Rejestr zakładów opieki zdrowotnej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1992.9.37

Akt utracił moc
Wersja od: 14 kwietnia 1998 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ
z dnia 13 stycznia 1992 r.
w sprawie rejestru zakładów opieki zdrowotnej.

Na podstawie art. 17 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408) zarządza się, co następuje:

Przepisy ogólne

§  1.
1.
Rejestr zakładów opieki zdrowotnej jest prowadzony w formie ksiąg rejestrowych.
2.
Dla każdego zakładu opieki zdrowotnej zakłada się osobną księgę rejestrową, oznaczoną numerem odpowiadającym kolejności wniosków o wpis zakładu opieki zdrowotnej.
§  2.
1.
Księga rejestrowa składa się z następujących działów:
1)
dział pierwszy "Oznaczenie zakładu opieki zdrowotnej", do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:
a)
numer kolejny wpisu,
b)
pełną i skróconą nazwę zakładu opieki zdrowotnej oraz oznaczenie jego siedziby,
c)
podstawowe kierunki działalności, a jeżeli zakład jest szpitalem lub innym zakładem przeznaczonym dla osób potrzebujących całodobowych świadczeń zdrowotnych w odpowiednim stałym pomieszczeniu - ponadto nazwy oddziałów szpitalnych i liczbę łóżek,
d)
obszar działania,
e)
oznaczenie organu lub innego podmiotu, który utworzył zakład, oraz organu sprawującego nadzór nad zakładem, jeżeli nadzór nie jest sprawowany przez organ, który utworzył zakład,
f) 1
numer identyfikacyjny REGON oraz resortowy kod identyfikacyjny zakładu opieki zdrowotnej,
g)
uwagi,
2)
dział drugi "Organizacja i gospodarka finansowa zakładu opieki zdrowotnej", do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:
a)
numer kolejny wpisu,
b)
wzmiankę o złożeniu do akt rejestrowych statutu zakładu,
c)
imię i nazwisko kierownika zakładu,
d) 2
wzmiankę o powołaniu rady społecznej (nadzorczej),
e)
nazwy i określenie siedziby jednostek organizacyjnych zakładu mających siedziby na obszarze innego województwa i ich cyfrowe identyfikatory, nadane w systemie informacji statystycznej,
f)
wzmiankę o formie gospodarki finansowej,
g)
uwagi,
3)
dział trzeci "Połączenie, przekształcenie i likwidacja zakładu opieki zdrowotnej", do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:
a)
numer kolejny wpisu,
b)
wzmianki dotyczące połączenia, przekształcenia lub likwidacji zakładu,
c)
imię i nazwisko likwidatora,
d)
uwagi.
2.
Wpisowi do rejestru podlegają również zmiany i uzupełnienia danych wymienionych w ust.1 pkt 1 lit. b)-e), pkt 2 lit. b)-f) i pkt 3 lit. c).
3.
Jeżeli dane wymienione w ust. 1 i 2 wymagają, ze względu na ich zakres, ujęcia w odrębnym dokumencie, dokument ten stanowi załącznik do księgi rejestrowej; o załączniku czyni się wzmiankę w księdze rejestrowej.
§  3.
Każdy wpis do księgi rejestrowej oznacza się numerem wynikającym z kolejności wpisów oraz zaopatruje w datę dokonania wpisu i podpis urzędnika upoważnionego przez organ prowadzący rejestr.
§  4.
Niezależnie od księgi rejestrowej dla każdego zakładu opieki zdrowotnej prowadzi się akta rejestrowe, obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru oraz dokumenty dotyczące postępowania rejestrowego.
§  5.
Organ prowadzący rejestr może w treści wpisu powołać się na dokument złożony do akt rejestrowych. Powołane dokumenty uważa się wówczas za objęte treścią wpisu.
§  6. 3
Wzór księgi rejestrowej stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.

