejskiej, określony w przepisach w sprawie dozwolonych substancji dodatkowych.