Rozdział 2 - Tryb dokonywania wpisów i zmian w rejestrze oraz wykreśleń z rejestru - Rejestr zakładów opieki zdrowotnej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1992.9.37

Akt utracił moc
Wersja od: 14 kwietnia 1998 r.

Rozdział  2

Tryb dokonywania wpisów i zmian w rejestrze oraz wykreśleń z rejestru

§  7. 4
 
1.
Wniosek o wpis do rejestru, zwany dalej "wnioskiem", składa odpowiednio do wojewody lub Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej kierownik lub osoba pełniąca obowiązki kierownika zakładu opieki zdrowotnej, a w razie likwidacji zakładu opieki zdrowotnej - likwidator.
2.
Wzór wniosku o wpis do rejestru zakładu opieki zdrowotnej stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§  8.
1. 5
Osoba, o której mowa w § 7 ust. 1, obowiązana jest dołączyć do wniosku odpisy dokumentów stwierdzających spełnienie przez zakład opieki zdrowotnej wymagań stanowiących podstawę wpisu do rejestru, o których mowa w art. 9-11 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110 oraz z 1997 r. Nr 104, poz. 661 i Nr 121, poz. 769), a w szczególności:
1)
statut zakładu opieki zdrowotnej,
2)
aktualny wykaz aparatury medycznej stanowiącej wyposażenie zakładu opieki zdrowotnej,
3)
opinię organu sanitarnego o spełnieniu wymagań fachowych i sanitarnych, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej,

oraz dokumenty zawierające dane potrzebne do wypełnienia poszczególnych rubryk księgi rejestrowej. Jeżeli wpis dotyczy sprawy zastrzeżonej do kompetencji rady społecznej (nadzorczej) zakładu opieki zdrowotnej, dokument będący podstawą wpisu powinien być podpisany także przez przewodniczącego rady społecznej (nadzorczej).

2.
Jeżeli ubiegającym się o wpis jest podmiot zagraniczny, do wniosku o wpis do rejestru dołącza się ponadto dokumenty stwierdzające, że podmiot zagraniczny uprawniony jest - na podstawie odrębnych przepisów - do prowadzenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej.
§  9. 6
Rozpoznając wniosek, organ prowadzący rejestr bada co do zgodności z prawem treść wniosku oraz treść dokumentów stanowiących podstawę wpisu.
§  10.
W decyzji o wpisie do rejestru organ prowadzący rejestr określa dosłowną treść wpisu oraz rubrykę księgi rejestrowej, w której wpis ma być dokonany.
§  11.
Numer kolejny wpisu w księdze rejestrowej odnotowuje się na wniosku o wpis i na dokumencie stanowiącym podstawę wniosku.
§  12.
Przepisy dotyczące wpisu do rejestru stosuje się odpowiednio do wykreślenia wpisu, z zastrzeżeniem art. 15 i 43 ust. 4 ustawy o zakładach opieki zdrowotnej.
§  13. 7
Wojewoda, po dokonaniu wpisu zakładu opieki zdrowotnej do rejestru, przekazuje Ministrowi Zdrowia i Opieki Społecznej kopię wniosku, o którym mowa w § 7 ust. 1, i kopię statutu zakładu opieki zdrowotnej, a w przypadku dokonywania zmian we wpisie do rejestru - powiadamia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej o zmianie danych objętych treścią tych dokumentów.
§  14.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
4 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 21 marca 1998 r. (Dz.U.98.41.240) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 kwietnia 1998 r.
5 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 21 marca 1998 r. (Dz.U.98.41.240) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 kwietnia 1998 r.
6 § 9 zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 21 marca 1998 r. (Dz.U.98.41.240) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 kwietnia 1998 r.
7 § 13 zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 21 marca 1998 r. (Dz.U.98.41.240) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 kwietnia 1998 r.