Tryb dokonywania wpisów i zmian w rejestrze oraz wykreśleń z rejestru

§  7. 4
 
1.
Wniosek o wpis do rejestru, zwany dalej "wnioskiem", składa odpowiednio do wojewody lub Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej kierownik lub osoba pełniąca obowiązki kierownika zakładu opieki zdrowotnej, a w razie likwidacji zakładu opieki zdrowotnej - likwidator.
2.
Wzór wniosku o wpis do rejestru zakładu opieki zdrowotnej stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§  8.
1. 5
Osoba, o której mowa w § 7 ust. 1, obowiązana jest dołączyć do wniosku odpisy dokumentów stwierdzających spełnienie przez zakład opieki zdrowotnej wymagań stanowiących podstawę wpisu do rejestru, o których mowa w art. 9-11 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110 oraz z 1997 r. Nr 104, poz. 661 i Nr 121, poz. 769), a w szczególności:
1)
statut zakładu opieki zdrowotnej,
2)
aktualny wykaz aparatury medycznej stanowiącej wyposażenie zakładu opieki zdrowotnej,
3)
opinię organu sanitarnego o spełnieniu wymagań fachowych i sanitarnych, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej,

oraz dokumenty zawierające dane potrzebne do wypełnienia poszczególnych rubryk księgi rejestrowej. Jeżeli wpis dotyczy sprawy zastrzeżonej do kompetencji rady społecznej (nadzorczej) zakładu opieki zdrowotnej, dokument będący podstawą wpisu powinien być podpisany także przez przewodniczącego rady społecznej (nadzorczej).

2.
Jeżeli ubiegającym się o wpis jest podmiot zagraniczny, do wniosku o wpis do rejestru dołącza się ponadto dokumenty stwierdzające, że podmiot zagraniczny uprawniony jest - na podstawie odrębnych przepisów - do prowadzenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej.
§  9. 6
Rozpoznając wniosek, organ prowadzący rejestr bada co do zgodności z prawem treść wniosku oraz treść dokumentów stanowiących podstawę wpisu.
§  10.
W decyzji o wpisie do rejestru organ prowadzący rejestr określa dosłowną treść wpisu oraz rubrykę księgi rejestrowej, w której wpis ma być dokonany.
§  11.
Numer kolejny wpisu w księdze rejestrowej odnotowuje się na wniosku o wpis i na dokumencie stanowiącym podstawę wniosku.
§  12.
Przepisy dotyczące wpisu do rejestru stosuje się odpowiednio do wykreślenia wpisu, z zastrzeżeniem art. 15 i 43 ust. 4 ustawy o zakładach opieki zdrowotnej.
§  13. 7
Wojewoda, po dokonaniu wpisu zakładu opieki zdrowotnej do rejestru, przekazuje Ministrowi Zdrowia i Opieki Społecznej kopię wniosku, o którym mowa w § 7 ust. 1, i kopię statutu zakładu opieki zdrowotnej, a w przypadku dokonywania zmian we wpisie do rejestru - powiadamia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej o zmianie danych objętych treścią tych dokumentów.
§  14.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

  8 Pieczątka organu

rejestracyjnego

KSIĘGA REJESTROWA ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ

Nazwa zakładu .................................................

Adres zakładu .................................................

Numer rejestru .................. Rok rejestracji .............

______

Dział I - Oznaczenie zakładu opieki zdrowotnej

abcdefg
numer kolejny wpisupełna i skrócona nazwa oraz siedziba zakładupodstawo-we kie-runki działal-ności, w tym nazwy oddziałów szpital-nych i liczba łóżekobszar działania zakładuorgan lub inny podmiot, który utworzył zakład, oraz organ sprawują-cy nadzór nad zakłademnumer identyfikacyjny REGON oraz resortowy kod identyfikacyjny zakładu opieki zdrowotnejuwagi

Dział II - Organizacja i gospodarka finansowa zakładu opieki zdrowotnej

abcdefg
numer kolejny wpisuwzmianka o złoże-niu do rejestru statutu zakładuimię i nazwisko kierowni-ka zakładuwzmianka o powoła-niu rady społecznej (nadzor-czej)nazwy i siedziby jednostek organiza-cyjnych zakładu mających siedziby na obsza-rze inne-go woje-wództwa oraz ich cyfrowe identyfi-katorywzmianka o gospo-darce fi-nansowej zakładuuwagi

Dział III - Połączenie, przekształcenie i likwidacja zakładu opieki zdrowotnej

abcd
numer kolejny wpisuwzmianki doty-czące połączenia, przekształcenia lub likwidacji zakładuimię i nazwisko likwidatorauwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  2

  9 Pieczęć zakładu opieki zdrowotnej

lub podmiotu tworzącego zakład

Numer identyfikacyjny

REGON

WNIOSEK O WPIS ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ DO REJESTRU ZAKŁADÓW OPIEKI ZDROWOTNEJ

Adresat:*)

- Minister Zdrowia i Opieki Społecznej

- Wojewoda ...........................

