§ 6. - Sposób i zakres prowadzenia inspekcji badań klinicznych w zakresie zgodności tych badań z wymaganiami Dobrej Praktyki Klinicznej.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2002.219.1844
Akt utracił moc Wersja od: 18 grudnia 2002 r.
§ 6.
1.
Po zakończeniu inspekcji inspektor wystawia zaświadczenie o przeprowadzeniu inspekcji oraz w terminie nie dłuższym niż 21 dni od dnia zakończenia kontroli sporządza raport z inspekcji i niezwłocznie przekazuje go Prezesowi Urzędu.2.
Zaświadczenie, o którym mowa w ust. 1, otrzymują sponsor, badacz, komisja bioetyczna oraz Centralna Ewidencja Badań Klinicznych.3.
Zaświadczenie, o którym mowa w ust. 1, zawiera w szczególności: 1)
zakres przeprowadzonej inspekcji, 2)
nazwę podmiotu objętego inspekcją oraz określenie miejsc przeprowadzonych kontroli, 3)
termin przeprowadzonej inspekcji, 4)
nazwisko i imię inspektora, 5)
datę wystawienia zaświadczeniaoraz - w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości lub uchybień - dodatkowe informacje na temat wyników inspekcji.
4.
Raport, o którym mowa w ust. 1, zawiera w szczególności: 1)
imię i nazwisko inspektora; 2)
datę przeprowadzenia inspekcji; 3)
cel i zakres inspekcji; 4)
listę osób obecnych podczas inspekcji, będących przedstawicielami podmiotu objętego inspekcją; 5)
określenie miejsc, w których przeprowadzono kontrole; 6)
opis przeprowadzonych czynności kontrolnych; 7)
opis zastosowanych metod i procedur; 8)
wnioski z przeprowadzonej inspekcji, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości lub uchybień - szczegółowy ich opis oraz zalecenia pokontrolne; 9)
listę podmiotów, które powinny otrzymać raport; 10)
podpis inspektora i datę sporządzenia raportu.5.
W przypadku stwierdzenia przez inspektora nieprawidłowości zagrażających życiu lub zdrowiu osób poddanych badaniu inspektor niezwłocznie powiadamia o tym Prezesa Urzędu.