Rozdział 2 - Rejestr cywilnych statków powietrznych - Rejestr cywilnych statków powietrznych oraz znaków i napisów na statkach powietrznych wpisanych do tego rejestru.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2015.1617 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 15 października 2015 r.

Rozdział  2

Rejestr cywilnych statków powietrznych

§  2.
Rejestr cywilnych statków powietrznych, zwany dalej "rejestrem", prowadzi się w podziale na:
1)
księgi ewidencji znaków rozpoznawczych dla statków powietrznych - zawierające dane, o których mowa w art. 36 ust. 1 ustawy, w szczególności niezbędne do ustalenia, jakie znaki rozpoznawcze zostały nadane danemu egzemplarzowi statku powietrznego;
2)
zbiór dokumentów - zawierający dokumenty wymagane przy wpisywaniu statków powietrznych do rejestru, zmianie danych rejestrowych oraz wykreślaniu statków powietrznych z rejestru, w szczególności dokumenty, o których mowa w art. 37 ust. 1 i 3 ustawy, oraz:
a)
świadectwo zdatności w zakresie hałasu,
b)
pozwolenie radiowe, o którym mowa w art. 143 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2014 r. poz. 243, z późn. zm.), na używanie pokładowej stacji lotniczej,
c)
Jednolity Dokument Administracyjny (SAD), o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych wymogów, jakie powinno spełniać zgłoszenie celne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1504) - dla statków powietrznych sprowadzanych spoza Unii Europejskiej,
d)
umowę, o której mowa w art. 41 ust. 1 ustawy.
§  3.
Wniosek o wpis do rejestru składa się do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zwanego dalej "Prezesem Urzędu", w formie zgłoszenia, o którym mowa w art. 37 ust. 1 ustawy.
§  4.
1.
Wzór świadectwa rejestracji określa załącznik do rozporządzenia.
2.
Świadectwo rejestracji traci ważność z chwilą wykreślenia statku powietrznego z rejestru.
§  5.
1.
Zmianę danych rejestrowych zgłasza się na piśmie Prezesowi Urzędu.
2.
Zgłaszając zmianę danych rejestrowych, składa się świadectwo rejestracji.
3.
W przypadku zmiany właściciela lub użytkownika statku powietrznego, zgłaszając zmianę danych rejestrowych, składa się również dokument potwierdzający własność, ograniczone prawo rzeczowe do statku powietrznego lub umowę z użytkownikiem potwierdzającą faktyczne władanie statkiem powietrznym.
4.
W przypadku zmiany danych technicznych statku powietrznego zawartych w świadectwie zdatności do lotu, zgłaszając zmianę danych rejestrowych, składa się również dokument potwierdzający, że zmiana ta została zatwierdzona przez Prezesa Urzędu albo Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego, jeżeli zmiana wymaga takiego zatwierdzenia.
5.
Użytkownik statku powietrznego inny niż właściciel, zgłaszając zmianę danych rejestrowych, składa również pisemną zgodę właściciela statku powietrznego na zgłoszenie zmiany.
6.
Zgłoszenie zmiany danych rejestrowych skutkuje dokonaniem przez Prezesa Urzędu adnotacji w świadectwie rejestracji w przypadku wpisu albo zmiany wpisu użytkownika statku powietrznego, wpisu albo zmiany wpisu zastawów albo wydaniem nowego świadectwa rejestracji w przypadku zmiany właściciela lub zmiany znaków rozpoznawczych.