Art. 23. - Rzesza Niemiecka-Polska. Ułatwienia komunikacji międzynarodowej na linji kolejowej Firchau-Chojnice-Tczew-Marienburg. Warszawa.1927.03.26.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1927.50.444

Akt utracił moc
Wersja od: 4 czerwca 1927 r.
Artykuł  23.
(1)
Niemiecki zarząd pocztowy płaci polskiemu zarządowi pocztowemu:
a)
za przewóz wagonów pocztowych z ładunkiem pocztowym, za każdy osiokilometr przejechany niemieckiemi wagonami po linjach polskich kwotę, obliczoną przez polski zarząd kolejowy na podstawie kosztów własnych;
b)
za przewóz worków listowych przez kolejową drużynę pociągową należności, jakie płaci zarząd pocztowy kraju tranzytowego zarządowi kolejowemu za przewóz worków listowych.

Wyżej wymienione należności będą płacone polskiemu zarządowi pocztowemu również i za przewóz na polskich linjach kolejowych, leżących na obszarze W. M. Gdańska. Polski zarząd kolejowy obejmuje i na tych linjach odpowiedzialność, ustaloną w artykule 22.

(2)
Niemiecki zarząd pocztowy płaci polskiemu i gdańskiemu zarządowi pocztowemu:
a)
koszta konwojowania niemieckich wagonów pocztowych przez polski względnie gdański personel pocztowy w wysokości rzeczywistych wydatków;
b)
tytułem premji asekuracyjnej 0,015 centa waluty Stanów Zjednoczonych Ameryki za każdy osiokilometr linji tranzytowej.
(3)
Przy obliczaniu należności za osiokilometr nie będą uwzględniane ułamki kilometra poniżej 1/2; ułamki 1/2 i wyższe będą zaliczane jako całe kilometry.
(4)
Rozrachunek z powyższych należności odbywać się będzie w tych samych czasokresach i w związku z innemi rozrachunkami za wagony pocztowe, przebiegające przez obszar polski i gdański między Prusami Wschodniemi a resztą Niemiec.