§ 5. - Sposób i zakres prowadzenia inspekcji badań klinicznych w zakresie zgodności tych badań z wymaganiami Dobrej Praktyki Klinicznej.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2002.219.1844
Akt utracił moc Wersja od: 18 grudnia 2002 r.
§ 5.
1.
Inspekcję przeprowadza się na podstawie planu inspekcji, który zawiera: 1)
nazwisko i imię inspektora; 2)
nazwę podmiotu objętego inspekcją oraz określenie miejsc planowanej kontroli; 3)
proponowaną datę rozpoczęcia inspekcji; 4)
cel i zakres inspekcji; 5)
listę osób, których obecność będzie obowiązkowa podczas inspekcji; 6)
wykaz dokumentów mających podlegać kontroli; 7)
proponowany harmonogram inspekcji, w szczególności godziny rozpoczynania kontroli, plan przewidywanych spotkań.2.
Plan inspekcji wraz z kopią upoważnienia Prezesa Urzędu do jej przeprowadzenia inspektor, na miesiąc przed planowaną datą rozpoczęcia inspekcji, przekazuje sponsorowi oraz podmiotowi objętemu inspekcją.3.
W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń do planu inspekcji przez podmiot objęty inspekcją powinny być one rozstrzygnięte przed rozpoczęciem inspekcji.4.
Inspekcję rozpoczyna spotkanie inspektora z osobami, o których mowa w ust. 1 pkt 5; spotkanie ma na celu omówienie zakresu i harmonogramu inspekcji.5.
Informacje mające wpływ na wynik inspekcji, uzyskane przez inspektora w formie ustnej, wymagają sprawdzenia i potwierdzenia przez inspektora.6.
W uzasadnionych przypadkach harmonogram inspekcji może ulec zmianom, o których inspektor niezwłocznie powiadamia podmiot objęty inspekcją oraz sponsora.7.
Inspekcję kończy spotkanie inspektora z osobami, o których mowa w ust. 1 pkt 5; spotkanie ma na celu omówienie wyników inspekcji, podsumowanie kontroli oraz zapoznanie się inspektora z wyjaśnieniami osób uczestniczących w spotkaniu.