§ 5. - Sposób oznaczania materiałów i umieszczania na nich klauzul tajności.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2011.288.1692

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 grudnia 2011 r.
§  5.
1.
Dokument nieelektroniczny utrwalony w formie pisma oznacza się w następujący sposób:
1)
na każdej stronie umieszcza się:
a)
na środku, jako pierwszy element w nagłówku strony, klauzulę tajności,
b)
numer egzemplarza, a w przypadku gdy dokument wykonano w jednym egzemplarzu, napis "egz. pojedynczy",
c)
sygnaturę literowo-cyfrową, na którą składają się: literowe oznaczenie jednostki lub komórki organizacyjnej, symbol oznaczenia klauzuli tajności, numer, pod którym ten dokument został zarejestrowany, i rok, w którym dokonano rejestracji, a także, w zależności od potrzeb, inne oznaczenia ułatwiające ustalenie miejsca wykonania dokumentu w jednostce lub komórce organizacyjnej lub też jego przynależność do określonej sprawy,
d)
numer strony oraz liczbę stron całego dokumentu,
e)
na środku, jako ostatni element w stopce strony, klauzulę tajności;
2)
na pierwszej stronie umieszcza się również:
a)
nazwę jednostki lub komórki organizacyjnej,
b)
nazwę miejscowości i datę podpisania dokumentu,
c)
w przypadku dokumentu, któremu nadano bieg korespondencyjny, imię i nazwisko lub nazwę stanowiska adresata; w przypadku wielu adresatów dokumentu, któremu nadano bieg korespondencyjny, dopuszcza się możliwość umieszczenia jedynie adnotacji "adresaci według rozdzielnika";
3)
na ostatniej stronie pod treścią umieszcza się również:
a)
liczbę załączników,
b)
liczbę stron lub innych jednostek miary wszystkich załączników lub informację określającą rodzaj załączonego materiału i jego odpowiednią jednostkę miary,
c)
klauzule tajności załączników wraz z numerami, pod jakimi zostały zarejestrowane, oraz liczbę stron każdego załącznika lub informację określającą rodzaj załączonego materiału i jego odpowiednią jednostkę miary,
d)
w przypadku gdy adresatowi wysyła się inną liczbę załączników niż pozostawia w aktach, dodatkowo napis "tylko adresat" - jeżeli załączniki mają być przekazane adresatowi bez pozostawiania ich w aktach, lub napis "do zwrotu" - jeżeli załączniki mają zostać zwrócone nadawcy,
e)
stanowisko oraz imię i nazwisko lub inne oznaczenie wskazujące osobę uprawnioną do jego podpisania,
f)
liczbę wykonanych egzemplarzy,
g)
adresatów poszczególnych egzemplarzy dokumentu albo adnotację "adresaci według rozdzielnika",
h)
dyspozycję "ad acta" w przypadku egzemplarza pozostającego w aktach nadawcy,
i)
imię i nazwisko lub inne oznaczenie wskazujące wykonawcę.
2.
W przypadku dokumentu, o którym mowa w ust. 1, o klauzuli "zastrzeżone" dopuszcza się odstąpienie od umieszczania oznaczeń, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b oraz pkt 3 lit. f-i.