§ 4. - Stosowanie oraz oznakowanie aromatów.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2008.177.1092
Akt utracił moc Wersja od: 3 października 2008 r.
§ 4.
Aromaty przeznaczone bezpośrednio dla konsumenta finalnego znakuje się, podając co najmniej następujące informacje:1)
określenie "aromat" albo bardziej szczegółową nazwę lub opis aromatu;2)
określenie "do środków spożywczych" lub bardziej szczegółowe określenie rodzaju środków spożywczych, do których aromat jest przeznaczony;3)
datę minimalnej trwałości, podaną zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach w sprawie znakowania środków spożywczych;4)
warunki przechowywania, jeżeli zachowanie właściwości aromatu do daty minimalnej trwałości zależy od szczególnych warunków jego przechowywania;5)
warunki i sposób stosowania, jeżeli brak tych informacji mógłby spowodować niewłaściwe użycie aromatu;6)
zawartość netto wyrażoną w jednostkach masy lub objętości;7)
dane identyfikujące podmiot działający na rynku spożywczym, który produkuje lub pakuje aromaty lub, jeżeli jego działalność jest zarejestrowana w państwie członkowskim Unii Europejskiej, wprowadza aromaty do obrotu, obejmujące firmę, a w przypadku podmiotu niebędącego przedsiębiorcą nazwę (imię i nazwisko), oraz adres siedziby lub miejsca zamieszkania;8)
kod identyfikacyjny partii produkcyjnej, zamieszczony zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych;9)
w przypadku mieszaniny aromatów z innymi substancjami, wykaz składników według ich masy w porządku malejącym, zawierający:a)
oznaczenie aromatu lub aromatów, zgodnie z pkt 1,b)
nazwy innych substancji lub, w przypadku substancji dodatkowych, ich numer według systemu oznaczeń Unii Europejskiej, określony w przepisach w sprawie dozwolonych substancji dodatkowych.