Art. 1. - Rzesza Niemiecka-Polska. Obopólna odprawa celna i paszportowa oraz ruch kolejowy w Korzeniowie. Berlin.16.06.1926.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1927.66.584

Akt utracił moc
Wersja od: 27 lipca 1927 r.
Artykuł  1.
(1)
W ruchu osobowym i towarowym przez linję celną pod Korzeniowem będzie wykonywana odprawa celna i paszportowa wspólnie przez polskie i niemieckie władze celne i paszportowe w regule na opasce i to pod względem miejsca obok niebie, a co do czasu jedna po drugiej. W tym celu Polska przyznaje Niemcom prawo przedsiębrania odprawy celnej i paszportowej na opasce albo na koronie wału. Miejscowe władze celne i paszportowe porozumieją się ze sobą co do dostarczenia ewentualnie potrzebnych do tego odpowiednich pomieszczeń i co do ewentualnego wynagrodzenia za nie.
(2)
O ileby wykonywania odprawy celnej i paszportowej okazało się dogodniejsze poza opaską i koroną wału z powodu wysokiego stanu wody, niekorzystnych warunków atmosferycznych lub z innych przyczyn, odprawa będzie dokonywana przy drodze, prowadzącej do opaski w miejscu, które miejscowe władze ustalą we wzajemnem porozumieniu. W tym celu Niemcy przyznają Polsce prawo przedsiębrania odprawy celnej i paszportowej w istniejących lub ewentualnie wybudować się mających budynkach przy drodze do opaski, do których odnosi się Układ, podpisany dnia 23 czerwca 1923 r., dotyczący używalności przez Polskę budynków w Korzeniowie oraz dostępu do tychże.
(3)
Każdy z obustronnych urzędów celnych jest upoważniony do przechowywania przesyłek towarowych wyłącznie pod swem własnem zamknięciem celnem w pomieszczeniach, do których ma prawo według ustępów l i 2.
(4)
Interesowane osoby prywatne mają wolny przystęp w towarzystwie właściwego urzędnika celnego do służbowych pomieszczeń i magazynów urzędów celnych,