Rozdział 4 - Rejestracja pozostających bez pracy. - Rejestracja, kontrola i udzielanie świadczeń z powodu braku pracy pozostającym bez pracy pracownikom umysłowym.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1930.54.459

Akt utracił moc
Wersja od: 17 marca 1934 r.

IV.

Rejestracja pozostających bez pracy.

§  7.
Pracownik, rejestrujący się jako pozostający bez pracy, winien wypełnić i podpisać przedstawioną mu kartę rejestracyjną, zawierającą następujące rubryki:
1)
imię, nazwisko, wiek i adres,
2)
numer karty ubezpieczeniowej lub powody nieposiadania tej karty,
3)
zawód poszukującego pracy i specjalność zawodowa,
4)
wykształcenie,
5)
praktyka i poprzednia praca zawodowa.

Równocześnie winien pracownik przedstawić:

1)
posiadany dowód tożsamości,
2)
kartę ubezpieczeniową, o ile ją posiada,
3)
świadectwa pracy oraz zaświadczenie o ustaniu zatrudnienia, o ile je posiada,
4)
świadectwo wykształcenia.

Dane rubryki 1 karty rejestracyjnej należy wpisać zgodnie z dowodem tożsamości, zaznaczając kiedy i przez jaką władzę lub instytucję dowód został wydany i ewentualny numer dowodu. Jako dowód tożsamości może służyć legitymacja, stwierdzająca, identyczność osoby.

Dane rubryki 3, 4 i 5 należy wypełnić zgodnie z posiadanemi świadectwami pracy i wykształcenia, wymieniając te świadectwa. Przy świadectwach pracy należy podać zakład i czas pracy.

§  8.
Instytucja rejestrująca wręcza pracownikowi po zarejestrowaniu go legitymację poszukującego pracy, na której winno być zaznaczone, iż pozostaje on bez pracy i od jakiego czasu.

Instytucja rejestrująca winna w ciągu 7 dni od dnia zarejestrowania, dokonać kontroli, przewidzianej w § 32. W razie stwierdzenia okoliczności, któreby mogły spowodować odmowę świadczeń na wypadek braku pracy, obowiązana jest instytucja rejestrująca zawiadomić o wyniku przeprowadzonej kontroli bezzwłocznie kasę chorych, w której pracownik zgłosił roszczenie o świadczenia na wypadek braku pracy.

Jeżeli pozostający bez pracy rejestruje się w kasie chorych lub urzędzie gminnym, instytucja rejestrująca wpisuje go do prowadzonego przez siebie rejestru pozostających bez pracy, przesyłając jednocześnie kartę rejestracyjną do właściwego urzędu pośrednictwa pracy.

§  9.
Urzędy pośrednictwa pracy obowiązane są dostarczyć instytucjom rejestrującym na koszt właściwego Zakładu Ubezpieczeń Pracowników Umysłowych rejestrów pozostających bez pracy, formularzy kart rejestracyjnych oraz legitymacyj poszukującego pracy, przyczem instytucja rejestrująca winna na kartach rejestracyjnych i legitymacjach poszukującego pracy zamieścić swoją nazwę i siedzibę, na legitymacjach zaś oprócz tego wycisnąć swoją pieczęć, pod którą winna być podpisana osoba, wystawiająca legitymację.