Nr księgi rejestrowej ..............

....................................

nr księgi/nr pozycji

Data wpisu .........................

rok, m-c, dzień

PEŁNA NAZWA ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ Resortowy kod identyfikacyjny

.............................

NAZWA SKRÓCONA
ADRES................... ........... .................

ulica lub nazwa wsi nr domu nr mieszkania

............ ............................ ...........

kod pocztowy miejscowość (dla wsi poczta) skr. pocztowa

PODSTAWA PRAWNA UTWORZENIA ZAKŁADUnazwa, nr i data wydania zarządzenia lub innego aktu prawnego
PODMIOT (ORGAN), KTÓRY UTWORZYŁ ZAKŁADnazwa, siedziba
KIEROWNIK ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJNazwisko i imię ........................................

Zawód wyuczony i tytuł zawodowy ........................

Specjalizacja medyczna .......... Stopień naukowy ......

..................................

Pieczątka imienna i podpis

kierownika zakładu, numer telefonu

*) Niepotrzebne skreślić.

Osoby wykonujące zawód medyczny według grup zawodowych

(stan w dniu rejestracji)

Pieczątka zakładu opieki zdrowotnej

lub podmiotu tworzącego taki zakład

Liczba pracowników zakładu opieki zdrowotnej
Grupa zawodowana pełnym etaciepełno- i niepełnozatrudnieni w przeliczeniu na pełne etatyna stanowiskach kierowniczych*)
0123
Lekarzerazem
w tym specjaliści
Lekarze stomatolodzy
Farmaceuci
Analitycy medyczni
Psycholodzy
Magistrzy rehabilitacji ruchowej
Inny personel z wyższym wykształceniem
Pielęgniarkirazem
w tym magistrzy pielęgniarstwa
Położne
Technicy dentystyczni
Technicy farmaceutyczni
Technicy (laboranci) analityki medycznej
Technicy (laboranci) elektrokardiologii
Technicy fizjoterapii
Instruktorzy terapii zajęciowej
Pozostały personel medyczny

*) Należy wymienić osoby zatrudnione na stanowiskach: kierownika (dyrektora) zakładu i jego zastępcy, kierownika jednostki organizacyjnej i jego zastępcy zatrudnionych na pełnym i niepełnym etacie.

1 § 2 ust. 1 lit. f) zmieniona przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia z dnia 21 marca 1998 r. (Dz.U.98.41.240) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 kwietnia 1998 r.
2 § 2 ust. 2 lit. d) zmieniona przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia z dnia 21 marca 1998 r. (Dz.U.98.41.240) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 kwietnia 1998 r.
3 § 6 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 21 marca 1998 r. (Dz.U.98.41.240) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 kwietnia 1998 r.
4 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 21 marca 1998 r. (Dz.U.98.41.240) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 kwietnia 1998 r.
5 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 21 marca 1998 r. (Dz.U.98.41.240) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 kwietnia 1998 r.
6 § 9 zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 21 marca 1998 r. (Dz.U.98.41.240) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 kwietnia 1998 r.
7 § 13 zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 21 marca 1998 r. (Dz.U.98.41.240) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 kwietnia 1998 r.
8 Załącznik nr 1 zmieniony i według numeracji ustalonej przez § 1 pkt 7 i 8 rozporządzenia z dnia 21 marca 1998 r. (Dz.U.98.41.240) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 kwietnia 1998 r.
9 Załącznik nr 2 dodany przez § 1 pkt 9 rozporządzenia z dnia 21 marca 1998 r. (Dz.U.98.41.240) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 kwietnia 1998 r.